Routine – I rymden kan ingen höra dig skrika
Mycket effektivt berättande verkar det kunna bli i det där spelet. Vad skönt med interaktiva skärmar/terminaler/osv. som man styr i förstapersonsläge och inte går in i nån slags meta-läge (Dead Space t ex). Då kan man fortfarande se sig om, speja, vara rädd, bli ännu räddare, osv.
Och som yrkesverksam kompositör av bl a spelmusik kan jag bara konstatera igen vad underskattat det är att inte ha någon musik alls. Obehagligt som fan.
Med Oculus kommer det där bli vansinnigt läskigt! Störde mig lite på lagget i bildskärmen på den där pistol-grunkan. Men det kanske var avsiktligt. Får dock en obehaglig känsla i kroppen när FPS sjunker till sånna nivåer.
Jag upplevde att det var avsiktligt. Lite skönt low-tech, liksom. Tyckte det var en grymt stämningsfull detalj!
Som flera andra redan har skrivit är det häftigt och roligt att se att tre oberoende utvecklare kan göra ett spel i samma visuella klass som AAA-studios med investerare i ryggen. Hoppas att själva spelupplevelsen blir så bra som det verkar också. (Fast då kommer jag nog inte våga spela det... Fasen också.)