Duck Tales får remake!

QRT
Medlem

Haha underbart!

Skribent
Skrivet av altair4:

Ser ingen anledning. Är lika roligt spela originalet nu som då. Om man dessutom inkluderar nostalgikänslan så skulle jag aldrig välja det nya över det gamla.

Håller iofs med, till viss del, men tänk på de som inte hade den stora äran att spela det här när det begav sig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

oh. my. god. Yes.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av altair4:

Ser ingen anledning. Är lika roligt spela originalet nu som då. Om man dessutom inkluderar nostalgikänslan så skulle jag aldrig välja det nya över det gamla.

Håller iofs med, till viss del, men tänk på de som inte hade den stora äran att spela det här när det begav sig.

Finns inte det gamla att köpa via Wii Virtual Console?

Medlem

Guld-Ivar Flinthjärta eller Pontus von Pluring, vem tävlar man med denna gång?
Magica de Hex räknas inte in i frågan, hon har andra motiv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Wohoo grymt, kommer både ihåg detta och serien som gick på fredagar i ettan? Var det Disneydags?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av altair4:

Ser ingen anledning. Är lika roligt spela originalet nu som då. Om man dessutom inkluderar nostalgikänslan så skulle jag aldrig välja det nya över det gamla.

Håller iofs med, till viss del, men tänk på de som inte hade den stora äran att spela det här när det begav sig.

Det kanske blir lite som att spela Super Mario Bros antingen originalet eller den version som är från All-Stars. Båda två är roliga, kul med omväxling och roligt att man får en ny och uppfräschad version av en gammal favorit. Men nostalgin som man får av originalet kan man ju inte ersätta.

Sen får man komma ihåg att det finns en anledning till att spelet är så omtyckt efter alla år också. Det är väldigt bra!

Och att sånt här ens händer...! Det känns ju som rena drömprojektet, något som man inte ens skulle kickstarta...! Jag är helt ...over the Moon!

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Det här är ett spel som är värdig ersättare till Super Mario Bros, med en bra grafik men framför allt så är det ett kul spel med många roliga överraskningar och ju längre du kommer i spelet desto roligare så blir det. Man kan välja på olika världar som du blir expert på och det har du nytta av mot slutet för då gäller det att samla ihop alla världarna till en värld.

Det här kan bli en av årets bästa spel och det blir i alla fall svårslaget. Ett plus det är att det är ett mycket bra spel och ett minus det är att den inte har en lika bra joystick som till Sega, men den är funktionsduglig.

Ett visst youtubeklipp där ja...!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

GOTY

GOTD!!!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas verkligen att de inte ändrar för mycket! Underbara nyheter från Capcom. Mer såna nyheter tack

JA Capcom vet verkligen hur man ska förvalta sitt spelarv! Det är inte första gången som de gör riktigt bra grejer med sin rika spelhsitoria och bakåtkatalog. Men det här såg man ju inte komma direkt...Dels för att Duck Tales (Disney och Capcom överlag för dend elen) legat i malpåse i snart 25 år, dels för att Disney är involverade, med allt licensbök somd et innebär.

Men så händer det. Ändå. Som i den där reklamen.

Plötsligt händer det!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Hädare!

Medlem

Jag tror jag fick en nostalgisk orgasm

Medlem
Medlem

Hmmm, varför rycker vi på axlarna åt Konamis Turtles in Time: Re-shelled men blir helt galna av Duck Tales Revisited?

Sög Re-shelled så hårt?

Eller hade Turtles blivit ordentligt devalverat som varumärke efter ett gäng halvdana spel i början av 2000-talet?

Duck Tales är ju rätt unikt (en uppföljare finns, och versioner till Gmae Boy, men det är allt, åtminstone från Capcom), medan det finns ganska många Turtles-spel. Både gamla och nya.

Bäst från Capcom i Disneyväg? Är det Duck Tales, Rescue Rangers, Magical Quest eller kanske Aladdin? Eller möjligen Darwing Duck, Tale Spin eller nåt sånt?

Det roliga är att så många spelprofiler som skulle bli riktigt stora namn faktiskt har jobbat med Disneyspel. Förutom Capcomnamn så gjorde ju Shiny Aladdin och David Jaffe jobbade på Mickey Mania. Har jag hört. Någon som kan namedroppa fler namn? Var inte Mark cerny med på ett hörn i Castle of Illusion? Eller var det kanske Sonic 2 han var med och gjorde?

Medlem

Oj vad många timmar man körde Duck Tales
Blir ett givet köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ÅH! Nej, nu blev jag genuint jävla glad!


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Undrar om man kan Kickstarta igång en speciell Collector´s Edition-version, en fysisk retailutgåva som är snyggare än MAgica de Hex ögonskugga, ståtligare än Sigge McKvacks flygarjacka, mer mångsidig än Gizmokvacks uppsättning av gadgets och glimrar mer än alla juveler i Von Ankas pengabinge?

Det hade ju varit något!

Medlem

Herregud, det här är, fantastiskt! Det är den bästa nyheten jag hört inom spelvärlden på åratal!

Tim Schafers "Quote" är ju underbart


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Men alla har tillgång till en NES-emulator. Det går ju t.o.m. att spela spelet på http://www.virtualnes.com/

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Det här är ett spel som är värdig ersättare till Super Mario Bros, med en bra grafik men framför allt så är det ett kul spel med många roliga överraskningar och ju längre du kommer i spelet desto roligare så blir det. Man kan välja på olika världar som du blir expert på och det har du nytta av mot slutet för då gäller det att samla ihop alla världarna till en värld.

Det här kan bli en av årets bästa spel och det blir i alla fall svårslaget. Ett plus det är att det är ett mycket bra spel och ett minus det är att den inte har en lika bra joystick som till Sega, men den är funktionsduglig.

eheheheeee.
Jag bara väntade på att läsa det i kommentarerna.
Men ja detta är väldigt välkommet. Day one!


signatur

The cake is a lie.

Medlem

Nostalgi på hög nivå! Det här, Quack Shot och World of Illusion hör till mina Disneyfavoriter från den tiden.

Inaktiv

Jag kan inte låta bli att bli lite frustrerad över att det inte kommer till PS Vita...

Medlem
Skribent
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Hädare!

Pffft, jag har cirka 80 spel till mitt NES.

Skrivet av Paladia:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Men alla har tillgång till en NES-emulator. Det går ju t.o.m. att spela spelet på http://www.virtualnes.com/

Nu tar du och ställer dig i skamvrån. Du kan för tusan inte jämföra the real deal med en emulator.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Hädare!

Pffft, jag har cirka 80 spel till mitt NES.

Skrivet av Paladia:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paladia:

Tycker det är lite tråkigt att de inte kunde göra ett helt nytt spel istället. Det gamla finns ju fortfarande kvar om man vill spela det.

Alla har ju inte en NES-samling tyvärr.

Men alla har tillgång till en NES-emulator. Det går ju t.o.m. att spela spelet på http://www.virtualnes.com/

Nu tar du och ställer dig i skamvrån. Du kan för tusan inte jämföra the real deal med en emulator.

Precis, silikon är inte mycket att hänga i julgranen... vänta lite.....


signatur

Nämen!

Bovar och propellerplan...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

k3m
Medlem
Medlem

Eureka! It's the skeleton key to the Mine.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hipshot:

http://www.youtube.com/watch?v=KF32DRg9opA = bästa låten like ever?

Hoppas de inte förstör musiken nu, vill gärna se nya versioner på de gamla, skulle vara kul.

SF2HD hade skitmusik, eftersom de bara tog massa randomlåtar från OCremix. Detta får inte ske!

The Moooooooooooooooooooon <3

Skriv svar