Far Cry 3: Blood Dragon

Robot
Far Cry 3: Blood Dragon

Första april-skämtaren hos Ubisoft visste inte när han skulle sluta. Därför har vi nu besökt en dyster framtid och sparkat cyber-rumpa tillsammans med Michael Biehn.

#far-cry-3-blood-dragon


Medlem
Far Cry 3: Blood Dragon

Har redan förbokat, struntar i vad den får för betyg...GOTTA HAVE IT!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

zsm
Medlem

Haha, vilket skönt klipp! XD

Medlem

Jag är rätt säker på att Ubisoft Montreal - och många av världens spelrecensenter - vet att det här spelet kommer att pratas om och kommas ihåg många år framöver, helt utan pretentionen att bli årets spel. För kom igen, när var det senast vi fick spela ett spel helt byggt runt klichéer.. och nej, Duke Forever räknas som vanligt inte.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Konstigt att det inte fick 5/5 - ni gav säkert Heavy rain 5/5...

Vilket konstigt system...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

+ alla oneliners/humorn
+ grafiska stilen
+ MUSIKEN!

Annars är det lite repetivt att ta över baser precis som i första spelet, automatiskt leveling system, lättare att uppgradera vapen och det är lite mer fuck yeah över det hela. Absolut värt ett spel och kanske tom GOTY kandidat, älskar spelet.

5/5

Medlem

Recensionen stämmer säkerligen mycket väl på själva gameplayen.

Personligen tycker jag inte ens Far Cry 3 är en särrskilt stark bas att stå på, så de negativare aspekterna av upplevelsen har jag facit på sen länge.

Kanske blir det en mer fullfjädrad uppföljare? Man kan alltid hoppas. För jag vill ha mer Rex Power Colt, det vet jag.

Inaktiv

Sitter o väntar på att steam ska låsa upp detta!! Hade iofs betalat bara för musiken så resten är bara bonus.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Inte spelat spelet, men måste säga att musiken är grym!

Medlem

Nja drakar vette tusan, möjligvis firedrakes (unga inte riktigt drakar) om man ska vara petig ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Konstigt att det inte fick 5/5 - ni gav säkert Heavy rain 5/5...

Vilket konstigt system...

Men Heavy rain e rätt unikt vs 1 miljard FPS spel där ute?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot steamupplåsningen något enormt. Förbokat, förstås! Ack, du ljuva 80-tal.

Skrivet av Hipshot:

Konstigt att det inte fick 5/5 - ni gav säkert Heavy rain 5/5...

Vilket konstigt system...

Vad är det för fel på Heavy Rain? Solklar femma i min bok.

Medlem

Att minus till 80-tal.,fz ni är fan patetiska!

Medlem

Det saknas variation i spelmomenten
Mörk och lite tråkig ö lockar inte till utforskande
80-tal...

Samma som i far cry 3 då fanns väl inte så mycket variation i det heller ?

Medlem

Förbokade det redan igår på steam så om några timmar kan jag starta spelet och lira på

Inaktiv
Skrivet av GoodRifle:

Det saknas variation i spelmomenten
Mörk och lite tråkig ö lockar inte till utforskande
80-tal...

Samma som i far cry 3 då fanns väl inte så mycket variation i det heller ?

Finns det något spel överhuvudtaget som har bra variation? Tycker attt farcry 3 är i såfall betydligt mer varierat än dom flesta fps därute

Medlem

fan vill att det ska låsas upp på steam!:/

Inaktiv

Jag gillade hela idén med Blood Dragon skarpt. Det jag tycker att spelet faller på är främst tre saker.
För det första så är miljön tråkig, precis som recensenten påpekar och inbjuder inte till att utforska alls.
För det andra så tycker jag spelet Far Cry 3-mimik avseende generell gameplay med smygande i fokus är olycklig. Jag hade gillat Blood Dragon bra mycket mer om det kändes mer som Serious Sam 3 med action i fokus och en hjälte som tål mer stryk i gengäld.
För det tredje är spelets vapen alldeles för trista. Pistolen är helt okej att använda och gatlingkulsprutan är schysst men de övriga vapnen är rena snarkfesten, vilket inte direkt inbjuder till att fokusera på hårda eldstrider.

Min recension:

+
80-talet
Musiken
Resten

-
Ingenting

Betyg: 100/100

Medlem

Ser ut som Daftpunk på bilden:)

Medlem

Fan, alltså, nya FPS-spel går inte att spela.

Här har ni fyra feta minus

- HOLD(!) E for every interaction, va fan... ?
- Att man ens måste hålla på och skära ut dessa jävla hjärtan. Det gör ju bara att man slutar göra det, hur skulle det vara om man bara plockade upp, som med (viss??) ammo.
- Korrupt sprint, se även nedan.
- Massa sega nextgen delays med animationer och skit.

+ Det andra

100/104

Skulle vara sjysst om man kunde modda bort vissa saker...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Guld! köpte det bara för det verkade så kultigt.

Gillade FC3 också , detta kan ju bara bli bättre!

Medlem

Precis köpt, nu ska liras

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fan, alltså, nya FPS-spel går inte att spela.

Här har ni fyra feta minus

- HOLD(!) E for every interaction, va fan... ?
- Att man ens måste hålla på och skära ut dessa jävla hjärtan. Det gör ju bara att man slutar göra det, hur skulle det vara om man bara plockade upp, som med (viss??) ammo.
- Korrupt sprint, se även nedan.
- Massa sega nextgen delays med animationer och skit.

+ Det andra

100/104

Skulle vara sjysst om man kunde modda bort vissa saker...

Fattar inte heller varför alla nya spel idag skall spelas med en knapp och i princip spelar sig själva, hur pantade har spelarna blivit egentligen. I nya Tomb rider är det ännu värre, där behöver man varken ducka eller ta skydd själv mm. Så jävla värdelöst...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

80s is back!

https://www.youtube.com/watch?v=ZTidn2dBYbY

http://www.kungfury.com/

Verkar vara en tid som ingen vill glömma


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Skaffade det här spelet idag och efter att inte ha kört mycket far cry på länge så känns det här otroligt roligt. Mysig musik, mysig atmosfär och jämfört med traditionella shooters såsom Call Of Duty osv. så är det här en frisk fläkt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar