Age of conan - folk börjar igen?

Inaktiv
Age of conan - folk börjar igen?

Hej, har hört att det är är väldigt många som har börjat med AoC igen och säger det är mycket bättre än från realesen. Är det sant?

Är det mer balanserat?

Har hört att dom har fixat PvP gear och grejer det verkar coolt )

Och det verkar finnas många instance nu sens för?

Ska nog installera det igen och testa 1 månad, vad tycker ni?


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

har inte testat det än sen jag la av..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

För ca 3-4 månader sedan var det många som började igen. Fast dom flesta la av igen pga. att för lite hade hänt sen releasen.

Inaktiv
Skrivet av nyhlin:

För ca 3-4 månader sedan var det många som började igen. Fast dom flesta la av igen pga. att för lite hade hänt sen releasen.

ok det va tråkigt att höra Men ska kanske testa tanka bara 1 månad och se hur det är 120kr är inte så farligt i alla flal


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av Xtriz:
Skrivet av nyhlin:

För ca 3-4 månader sedan var det många som började igen. Fast dom flesta la av igen pga. att för lite hade hänt sen releasen.

ok det va tråkigt att höra Men ska kanske testa tanka bara 1 månad och se hur det är 120kr är inte så farligt i alla flal

Väl spenderade pengar, du lär inte ångra dig....ingen idé att lyssna på Nyhlin, grabben har inte spelat det sen releasen. Spelet är riktigt bra nu, balansen mellan klasserna är inte bra än...men jag har lirat lite på Testlive servern som har Patch 1.05 som också kallas balans patchen. Mycket bra balansering mellan klasserna där, bara en tidsfråga innan den kommer till Live.

Som sagt, du lär inte ångra dig om du köper det nu, fast det finns ju också en Trial där du kan testa om spelet passar dig....Conan är en hård värld, passar ej alla

Medlem

Jasså Hannu. Har inte jag lirat det?

Köpte det på releasen, tyckte det var ett helbra spel, och stannade faktiskt länge.

Men som dom flesta andra gjorde, så upptäckte jag ganska fort att det inte hade något speciellt att bjuda på, förutom combat systemet och den fantastiska grafiken.

Och jag var med när folk började igen (3-4 månader sen), men vart besviken (som dom flesta vart) för att inget särskilt hade hänt. Visst, dom kanske hade slängt in lite nya instanser och nu kunde man tydligen få saker genom pvp, men inget kändes särskilt lockande.

Jag tycker att detta är synd. Spelet hade ju sån potential, och många trodde att detta skulle bli spelet som bröt WoW's herravälde.

Hoppa inte på folk sådär Hannu. Du har väl ändå förstått att det inte bara är jag som tycker såhär? Jag menar, du måste väl själv förstå att Funcom är värdelösa vad gäller planering. Dom lovade för mycket, som senare inte dök upp! Och hur går det egentligen för Funcoms ekonomi dessa dagar? Dom fick ju dra ner på folk smälla ihop en massa servrar (det kanske blev bättre pga. ingen server var full tidigare).

Och spelarantalet då? Nja, har dom ens över 50.000 idag?

Tro mig, jag tyckte att AoC hade ett väldigt bra koncept, det var en intressant idé. Spelet kunde ha blivit enormt, men Funcom gjorde fel någonstans.

Och jag ber dig ännu en gång Hannu, hoppa inte på folk sådär bara för att dom inte tycker som dig!

Medlem

Tror Hannu menar att du inte spelat dom här sista månaderna för det har ju fixats saker rejält!
Tror starkt på detta spel men har ingen lust och betala till ngt spel.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Tror Hannu menar att du inte spelat dom här sista månaderna för det har ju fixats saker rejält!
Tror starkt på detta spel men har ingen lust och betala till ngt spel.

Jojo, visst har det säkert hänt saker. Men inte tillräckligt! Isåfall hade folk kommit tillbaks

Funcom är för sent ute nu, dom hade sin chans ett tag. Men giganterna (WoW, WAR och Darkfall är på G) har gjort så att AoC har glömts bort.

Funcom failade pga. att dom lovade massa nya coola features som aldrig dök upp. Och om någon säger att Funcom är bra på planering och marknadsföring, så behöver den personen en rejäl genomgång.

Jag dissar inte AoC på något sätt, jag tyckte om det när jag spelade, och det är riktigt skön grafik och combaten är super. Men spelet är påväg utför, vilket jag tycker är jättetråkigt!

Medlem

Spelet är knappast påväg utför, tvärtom faktiskt. Fler och fler öppnar sina konton och postar positiva kommentarer och ändringarna i officiella forumet och nej jag har inte gjort något påhopp, såg nånstans där du skrev att du spelade spelet den första månaden men sedan slutade. Har man inte spelat spelet sen i höstas så bör man heller inte kommentera något om spelets status nu.

Medlem

Förboka>Spela>Sluta>Börja>Sluta>Börja>SLUTA, börjar ALDRIG igen! Skit spel.

Medlem

spelet ÄR påväg uppåt!
köp 60 dagar eller nått och sätt igång folk!
ni kommer inte att ångra er.

zsm
Medlem

Nyhlin bara producerar en massa kommentarer utan någon egentlig grund i det han säger. Du är inte uppdaterad alls.

Dessutom kan jag tala om att Darkfall knappast är en gigant på något vis. Inte heller WAR. Men jag gissar att du spelar något av dom två och är ganska partisk.

Medlem

Zsm, jag skulle nog tro att WAR har fler spelare än AoC för tillfället. Dessutom sa jag att Darkfall var på G, alltså inte att det var en gigant, men spelar Aventurine sina kort rätt, så kan nog Darkfall lyckas rätt bra. Fast jag ursäktar om det uppfattades fel, då hade jag kunnat uttrycka mig bättre.

Och nej, jag spelar varken Darkfall eller WAR för tillfället, och är sällan partisk.

OT: När spelet låg på topp hade AoC ca 500.000 spelare. Den 22 Februari 09 rapporterade Funcom en förlust på runt 22 miljoner dollar under Q4 2008. Och det ryktades även om att serverbasen låg på ca 100.000 spelare. Detta är en rejäl förlust som skadar företaget extremt. Detta innebar att servrar slogs ihop, och att Funcom fick sparka rejält med folk. Det innebär att Funcom får det svårt att ta sig tillbaks till toppen och konkurrera mot WAR som egentligen är AoC's värsta fiende iom. att WoW ligger ljusår före.

Fast att servrarna slogs ihop kanske inte var en sån dum grej egentligen, det ska jag faktiskt inte kommentera eftersom jag slutade någon vecka innan detta skedde, och då tyckte jag att servrarna var för tomma. Och att Free Trial är igång, plus att DX10 har hittat dit gör nog att AoC kan resa sig igen.

Men som sagt, det blir svårt att ta sig tillbaka efter allt som har hänt på Funcom. Men jag tror och hoppas att det kommer gå bra för dom i slutändan.

Medlem

Var med i betan vilket innebar att jag absolut INTE köpte liret vid release. Satt istället och mös när utvecklarna fick skit i media för deras fatala misstag. Installerade Trial av AOC för en vecka sedan vilket medförde att jag köpte spelet samma dag. Jag har galet kul på PvP-servern Fury där det är öppen PvP. Visst, det förekommer att jag blir gankad ganska hårt av elaka personer men det medför en spänning till quests som jag inte upplevt på länge i ett MMO.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag har börjat lira nu igen sen release och måste säga att det känns som natt och dag

Medlem

Hmm båda alternativen fungerar.
Ja det är bättre än release (inte särskillt svårt iofs).
Men det är fortfarande inte bra.

Förvånad över hur snabbt pvp servern fury gått från att vara överfull efter merge för tre månader sedan till ganska glesbefolkad. Tror de blöder subscribers ganska kraftigt fortfarande.

Medlem

Började idag igen, har inte spelet på 5 månader. Inte spelet tillräckligt mycket för att få någon uppfattning om det är bättre eller inte men tänkte ge det en månad iaf.

Medlem

Rätt intressant det där med servermerges egentligen.

WAR: "Skitbra att de slår ihop servrarna!"
AoC: "Spelet är dött inom ett år, servermerges tyder på lite folk"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant det där med servermerges egentligen.

WAR: "Skitbra att de slår ihop servrarna!"
AoC: "Spelet är dött inom ett år, servermerges tyder på lite folk"

Haha jo, rätt dumt. En skribent ska ha neutrala åsikter, vilket de misslyckat med hos FZ i flera fall....

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant det där med servermerges egentligen.

WAR: "Skitbra att de slår ihop servrarna!"
AoC: "Spelet är dött inom ett år, servermerges tyder på lite folk"

Haha jo, rätt dumt. En skribent ska ha neutrala åsikter, vilket de misslyckat med hos FZ i flera fall....

Håller verkligen med här. Det är ganska uppenbart att skribenterna inte tycker om AoC, och det behöver de inte göra heller, men deras personliga åsikter avspeglas så jäkla tydligt när de skriver nyheter om AoC.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant det där med servermerges egentligen.

WAR: "Skitbra att de slår ihop servrarna!"
AoC: "Spelet är dött inom ett år, servermerges tyder på lite folk"

Haha jo, rätt dumt. En skribent ska ha neutrala åsikter, vilket de misslyckat med hos FZ i flera fall....

Håller verkligen med här. Det är ganska uppenbart att skribenterna inte tycker om AoC, och det behöver de inte göra heller, men deras personliga åsikter avspeglas så jäkla tydligt när de skriver nyheter om AoC.

Tråkigt när det blir så, dock är FZ inte ensamma om det, utan det händer överallt. FZ är en nyhetsajt som ska ge ut information som inte är riktad vad jag förstått. Åsikter och dylikt hör till bloggar och liknande.

Medlem

Jäklar sicken snygg grafik det har blivit!

[http://www.youtube.com/watch?v=F6Eky4VRf58]

Kolla i HD är ett måste!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Rätt intressant det där med servermerges egentligen.

WAR: "Skitbra att de slår ihop servrarna!"
AoC: "Spelet är dött inom ett år, servermerges tyder på lite folk"

Jag lirade Warhammer från beta och några månader framöver, och är fortfarande väldigt aktiv på warhammer alliance forumen. Kan väl påpeka att de generella omdömmena om server merges inte var direkt positiva från början. Det var väldigt mycket klagomål, och ganska många använde precis samma argument som för AoC i den citerade texten.

När det gäller AoC kan jag inte säga något alls om befolkningen, mer än att flera av hardcore gillena i Warhammer (bla Eva Vix) gott över till AoC. Vad det i längden kommer att innebära, kan jag inte sia om!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Mycket bra!
Det är riktigt roligt att spela igen! Lirar också på Fury.


signatur

Niet.

Medlem

jag kan sia åt dig snake!
AoC is coming back to you all!


signatur

Google is your friend!!!

1
Skriv svar