Blood Dragon har sålt över en halv miljon exemplar

Robot
Medlem
Blood Dragon har sålt över en halv miljon exemplar

Kan det ha något med priset att göra?


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Kan det ha något med priset att göra?

Det har nog mycket med det faktum att spelet även är roligt.

Skulle dock aldrig köpt det till fullpris.

Inaktiv

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Är det inte vad Activision gör med Call of Duty varje år?

Medlem

Bra spel som säljer? Omöjligt.

Testpilot

Far Cry 3 var ju jättebra spel och då de sedan gör en re-skin av det med lite humor på det hela och säljer för ett riktigt bra pris så bäddar det ju för succe´

Medlem
Skrivet av Hazz:
Skrivet av Mjauv:

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Är det inte vad Activision gör med Call of Duty varje år?

nästa sörjebarn är battlefield.. det är riktigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Kan det ha något med priset att göra?

Exakt vad jag tänkte också! Men som stort fan av gamla B-filmer så var det faktiskt konceptet som drev mig till att fixa detta fantastiska spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är dock, vilket kanske inte är så konstigt, högst missnöjd över kontrollerna i spelet - annars är det underbart coolt.

Det var dumt att gå ur dvalan och köpa ett nytt FPS från en stor studio, jag visste ju hur det skulle bli, jag kommer inte köpa uppföljaren om jag inte spelat en demo innan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ni som spelat Blood Dragon, skulle ni rekommendera spelet för någon som mig? Jag tröttnade på Far Cry 3 ungefär halvvägs då jag tycker det är för mycket side activities som blir repetiva så in i helvete. Jag gillade storyuppdragen, är Blood Dragon byggt på samma sätt som FC3? Eller är det mest "riktiga" uppdrag genom spelet men öppna ytor a´la Crysis style?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Om det är kul är det väl fullpoäng?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Mjauv:

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Om det är kul är det väl fullpoäng?

Kul måste väl inte betyda bäst och/eller full pott?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Mjauv:

Det är kul, absolut, men långt ifrån någon fullpoängare. Humorn funkar under cut-scenes och 5 minuter in i spelet, actionmässigt finns det ett par coola scener men det mesta är rätt tamt jämfört med Far Cry 3.

Jag gillar dock verkligen konceptet med att "återanvända" teknik på det här viset - lite frisering, lite innovation och lite glimten i ögat. Med tanke på vad spelutveckling kostar menar jag...

Om det är kul är det väl fullpoäng?

Kul måste väl inte betyda bäst och/eller full pott?

Hey guys. Det är subjektivt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kul är kul är Blood Dragon.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

bara att invänta tills dom ska göra ett egen frenchise och mjölka skiten ur den hahahah

Medlem

Spelar ingen roll hur långt spelet var eller hur billigt det var, frågan är om man fick valuta för pengarna, vilket man absolut fick.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av FuzioN:

bara att invänta tills dom ska göra ett egen frenchise och mjölka skiten ur den hahahah

BloodDragon IV: The blood of the dragon.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag är dock, vilket kanske inte är så konstigt, högst missnöjd över kontrollerna i spelet - annars är det underbart coolt.

Det var dumt att gå ur dvalan och köpa ett nytt FPS från en stor studio, jag visste ju hur det skulle bli, jag kommer inte köpa uppföljaren om jag inte spelat en demo innan.

Va? Kontrollerna går ju att ställa in? Och var dessutom tipptopp vad jag minns?

Eller spelar du på konsol kanske?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hipshot:

Jag är dock, vilket kanske inte är så konstigt, högst missnöjd över kontrollerna i spelet - annars är det underbart coolt.

Det var dumt att gå ur dvalan och köpa ett nytt FPS från en stor studio, jag visste ju hur det skulle bli, jag kommer inte köpa uppföljaren om jag inte spelat en demo innan.

Va? Kontrollerna går ju att ställa in? Och var dessutom tipptopp vad jag minns?

Eller spelar du på konsol kanske?

Jag spelar aldrig på konsol. Det är inte WASD som är felet, det är fel att jag måste hålla inne för att göra allt, det är inkonsekvent och dåligt dessutom. Hatar sådant, det är segt och inte alls särskilt bra heller, förstår inte hur folk kan acceptera att kontrollerna blir sämre. Hålla inne för att plocka upp pengar från ett bord eller ammo från en fallen fiende, helt oacceptabelt i ett spel som det detta.

Högst irriterad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Efter ubisoft medvetna lurendrejeri angående Far cry 3 trailers fick mig att aldrig någonsin vilja köpa ett av deras spel som är far cry, sorry ubi, eller rättare sagt ni borde be om ursäkt.

Ifall ni inte minns så representerade gameplay trailern någon egen version som inte alls var som pc versionen.

https://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

På samma sätt antar jag att "the division" på e3 är en relativ lögn.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hipshot:

Jag är dock, vilket kanske inte är så konstigt, högst missnöjd över kontrollerna i spelet - annars är det underbart coolt.

Det var dumt att gå ur dvalan och köpa ett nytt FPS från en stor studio, jag visste ju hur det skulle bli, jag kommer inte köpa uppföljaren om jag inte spelat en demo innan.

Va? Kontrollerna går ju att ställa in? Och var dessutom tipptopp vad jag minns?

Eller spelar du på konsol kanske?

Jag spelar aldrig på konsol. Det är inte WASD som är felet, det är fel att jag måste hålla inne för att göra allt, det är inkonsekvent och dåligt dessutom. Hatar sådant, det är segt och inte alls särskilt bra heller, förstår inte hur folk kan acceptera att kontrollerna blir sämre. Hålla inne för att plocka upp pengar från ett bord eller ammo från en fallen fiende, helt oacceptabelt i ett spel som det detta.

Högst irriterad.

Just ja, slutade till och med plocka upp sån skit för att det tar sån tid! Helt rätt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Harakiri:

Far Cry 3 var ju jättebra spel

Ehm, Far Cry 3 är ett av dom sämsta spelen jag spelat på 15 år

Ett av de bästa spelen jag spelat på 15 år...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fick ju det här med grafikkortet så jag behövde aldrig köpa det. Räknas alla dom exemplaren med eller?

Har inte blivit att jag kört det än dock.
Bara testat demot på 360 innan.
Verkade kul men jag har inte haft nåt direkt sug sen.

Förlåt om jag avbröt nån off-topic debatt

Testpilot
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett av de bästa spelen jag spelat på 15 år...

Tänkte att det måste finnas artiklar eller diskussioner om hur fruktansvärt dåligt det var, och se här hittade detta på 5 sekunder

http://kotaku.com/5967703/a-simple-way-to-fix-far-cry-3s-dumb...

Den som tycker Far Cry 3 är "bra" måste vara 12 år gammal mentalt, helt omöjligt att uppskatta storyn på något vis annars.

Längst ner här också http://venturebeat.com/2012/12/22/the-many-major-missteps-of-...

Jag förstår inte hur Ubisoft ens fick släppa det med kampanjen det hade, eller ja, det är förståeligt på en nivå när "12åringar" som du köper sånt här skräp utan att tänka.

Finns verkligen hur mycket som helst om hur värdelöst spelet är, bara läsa på eftersom du inte kan komma på det själv.

http://www.rockpapershotgun.com/2012/12/04/what-i-loathe-abou...

Fary Cry 3 är absolut ett TVEKSAMT köp (2/5), det är knappast värt pengarna för att ha kul i en timme och röja fiende camps tills dom plötsligt är slut, då är det 100 gånger värdare att köpa Blood Dragon som har ännu roligare gameplay och en genial story för en bråkdel av priset.

Deras nästa spel lär bli lika värdelöst som det ser ut nu, spelet sålde bra för dom ljög åt höger och vänster, visade oss ett annat spel bara en månad innan release, folk köpte det på Steam innan det hade släppts utan att ens fundera, varför ska Ubisoft gör ett bättre spel nästa gång? Detta funkade ju, skit i storyn, det tog ju ett tag att klara ut, skit samma om storyn är bra eller inte, så länge barnen har en story att spela så är vi nöjda.

Handlar verkligen inte om att göra ett bra spel iallafall. Känt IP, Snygg Grafik = Säljer Automatiskt, resten av spelet kan vara värdelöst, som det faktiskt även var. Detta är ett skräckexempel på hur fel det kan gå.

(PS. Blood Dragon utvecklades helt separat från Far Cry 3, har absolut ingenting gemensamt, varken utvecklare eller writers m.m.)

Javisst , far cry är inget perfekt spel - det har ganska medioker story och en hel del designbuggar.
Men jag liksom så många andra har överseende med detta då spelet är bra och just att det är open world räddar ju spelet.

Jag var själv mycket tveksam till spelet innan det släppts och recensionerna trillade in , sen köpte jag det billigt och tänkte att vafasen jag testar och spelet visade sig vara betydligt bättre än vad jag trodde.

Så visst har du rätt , valet mellan Far Cry 3 och Blood Dragon då är ju såklart blood dragon det bättre spelet då de helt enkelt kastat bort den mediokra storyn och gjort en hyllning till 80/90 talet-story istället.

Skrivet av zhrooms:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett av de bästa spelen jag spelat på 15 år...

Tänkte att det måste finnas artiklar eller diskussioner om hur fruktansvärt dåligt det var, och se här hittade detta på 5 sekunder...

So what? jag kan hitta samma artiklar som säger tvärtom ^^

Skrivet av zhrooms:

Den som tycker Far Cry 3 är "bra" måste vara 12 år gammal mentalt, helt omöjligt att uppskatta storyn på något vis annars.

Tack för det! Jag är 31 och känner mig ung i sinnet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Far cry 3 var bra i börja, sista 2/3 av spelet var ingen höjdare, inte nog med att allt blev sämre och sämre levererat mot slutet så var även "storyn" och dialogen skit. Och gameplay där man skjuter bottar är sällan kul. Och det blev inget köp av detta pga att det såg ut som far cry 3 med nya färger.

1
Skriv svar