Robot
F1 2012

Ett halvår efter att Formel 1-säsongen drog igång är Codemasters klara med spelversionen. Med tanke på vad de lagt tid på är det tur att de inte fick mer tid på sig.

#f1-2012, #f1-2011, #codemasters, #logitech, #microsoft, #f1-2013


Medlem
F1 2012

Bra att ni testade olika plattformar med fler rattar. Bra med andra åsikt. Jag har läst en hel del om understyrningen tidigare från folks åsikter om demot. Det värsta är dock att de har begränsat singleplayer optioner till fördel för märkliga nya modes. För säga vad man vill, tycker man inte det är fullt tillräckligt att få köra vanligt championship, Time Trial eller race weekend så är man casualspelare och när man börjar göra saliga blandningar av vad entusiasterna och casualspelarna vill ha så brukar det bli en soppa som inte smakar fantastiskt för någon. Jag kommer fortsätta hålla mig till F1CE om jag vill räjsa F1 på konsol. Då såg F1 bilarna ut som F1 bilar också och reglementet var inte uttråkande. Men det kan man ju inte lasta Codemasters för.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det blir PC racing denna gången
Har haft dom 2 andra på PS3 men nu blir det eyefinity och ratt

Redaktör
Skrivet av Kajlie:

Det blir PC racing denna gången
Har haft dom 2 andra på PS3 men nu blir det eyefinity och ratt

Med G25-ratt på pc var kanske inte helt överraskande den bästa upplevelsen.


signatur
MFZ
Medlem

är det bättre än några av dom mer kända rFactor-moddarna? körkänslan dvs.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Redaktör
Skrivet av modusoperandi:

är det bättre än några av dom mer kända rFactor-moddarna? körkänslan dvs.

Jag har inte kört rFactor på väldigt länge så jag har inte koll på nutida moddar. Men det spelet lägger större vikt vid realism, F1 är ju en avvägning av verklighetstroget och körbart.


signatur
MFZ
Medlem

hmmm.. får ta hem demot på xboxen o testa helt enkelt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tyckte demot var skitskoj

Medlem

Det blir nog ett köp på fredag då jag nyligen blivit med ratt. Men det stora släppet, för min del, blir fredagen efter då Fifa 13 landar i spelhyllorna!

Medlem

Jag har redan beställt det från cdon för 249 kr, har kört F1 2010 och 2011 nästan varje dag sedan dess. Tycker 2010 var mest fotorealistisk i grafiken, sen blev det mer dataspel.

Testade även F1 2012 demot via steam på PC men då var allt på spanska!! Kändes sådär, tycker dom borde fixat tll en hel del saker från förr och jobbat mer med dynamiken och tyndgen i bilen + annat.

Jag känner på mig att det blir ca 3 av 5 detta år i betyg av mig

Medlem
Skrivet av musse1:

Det blir nog ett köp på fredag då jag nyligen blivit med ratt. Men det stora släppet, för min del, blir fredagen efter då Fifa 13 landar i spelhyllorna!

Ska du spela det med ratt också?;)

Hmm, jag har långtifrån tröttnat på F1 2011 ännu. Låter som man kanske kan hoppa över denna årgång, verkar inte riktigt ha tillräckligt mycket nytt för att jag ska tagga till.

Medlem

Är det värt att hoppa över denna upplagan eller skall man köpa tycker ni?
Har redan 2011

Xbox 360

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av musse1:

Det blir nog ett köp på fredag då jag nyligen blivit med ratt. Men det stora släppet, för min del, blir fredagen efter då Fifa 13 landar i spelhyllorna!

Ska du spela det med ratt också?;)

Självklart!
Du skulle testa Battlefield med ratt. Det är inte att leka med!

Medlem

Ang ratt, är det någon som testat denna ratt?

Thrustmaster Ferrari F430 FFB Racing Wheel (PC)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376709

Just nu kör jag med en trådlös Xbox kontroll till PC när jag kör F1 2011, men är lite sugen på en ratt, men dom tar ju sån plats

Medlem
Skrivet av xverminator:

Ang ratt, är det någon som testat denna ratt?

Thrustmaster Ferrari F430 FFB Racing Wheel (PC)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376709

Just nu kör jag med en trådlös Xbox kontroll till PC när jag kör F1 2011, men är lite sugen på en ratt, men dom tar ju sån plats

Jag kör med denna och är nöjd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146
Nu är inte jag någon hard-core racer men tycker den fungerar finfint.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av musse1:

Det blir nog ett köp på fredag då jag nyligen blivit med ratt. Men det stora släppet, för min del, blir fredagen efter då Fifa 13 landar i spelhyllorna!

Ska du spela det med ratt också?;)

Självklart!
Du skulle testa Battlefield med ratt. Det är inte att leka med!

Hehe nä det låter fan brutalt alltså.

Medlem
Skrivet av musse1:
Skrivet av xverminator:

Ang ratt, är det någon som testat denna ratt?

Thrustmaster Ferrari F430 FFB Racing Wheel (PC)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=376709

Just nu kör jag med en trådlös Xbox kontroll till PC när jag kör F1 2011, men är lite sugen på en ratt, men dom tar ju sån plats

Jag kör med denna och är nöjd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146
Nu är inte jag någon hard-core racer men tycker den fungerar finfint.

Jag och min bror har den också. Vi har inte provat de dyrare rattarna som g25 men jag tycker den känns väldigt gedigen och responsiv. riktigt skön att köra med. pedalerna är lite lätta och inte riktigt samma kvalite men tillräckligt bra.

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Är det värt att hoppa över denna upplagan eller skall man köpa tycker ni?
Har redan 2011

Xbox 360

Har också 2011 men har läst om tillräckligt med nyheter i gameplayet för att det ska vara värt de blott 250kr det kostar på steam eller cdon. hade det kostat 400 så njae.

Medlem
Citat:

Det gamla karriärläget täcker som sig bör hela säsongen, men du får inte bestämma antal varv och liknande – ett lopp är 15 varv och föregås av träningsdag som omfattande kvalheat.

Ett lopp är 15 varv? What?!

Medlem

det förvånar mig verkligen hur de lyckas ge de mest inbitna simulationsfanset en känga i ansiktet gång på gång. man borde ju veta vad de vill ha vi det här laget. det går ju alltid att göra karriärlägen som är anpassade till olika typer av spelare. hur mycket svårare hade det varit att ha kvar inställningarna för karriärläget samtidigt som man har den här enklare säsongsvarianten egentligen? inte olösbart iaf.

Medlem
Medlem

den lät ju mer positiv. men är det verkligen så långt ifrån simulering? jag tycker de har gjort ett rätt bra jobb i 2011 även om som sagt baken sticker lite väl lätt.

Medlem

får hoppas att ryktet stämmer och att DET GÅR att ställa brake bias när man kör


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

får hoppas att ryktet stämmer och att DET GÅR att ställa brake bias när man kör

Ja det går att göra.

Lite allmänt: om man bara kör singleplayer så är jag osäker på om det är köpläge, för ett F1-fan så är det självklart, Kimi är ju med om inte annat!

Om man som jag, kör en timma singleplayer och 200 timmar online så är det ju självklart köpläge då man av nöd måste ha det senaste, och spenderar jag mer än 20 timmar på ett spel ser jag en femhundring som småpengar för den underhållning jag får i retur.

Tar du fram F1 ganska sällan - då kanske man lika gärna kan skippa det här tycker jag.

Medlem

Lite förenklat igen... Det går att ställa in om du vill köra 25/50 eller 100% av loppen.. Finns inget P1 P2 P3 utan LONG weekend är P1 Q1-3 och Race men betydligt bättre känsla än 2011. Inställningsmenyerna är som vanligt ett skämt men men.. bättre än inget.
Tyckte också att om man ställde in svårigheten på LEGEND så hamnade man ungefär där man skulle i ledet i frågan om kvaltider o.s.v.
Överlag så är det en klar förbättring över 2011, så man får väl vara nöjd.

Medlem

Har nyss fått F1 2012 i brevlådan från cdon för 249 kr...

Det är typ som F1 2011 fast lite bättre körkänsla och nya gamemodes, annars rätt likt, inget blev sämre iaf...

Ligger redan ganska högt upp på topplistorna i TimeTrial (fast det beror på att inte så många börjat lira än)

Medlem

Jag har dubblat med versioner på PS3 och PC både 2010 och 2011, men denna gången kör jag bara på PC - det är så mycket bättre på dator.

Spelmässigt tycker jag att det skiljer lite, men vi talar om nyanser i körstil. Håller med recensent nr 2 om känsligheten, den är numera väldigt mycket mer exakt och kräver mindre rattrörelser generellt. Även med full traction inställt så har man ibland problem med släpp i kurvor i kombination med för stort eller för tidigt gaspådrag. Inställningar på rattens och pedalernas känslighet blir därför viktigt.

Jag bedömer spelet som ospelbart utan ratt och pedaler, kan va värt och tänka på innan man köper...

Medlem

Har kört F1 2012 nu ett tag och tycker F1 2011 nästan va skönare på nått vis. Det är för få nyheter i F1 2012. Det är lite 50/50... Båda har för och nackdelar.

1
Skriv svar