Ubisoft: "Vi straffas av bristen på nya konsoler"

Robot
Ubisoft: "Vi straffas av bristen på nya konsoler"

En ny konsolgeneration vart femte år skulle ge branschen fler innovativa spel, menar Ubisofts vd.

#ubisoft, #microsoft, #nintendo, #sony, #zombiu, #watch-dogs


Medlem
Ubisoft: "Vi straffas av bristen på nya konsoler"

Indeed!

Medlem

Ja men för hellvete Ubisoft PC finns oxå gör spelen för PCn!
SEN porta dom till konsolerna med sämre grafik då dom inte klarar PCn's awesome grafik!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Det är väl sant att det är mindre risk att släppa till en ny konsol då det oftast inte finns mycket konkurrens, men hur skapar det bra spel när tanken bakom det hela är att dom inte behöver oroa sig för att släppa något kasst för att det är en liten marknad istället för att försöka släppa ett spel som folk vill ha oavsett andra tillgängliga spel?

Medlem

haha vill ha nya konsoler för kreativitet. därför dom gör bara bajsspel till pc? och inget säljer så jävla bra av en vettig anledning, deras crew har ingen fantasi spelen på konsol säljs ju endast pga ett gäng mindless idioter som vanligt köper spelen, som man kan gemföra med CoD kidsen, det tråkiga hela är att dom som köper dom är runt 20 år gissar jag på :).

Ubisoft är lika intressanta när det gäller spel som EA är noll fantasi, och när dom väl har ett spel dom kan göra bra dummar dom ner det och bara gör skit utav det.

Länge leve mindre kända förtag oftast dom spelen som blir bra för dom är tvingade till att lyckas och ger mer blood och kärlek till sina spel och lyssnar på communityn

Medlem

Det är betydligt mindre riskfyllt för oss att skapa nya varumärken och nya produkter i början av en nya generation, säger han.

Förslagsvis tror jag ni menar "I början av en ny generation".

Avstängd

Eller så börjar man göra datorspel som på de glada 90talet.

Medlem
Citat:

men nya konsoler är viktigt för hela industrin eftersom de ökar kreativiteten.

Nej det är PC som står för det men det fattar dom tydligen inte fortfarande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men om det är så dåligt med nya konsoler, skapa en egen då!

Inaktiv

En överlägsen spelmaskin finns redan. PC.

Tror ni alla vet varför man inte satsar på PC i första hand, man får MYCKET mer stålar i fickan om man satsar på konsol.

Medlem
Citat:

Det är betydligt mindre riskfyllt för oss att skapa nya varumärken och nya produkter i början av en ny generation, säger han.

Med andra ord: "När det inte finns så många spel på marknaden så köper folk vilken skit som helst."

Medlem

Jag tycker att det direkt tragiskt att de försöker skylla sina fiaskon på konsollerna. Hur hänger kreativitet och maskinvara ihop? Snarare är det ju tvärtom, att de måste vara lite kreativa för att genomföra vissa lösningar på ex XBox.

Fiaskot stavas girighet och aktieägare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Jag håller med, men jag tycker också att deras djävla DRM-trams förstör minst lika mycket - se till er själva först, Ubisoft


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Eller varför inte kunna UPPGRADERA hårdvaran? Eller nej, just det, glömde bort att det är för mycket att begära.

Men ärligt, vafan tror ni det finns datorer som är gjorda för spel för då? Ubisoft in a nutshell.

KoP
Medlem

Det är väl snarare då man begränsas som man blir kreativ? Eller?

Se bara på C64:an. Än idag så händer det att någon demogrupp pressar sig ur något otroligt demo som pressar 64:an på sätt ingen hade kunnat tänka sig för 25 år sedan.

Allt pga ytterst kreativa, smarta människor med begränsad hårdvara.

Medlem

Det var något av det mest tramsiga och idiotiska jag hört på länge.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Precis, att utveckla avancerade spel till PC har man kunnat göra hela tiden, men pengarna ligger inte i PC-spel, därför avstår de glatt och jagar konsolproducenterna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han har helt rätt, spelindustrin straffas p.g.a. konsoler, att ni konsolfanbois inte ser det, förstår jag inte.

Hoppeligen börjar det ske förändringar, för som det är nu är det ju patetiskt.

Spelen gjorda idag är för hårdvara som år många år gamla, och det kan man bara skylla på konsoler.

Men hey, ni som håller på med konsoler och inte inser detta, in your face.

Medlem

Är inte helt hundra om man kan kalla Wii U starten på den nya generationen. För tillfället har den i princip samma plats som Dreamcast hade

phi
Medlem

Jag tycker precis tvärtom.

Konsolernas begränsande prestanda gör att utvecklare inte längre kan förlita sig på endast bra grafik och sedan slänga in ett halvpissigt gameplay för att ett spel ska sälja. Skulle kunna gå så långt och säga att det är bara dåliga och idéfattiga utvecklare som gnäller om begränsad hårdvara.

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ja men för hellvete Ubisoft PC finns oxå gör spelen för PCn!
SEN porta dom till konsolerna med sämre grafik då dom inte klarar PCn&#039;s awesome grafik!

Dyrare och tar längre tid. Lättare att utveckla för en konsol och sedan göra en skitport till PC... tyvärr

Medlem

Min tolkning av det hela är att dom vill ha fler konsolgenerationer så dom kan ge ut nyutgåvor av gamla storsäljare för att tjäna pengar. Att det skulle ha med kreativiteten att göra var det dummaste jag hört. Självklart är det intressant att se vad man kan åstadkomma med en ny hårdvara från en programmerares synvinkel, men kreativiteten sitter fortfarande inte i hur snyggt man kan göra saker och ting. Undrar när speltillverkare ska hajja det, kommer mycket fint paketerad skräp nuförtiden.

Medlem

Den dagen Pc gamers world wide började använda bra hårdvara och köpa sina spel regelbundet skulle konsolerna sluta vara lika viktiga för utvecklare...
Men så länge de flesta fortfarande sitter på gamla datorer med usel hårdvara i bästa konsolstil, eller "testar sina spel innan köp", kommer det aldrig att ske. Spel som ska släppas på PC blir lidande då de optimeras för gammal hårdvara, se bara på Diablo 3 eller SC2.

Sen skulle man väl kunna diskutera hur vida grafik är det viktigaste när det gäller gaming, men grafik är väldigt enkelt att jämföra och därför är det svenssons måttstock för hur bra spel är, saker som fysik, AI, storlek på banorna, animationerna etc. är enligt mig klart intressantare, men tyvärr är det saker som tar tid och kunskap att jämföra, vilket inte passar dagens "drag and drop" gamers, som plöjer genom spel för att hitta nästa high.
Nå, jag skulel inte ha något emot nya konsoler var 5:e år, men då måste någon släppa dem också. Ubisoft kan ju gärna få visa hur man gör om de nu är så sugna

Ish
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Ja men för hellvete Ubisoft PC finns oxå gör spelen för PCn!
SEN porta dom till konsolerna med sämre grafik då dom inte klarar PCn&#039;s awesome grafik!

Det är lättare att utveckla till 360 och sedan porta.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Wow, fail på hög nivå. Gamla konsoller hämmar kreativiteten? Det är bara bullshit. Gamla konsoller främjar kreativiteten, det han menar är att gamla konsoller hämmar massproduktion av uppföljare till populära titlar. Jag tror han förväxlar ordet kreativitet med något annat ord.

Inaktiv

Kasst att spelutvecklare bromsar utvecklingen med deras fokus på konsoller. Tänk om alla spelföretag skulle göra som Ubisoft.

År 2021 har vi inte virtual reality där man befinner sig i en värld, oskiljbar från verkligheten. För första gången skulle vi fått uppleva som på riktigt hur det var att sitta i en stridsvagn undra andra världskriget, stryka längs väggarna med skakiga knän på en rymdbas i det senaste Doom etc

nej istället står vi fortfarande framför en TV med Xbox720 och viftar med babyskallror (kinect och all sån skit) av plast för TOTAL FUCKING IMMERSION.

Vi som lirade dator i mitten av 90-talet drömde om VR efter att ha sett filmer som lawnmover man etc. Nu vette fan om det ens kommer ske under min levnadstid för att industrin är så retarderad. Ett klipp för er yngre som inte känner till lawnmover man, tror matrix demonstrerar det bättre. http://www.youtube.com/watch?v=WnEYHQ9dscY


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Ubisoft straffas av sin egen inkompetens.

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Ja men för hellvete Ubisoft PC finns oxå gör spelen för PCn!
SEN porta dom till konsolerna med sämre grafik då dom inte klarar PCn&#039;s awesome grafik!

Helt rätt, deras PC lir är riktigt bra och välpolerade. Patchar släpps relativt ofta tillsammans med nytt content, kolla bara på Anno 2070, helt perfekt. Negativt med deras always online DRM men det får det vara värt för att få riktiga spel. Ubisoft skiljer ju sig faktiskt från mängden vilket är något vi alla pcgamers behöver just nu.

edit: Givetvis så gör dom en megablunder och sabbar nya Ghost Recon :/

Medlem

För cirka halvåret sen så var Ubisoft ute och gnällde över att det inte gick att tjäna pengar på PC spel pga Pritakopieringen och nu gnäller man på att konsolerna är för gamla och det är svårt att tjäna pengar på äldre enheter?

Ingen vill köra deras PC spel och dåliga konsolspel skylls på Microsoft och Sony. Ubisoft kanske har valt fel branch?

Skriv svar