System Shock 2 snart på Steam och GOG?

Robot
System Shock 2 snart på Steam och GOG?

Inom några dagar ska System Shock 2 släppas på GOG, hävdar mystiska Night Dive Studios.

#nyhetstips, #system-shock, #system-shock-2, #bioshock-infinite


Medlem
System Shock 2 snart på Steam och GOG?

Smutt!!


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Alltid undrat varför vafan mitt favvolir inte tagit sig till steam

Inaktiv

Äääääääääääääääääntligen! Det här spelet är king!

Medlem

Fan va nice, speciellt att det kommer till GoG!

Medlem

Det var ta mig fan på tiden!

k3m
Medlem

Jag älskar gog.com.

Medlem

Hört att denna klassiker ska tydligen hålla måttet att ännu vara riktigt skrämmande, någon som spelat det som vet om det stämmer? Jag är sugen att testa, bara sett ingame på det på nätet men aldrig orkat testa, vill bli rädd eller känna kalla kårar längs ryggen då jag spelar såna här spel.

Medlem

S.H.O.D.A.N !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Innan Penumbra kom så var System Shock 2 det värsta skräckspelet jag spelat. Var tvungen att ta pauser med jämna mellanrum för att lugna nerverna.
Det vore trevligt att få en chans att uppleva en uppdaterad version av System Shock 1.

Medlem

L-l-look at you, h-hacker...

System Shock 2 är fantastiskt. Det blir knappast sämre av att man kan spela fyra personer i co-op! Hela spelet!

*This is Xerses. Glory to the flesh, glory to the many*

Damn va nice. Riktigt härligt spel. Tycker de tappade nästan allt som gjorde det så bra i bioshock.

Inaktiv

Kan vi inte få se en riktig HD remake?
Grafik är inte allt men please..

Medlem

jaaa! bland de bästa spel ja kört! längtar!

Medlem

My cup runneth over!

Härligt. Finns massor av bra moddar som förbättrar grafiken och ljudet ute.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Yes!
Ett av de bästa spelen någonsin.

Inaktiv

Spelade ut spelet i förra månaden. Fortfarande sjukt underhållande och skrämmande.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kan vi inte få se en riktig HD remake?
Grafik är inte allt men please..

Lägger man in moddarna "SHTUP" och "Rebirth" så kan man få en bra mängd uppdaterade modeller och texturer. Tyvärr så har ingen av de moddarna blivit helt färdiga, men de putsar ändå upp spelet en hel del. Det finns även en massa andra enstaka modell moddar etc. om man letar runt lite.

Fans har ju hållt liv i detta spelet rätt väl över åren. Det kom ju till exempel ut en inofficiell patch 2.4 förra året som åtgärdade alla kompabilitets problem med moderna OS, widescreen support etc. och fixade ett helt drös med buggar.

Medlem

Fantastiska nyheter, älskar gog och System Shock!


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

OMG OMG OMG OMG OMG OMG!!!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Zlither:

Hört att denna klassiker ska tydligen hålla måttet att ännu vara riktigt skrämmande, någon som spelat det som vet om det stämmer? Jag är sugen att testa, bara sett ingame på det på nätet men aldrig orkat testa, vill bli rädd eller känna kalla kårar längs ryggen då jag spelar såna här spel.

Definitivt topp3 bästa spel jag nånsin spelat, dessutom ett av de läskigaste! Körde om det för runt två år sen, och det håller måttet väl.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Måste hålla med alla er andra här i kommentarerna. Bättre spel får man leta efter. Har orginalet ståendes här bredvid i hyllan.

Medlem

Meeeeen...System Shock gick ju inte ens att installera på windows xp eller 7, har dom fixat det här i denna utgåva? Steam ger inte pengar tillbaka för spel som inte startar, så vet inte om jag törs köpa det här :S


signatur

Game long and prosper

Geeks Gaming
Skrivet av Javas:

Meeeeen...System Shock gick ju inte ens att installera på windows xp eller 7, har dom fixat det här i denna utgåva? Steam ger inte pengar tillbaka för spel som inte startar, så vet inte om jag törs köpa det här :S

ööö va? jag har haft de på xp, vista och 7an x64 nu flera år... är fan de första spelat jag installerar på min dator.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Javas:

Meeeeen...System Shock gick ju inte ens att installera på windows xp eller 7, har dom fixat det här i denna utgåva? Steam ger inte pengar tillbaka för spel som inte startar, så vet inte om jag törs köpa det här :S

ööö va? jag har haft de på xp, vista och 7an x64 nu flera år... är fan de första spelat jag installerar på min dator.

Wtf, jag försökte få igång System Shock 2 på windows xp för flera år sedan utan att lyckas, googlade och fick reda på att spelet var riktigt svårt att få igång på xp och vista. Fick läsa världens guider på hur man skulle mecka och ställa in för att få igång spelet till xp, lite för advancerat för mig på den tiden.
Det var dock en piratad version eftersom jag inte hittade spelet i någon butik, men är inte hundra på om det spelade någon roll


signatur

Game long and prosper

Medlem

Lyckades suga hem på original och manual via blocket för några år sen, tyvärr utan den stora maffiga kartongen

För er som inte spelat detta än, KÖP!
Och är ni alldeles för grafikkräsna finns modden Rebirth.
Helt klart top5 spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Om detta stämmer blir det till å köpa några öl å bänka sig framför detta mästerverk till fps!

Skulle vara intressant å höra hur man har isf fått ordning på rättigheterna för de ligger väl hos EA?

I vilket fall är detta fantastiska nyheter om de stämmer. Vågar man hoppas?
Bra för både gog och oss konsumenter. System shock 2 har legat länge på top 10 listan bland mest önskade spel på gog.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming
Skrivet av Javas:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Javas:

Meeeeen...System Shock gick ju inte ens att installera på windows xp eller 7, har dom fixat det här i denna utgåva? Steam ger inte pengar tillbaka för spel som inte startar, så vet inte om jag törs köpa det här :S

ööö va? jag har haft de på xp, vista och 7an x64 nu flera år... är fan de första spelat jag installerar på min dator.

Wtf, jag försökte få igång System Shock 2 på windows xp för flera år sedan utan att lyckas, googlade och fick reda på att spelet var riktigt svårt att få igång på xp och vista. Fick läsa världens guider på hur man skulle mecka och ställa in för att få igång spelet till xp, lite för advancerat för mig på den tiden.
Det var dock en piratad version eftersom jag inte hittade spelet i någon butik, men är inte hundra på om det spelade någon roll

Google vet allt

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Javas:

Meeeeen...System Shock gick ju inte ens att installera på windows xp eller 7, har dom fixat det här i denna utgåva? Steam ger inte pengar tillbaka för spel som inte startar, så vet inte om jag törs köpa det här :S

ööö va? jag har haft de på xp, vista och 7an x64 nu flera år... är fan de första spelat jag installerar på min dator.

Wtf, jag försökte få igång System Shock 2 på windows xp för flera år sedan utan att lyckas, googlade och fick reda på att spelet var riktigt svårt att få igång på xp och vista. Fick läsa världens guider på hur man skulle mecka och ställa in för att få igång spelet till xp, lite för advancerat för mig på den tiden.
Det var dock en piratad version eftersom jag inte hittade spelet i någon butik, men är inte hundra på om det spelade någon roll

Google vet allt

Självklart inte, men visst tror man på vad man läser när alla sidor man får fram säger samma sak. Så SS2 gick att installera för dig utan problem? Bara göra en enkel installation utan att ändra inställningar i systemfiler osv?


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar