Idag fyller Quake II 15 år!

Robot
Idag fyller Quake II 15 år!

Id Software-anställde Tim Willits avslöjar några saker du inte kände till om den legendariska FPS-skjutaren.

#quake-ii, #id-softwares


Medlem
Idag fyller Quake II 15 år!

Kan inte säga annat än GRATTIS!

Medlem

GRATTIS!! Och tack för en underbar tid i mitt liv!

Medlem

Hade fruktansvärt kul när det släpptes. Riktigt så kul är det inte med dagens spel. Kanske är för gammal...eller så är spelkalitén sämre nu för tiden.

Geeks Gaming

På den tiden då PC spel va PC spel... Grattis

Medlem

Tänk att det var så länge sedan. Nu kände man sig lite gammal igen, tack FZ


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Action Quake 2 var nog bästa modden till spelet. Spenderade oändliga timmar med det. Clan matcher osv. Väldans krig va det mellan Finland vs Sverige där också.

Action Quake 2 kommer jag alltid komma ihåg.

Medlem

dm3 ftw, 15år fyfan vad tiden går. haha bästa spelet fortfarande imho. Gz

Medlem

e1m7 rocketfight! Hail to the king baby! Hah. Grymma minnen från koaxial-lanen med massa jolt, MMX och 3dfx!

Medlem

Ojoj vad jag spela Quake 2 på mitt gamla 56k modem.=)
Grattis!

Medlem

Quake 2, grymma tider alla multibanorna var roliga, men Q2DM1 och Q2DM6 var ju klara favoriter. Q2DM1 är nog den bästa multiplay banan som skapats någonsin.

GRATTIS


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Rolig fakta! Grattis.

nj
Medlem

Det skulle vara intressant att veta vilka två hopp på q2dm1 som var designade, skulle gissa på att någon av de två (ok, tre) hoppen till MH är det ena iaf. Det andra... hmm... något av de olika sätten att ta sig till platån med två rocket packs vid vattnet till railen kanske...
Hmm... nu blev jag ju nästan sugen att starta Q2 igen och skutta runt på dm1 precis som på den gamla goda tiden när man väntade på att minutkostnaden skulle bli billigare på kvällen och man använde tiden att hoppa runt på olika banor

Medlem

Grattis o du älskade "barndom" (högstadiet), vilken fest det var innan Quake 3 kom och sabbade allt.

Inaktiv

Underbart spel! Kör det fortfarande lite då- och då med min kusin. Good ol' times!!

Medlem

För 10år sedan hade jag sagt att spelet var ett rätt "generic" och överskattat, idag längtar jag efter något fps som har lika schyst mekanik och gameplay som Quake 2 (med kanske lite bättre art direction och story också ). Var ju också på den tiden som ett schyst soundtrack var lika självklart som bra grafik.

Medlem

Quake II. Vilka minnen
Påminner mig hur mycket jag älskar idsoftware... iaf förr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

första spelet jag körde i OpenGL, höll på att slå käken ur led.

Medlem
Skrivet av nj:

Det skulle vara intressant att veta vilka två hopp på q2dm1 som var designade, skulle gissa på att någon av de två (ok, tre) hoppen till MH är det ena iaf. Det andra... hmm... något av de olika sätten att ta sig till platån med två rocket packs vid vattnet till railen kanske...
Hmm... nu blev jag ju nästan sugen att starta Q2 igen och skutta runt på dm1 precis som på den gamla goda tiden när man väntade på att minutkostnaden skulle bli billigare på kvällen och man använde tiden att hoppa runt på olika banor

Det finns väl fortfarande lite servar uppe, brukar lira ibland, nu var det nog något år sedan sist dock... och då var det inte många...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ahhhh, vilka minnen man har från detta spel. När jag fick bredband (ADSL) 98/99 då började man köra det hardcore på nätet. Vilken skillnad i ping det blev. Rail Arena, CTF med hook och binds för kommunikation.

Medlem

Nått som var ballt också var modden ''Action Quake 2'' http://www.youtube.com/watch?v=x3F3EHODuXA

Medlem

Grattis grattis!
Quake 2 var (är) en av mina favorit single-player upplevelser från 90-talet Multi är kul också så klart, men Single-player var bäst för mig!

Era
Medlem
Skrivet av nj:

Det skulle vara intressant att veta vilka två hopp på q2dm1 som var designade, skulle gissa på att någon av de två (ok, tre) hoppen till MH är det ena iaf. Det andra... hmm... något av de olika sätten att ta sig till platån med två rocket packs vid vattnet till railen kanske...
Hmm... nu blev jag ju nästan sugen att starta Q2 igen och skutta runt på dm1 precis som på den gamla goda tiden när man väntade på att minutkostnaden skulle bli billigare på kvällen och man använde tiden att hoppa runt på olika banor

Det var tider det.

Medlem

Rocket Arena 2
Rail gun
LMCTF
Lan Parties med 20 pers
Father frags best

Fan.... vilka tider.

Har kidsen lika kul idag med Call of battlefield tror ni?

Medlem

Quake är nostalgi, men att jämnföra det med t.ex BF3 är ju larvigt. Sen kan man ha åsikter om att industrin nuförtiden kretsar mer runt pengar än viljan att göra ett bra spel.

Men tyvärr är det så att Quake, Unreal, Delta Force, Counterstrike osv. är odynamiska, overkliga, fula och allmänt sämst. Sen att det drar upp minnen från när man var yngre och bara kunde sitta och spela och svina hela dagarna det är ju toppen, men det är fortfarande bara det, minnen.

ELF
Medlem

Ett stort GRATTIS!!!

Det spelet la man ner en del tid på som liten. Blev dock inget speciellt multiplayerlir då man inte fick för föräldrarna (för dyrt på den tiden). Men ack så skoj singleplayer.
Skulle vilja köra multiplayer nu när man kan, men det är ju bara über l33t h4xx0r pr0s som spelar nu för tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Grattis världens bästa PC-spel!


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Quake är nostalgi, men att jämnföra det med t.ex BF3 är ju larvigt. Sen kan man ha åsikter om att industrin nuförtiden kretsar mer runt pengar än viljan att göra ett bra spel.

Men tyvärr är det så att Quake, Unreal, Delta Force, Counterstrike osv. är odynamiska, overkliga, fula och allmänt sämst. Sen att det drar upp minnen från när man var yngre och bara kunde sitta och spela och svina hela dagarna det är ju toppen, men det är fortfarande bara det, minnen.

Det är din subjektiva åsikt, min är att dagens spel må vara mer tekniskt avancerade och snygga solklart men ack så mycket mer nerdummade, handhållande, idiotförklarade, icke-modvänliga, icke clan/esport-vänliga, icke skicklighetsbaserade.

Förr hade vi spel som var gjorda av passion, därav är kickstarter det bästa som hänt PC genren på länge. Nu får vi spel som utvecklarna själva verkligen vill göra och för en viss typ av fans för respektive genre.

Medlem

oj! 15år! helt otroligt vad tiden går!
Jag minns första gången man fick lira det, LAN (2 datorer) hemma hoss en kompis på högstadiet, det var skit kul!

en av Pc riktigt stora giganter!


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar