Nintendo 3DS XL

Robot
Nintendo 3DS XL

I dagarna släpps Nintendos nya 3DS-variant och FZ har givetvis provat. Läs vidare för den kompletta guiden till 3DS XL och svaret på den stora frågan – är det dags att uppgradera?

#nintendo, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d, #super-mario-3d-land, #mario-kart-7, #theatrhythm-final-fantasy, #castlevania-lords-of-shadow-mirror-of-fate, #epic-mickey-the-power-of-illusion


gnu
Medlem
Nintendo 3DS XL

Aldrig att jag skulle betala 2000kr för att spela på en sån sketen liten skärm med kass grafik och låg upplösning.

Medlem
Medlem

Den är ju ful som stryk. Synd de slopade den mycket lyxigare och finare designen de har på originalet....

Medlem

Grafiken ser ju ut som skit :/

Medlem

Köpte en 3DS i mars och blev redigt nöjd. Då hade jag hela DS katalogen som inte lirats så det har blivit en hel del kvalitetsspel sedan dess. Ska nog ge/sälja min 3DS till min tjej som blev mariofrälst och inköpa en 3DS XL då det mesta av det som jag ogillat med 3DSen verkar ha åtgärdats. Dock är jag rädd att den blir för stor att ha i fickan och ha med sig överallt. Kunde utan problem ha min 3DS med tillhörande skydd i fickan men XLen blir nog för stor för sådant.


signatur

Videomupp

Medlem

Rätt sugen på att köpa en sådan där då min vanliga 3ds råkar vara trasig, men tycker det är rätt löjligt att man inte får med någon laddkabel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Att inte inkludera laddare är otroligt knäppt.

Medlem

För mig är intrycket det omvända. Den nya, rundare formen känns mer som en leksak. Jag vet inte - den påminner om ett jävla pennfodral typ hehe. Orginalmodellen känns mer som en teknikpryl.

Nåväl - jag kommer skaffa en XL så småningom.


signatur
Medlem

Inklusive Nintendos ac-adapter (329 kr) så blir denna konsol dyrare än PS Vita..

"upplösning 800x240 pixlar, valbar 3D-effekt"

Det är egentligen 400x320, 3d-effekten kräver dock 400 pixlar för varje öga (totalt 800).

Medlem

Men följer det inte med en sladd så man kan ladda genom usb?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av DarkaN:

Men följer det inte med en sladd så man kan ladda genom usb?

Så vitt jag vet följer det inte med nån laddare alls. Gamla 3DS/DSi-laddare funkar dock. Har du ingen sån är det bara att köpa en ny - vad dom nu kostar. =/


signatur
Medlem

När kommer det något nytt! zelda spel till 3dsen? Har inte så stor koll på det skulle vara intressant att veta.

Medlem

Nintendo är ju fanemej lika mjölkiga utsugare som Activision eller EA, så jävla dålig still detta med en XL konsoll.

Släpp en vettig konsoll ifrån början istället för att blåsa folk.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Moderator | Testpilot

Varför kan det inte tänka så långt och göra en sådan här konsoll som sin FÖRSTA istället för att göra diverse ändringar och släppa en ny helatiden?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Verkar som att det var värt väntan då! Blir garanterat ett köp! Har missat för många 3DS spel!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Hämtade ut min idag, och om man jämför med den gamla dsi xl så är denna i princip lika stor, fast med större skärmar, och konsollen har bättre bygg kvalité och design än den gamla xl:n


signatur

Everyday I worry all day

Inaktiv

yas 3dsxl blir det min 4 ds i år

Inaktiv

yas 3dsxl blir det min 4 ds i år

1
Skriv svar