Bli en del av spelet med Oculus Rift

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

Att ha dessa medans man spelar Amnesia .....

Det blir det sista du gör

Medlem

Hoppas det blir ett välgjort resultat av det hela.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jäklar vad glad jag blev när det stod Unity! Mitt val när jag gör spel.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

ELF
Medlem
Skrivet av chopper:

Många här tänker bara skräckspel varför det?
Kan absolut tänka mig FPS spel, bilspel ja det mesta faktiskt.
Så ja hoppas på en bra utveckling av detta.

Ooh jaaa. Bilspel skulle det verkligen passa riktigt bra till. Ibland vill man ju kunna titta åt någon av sidorna för att se var bilen snett bakom är mer exakt. Jag kör oftast bara i om jag ska försöka titta åt sidan...

Headbobbing som följer dina egna rörelser skulle nog öka känslan extremt mycket i spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är barnsligt förtjust i detta så jag hoppas verkligen att produkten lyckas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Digu21:

Påverkar det dock hälsan på någotvis ? Man vill ju inte sabba synen mer än vad det redan är.

Men ifall det fungerar perfecto mento ! Då vill jag gärna se hur man kan göra olika spel till detta. War of the Roses Oculus Rift Edition någon ?

Intresserad av RTS spel I Oculus Rift också, eftersom att det är mitt intresse av att göra spel I den genren och detta är troligtvis min framtid om det lyckas =D !

Personer som lätt blir åksjuka bör ta det lugnt med sådana här gizmos. Men man sabbar ju inte synen av att använda en kikare så där är det ingen fara. Jag testade spyglass ver och den var tyvärr inte tekniskt bra så jag längtar till detta fungerar och hoppas på stöd från spel utvecklare om/när det kommer.
Men misstänker att de blir dyra i början...

Ok riktigt gött att höra ! Jag tänker mer och mer på möjligheterna med Virtual Reality och detta kan skapa stora möjligheter ! Om sådär några år när man är färdig med sin Spelutvecklarutbildning så kan det vara sådant här jag kommer att syssla med. Vill gärna göra riktigt coola RTS spel till dessa och såklart flera olika sorters genrer m.m.

Hoppas det lyckas och ifall det är så att dem är billiga att tillverka så kommer det troligtvis vara billiga att köpa. Däremot att ifall dem är dyra att produrcera kommer också priset att höjas. Vi får helt enkelt se hur det blir, men jag är glad att det är påväg iaf ! =D

Det finns en gizmo (har tyvärr glömt namnet) som många använder i tex Arma 2 en del fäster du på skärmen och sedan 3st på tex ditt headsett vid varje öra och en mitten uppe på huvudet. Det funkar så att vrider du på huvudet tex till vänster så ser du åt vänster i spelet många i clan sofs spelar arma med detta o är riktigt nöjda då helikopter mm blir lätt styrda. Samt att gunner siktet hamnar där du tittar.
Har inte testat själv men det kanske blir om jag börjar spela Arma 3...

Det låter riktigt intressant ! Mer sådant hade jag viljat se i spel

Medlem

öhm... virtual boy? Idén fanns men tekniken var inte riktigt uppfunnen ännu

Medlem

Hoppas att tekniken är snällare mot ögonen än när man spelade Missile Command VR i London 1997.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av sdfwedgefw:

ONLINE STORE :

http://fur.ly/6czb

http://fur.ly/6czb
Hi,Cheap wholesale Nike air Jordan shoes, Nike dunks SB shoe,Nike Shox shoe. Nike shoes with discount jersey, High quality T-shirts,ED hardy t-shirts,ED Hardy hoodies, ED hardy JeansGUCCI shoes,LV Handbag,Chanel Handbag……
Air jordan(1-24)shoes $38,Nike shox(R4,NZ,OZ,TL1,TL2,TL3) $35,Handbags(Coach lv fendi d&g) $38,Tshirts (Polo ,ed hardy,lacoste) $16……
welcome to http://fur.ly/6czb Accept Credit card and paypal!
_________________________$$$$$$$__________
________________________$$$$$$$$$$________
________________________$$$$$$$$$$$_______
_________________________$$$$$$$$$$$______
__________________________$$$$$$$$$$$_____
_____________________________$$$$$$$$$____
___________________________$$$$$$$$$$_____
http://fur.ly/6czb $$$$$$$$$$$$$____
________________$$$______$$$$$$$$$$$$$$___
______________$$$$$$$$_____$$$$$$__$$$$$__
_____________$$$$$$$$$$_____$$$$____$$$$$_
___________$$$$$$_$$$$$$$$__$$$$______$$$$
__________$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$_______$$$
___ _____$$$$$_________$$$$$$$$$$$$_______$$$
_______ $$$_____________$$$$$$$$$$$________$$$
_____$$$__ ______________$$$$$$$$$$________$$$$$$

you should try the forced induction section
Cheap Sale UGG boots, nike shoes , New adidas shoes, nike Jordan-1, nike Jordan-2, nike Jordan-3, nike Jordan-4, nike Jordan-5, nike Jordan-6, nike Jordan-7, nike Jordan-8, nike Jordan-9……nike Jordan-23, Prada shoes,air max shox, , R4,nike shox tn, shoe nz, air max tn TN, air max LTD, air max90, air max95, air max87,ugg boot handbag and so on.those produce with high quality, competitive price, fast delivery.
welcome to

Jaa, nu kan jag äntligen köpa något jag aldrig hade gjort...(hur hittade DESSA botsen till fz? Helt fel målgrupp)
Nvm boten, om Gaben säger att det är nice, då är det nice, eod.

Inaktiv

Men vad har den för specs?! (Ja, jag har Googlat...)

12
Skriv svar