System Shock 2 till GOG imorgon

Medlem

Ett av de bästa spelen genom tiderna! Spelat igenom minst fem gånger

Synd att vi aldrig kommer få se ett SS3. Rättigheterna är delade bland en mängd olika bolag, och det skulle krävas väldigt mycket pengar, energi, och snackande, för att få tag på alla rättigheter. Det är ju egentligen på grund av det här som Bioshock är så likt, men ändå ganska olikt.

Någon som känner sig manad att starta ett spelbolag och köpa alla rättigheter och göra ett SS3 till mig?

Medlem

Spelet har redan fått över 100 recensioner på GoG. Synd att de inte även såg till att första spelet kom till deras tjänst. Minns första gången jag såg Bioshock att jag tänkte System Shock 1 då det påminde mig en hel del om det spelet. Hoppas de även får rättigheten att sälja första spelet som trots sin ålder fortfarande är ett bra spel och lyckas bättre än många av dagens spel att förmedla en känsla av obehag.

Medlem

Inget personligt, men förstår inte hur folk kan tro att Bioshock är den spirituella uppföljaren SShock spelen.
Alltså, det finns inget sammanhängade nånstans. I SShock använder man sig av PSI, medan man i BShock förvrider hela DNA kedjan, använder plasmids och laddar om dessa med Eve.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

pcgamer: SS1 är ju gratis numera (abandonware eller vad det heter) så jag tror inte på ett släpp.. jag använder versionen från systemshock.com (system shock portable tror jag den heter), funkar fint i högre upplösningar, mouselook osv och funkar bra i windows7 x64.

spökbröd: BioShock kallades mycket riktigt för den sprirituella uppföljaren av Levine, och visst finns det ju såklart likheter. Dock kan jag väl inte säga att jag blev sådär jättenöjd med resultat, speciellt inte efter att ha följt spelet från koncept till release på TTLG-forumet där Levine var reggad. Men man var väl lite naiv som trodde på ett "SS2 men mycket bättre" (ungefär som Ken hypade det på forumet).


signatur
Medlem

SShock 2 var också abandonware för ett tag sen


signatur

Den som sover levlar inte.

nj
Medlem

Det finns inget som heter "abandonware" mer än att det används som en ursäkt att ladda ner saker som inte existerar att köpa längre.
Är spelen inte släppta fria av de som äger rättigheterna så är det lika mycket piratkopiering som att ladda ner det senaste AAA-spelet.

Medlem
Skrivet av vurt:

pcgamer: SS1 är ju gratis numera (abandonware eller vad det heter) så jag tror inte på ett släpp.. jag använder versionen från systemshock.com (system shock portable tror jag den heter), funkar fint i högre upplösningar, mouselook osv och funkar bra i windows7 x64.

Abandonware är en gråzon ifall det ska vara riktigt så ska det vara Freeware som Lure of the Temptress, Beneath a Steel Sky eller Flight of the Amazon Queen. Många av Sierras och LucasArts spel var tidigare s.k Abandonware tills företagen hörde av sig och krävde att dessa togs bort. Så som sagt detta är en gråzon och inget som per automatik innebär att det är helt lagligt att ladda ner utan att betala.

Inaktiv

Nu går det att köpa. Skall bli mitt helgspel

12
Skriv svar