7970 ghz i crossfire ?

Medlem
7970 ghz i crossfire ?

Hej hur länge kan jag ha dessa grejor till jag behöver uppgradera igen ? blir datorn bra i spel med 7970 ghz vapor x 3 gb i crossfire ? tänkte slänga i ett till 7970ghz vapor x 3gb. just nu har jag ett 7970ghz vapor x 3gb.

Gpu: 7970ghz vapor x 3gb

cpu:intel core i7 3820 3,60ghz turbo 3,80ghz vattenkyld med hydro h60

ram: kingston hyper x ddr 3 1600mhz 16 gb

chassie: cooler master haf x big tower

modekort: asus p9x79pro

ljudkort: asus xonar phoebus

nätagregat: corsair tx 850 w

hårddiskar: crucial m4 ssd 256gb sata 3.0 och seagate barracuda 2 tb sata 3.0 för spelen och programen

dvd avläsare

tangentbord och mus: logitec g 19 och razor mamba 2012

högtalare: logitec z906

skärm:ips 236 1920 1080

Medlem

Det beror väl på vilka krav du har. För mig hade det nog funkat i knappt tre år. Men du kanske kräver ett par hundra i fps i de nyaste spelen. Då klarar du dig inte särskilt länge.

Det kommer nog att fungera bra ganska länge. Men jag avråder dig från att skaffa 2st 7970 på grund av microstuttering. Det ska väl komma en ny drivrutin snart, hade väntat på den och sett om det faktiskt blivit bättre. Det finns inget värre än att ha bra FPS (över 60) men man upplever ändå det som att spel "hackar".


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Testpilot

Svårt att sia framtiden men med 2x kort har du garanterad livslängd på några år till iallafall , precis som sags innan det hänger ju på vilka krav du har på FPS och microstuttering som TheShadyShader säger .

Nu vet man ju att de jobbar hårt på just den biten att fixa microstuttering då AMD har problem med detta.

Sitter med liknande tankar själv och funderar på om man skall stoppa in ett till 680 kort i burken eller helt sonika köpa ett 780 under vintern.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Svårt att sia framtiden men med 2x kort har du garanterad livslängd på några år till iallafall , precis som sags innan det hänger ju på vilka krav du har på FPS och microstuttering som TheShadyShader säger .

Nu vet man ju att de jobbar hårt på just den biten att fixa microstuttering då AMD har problem med detta.

Sitter med liknande tankar själv och funderar på om man skall stoppa in ett till 680 kort i burken eller helt sonika köpa ett 780 under vintern.

Varför man skall sikta på livslängd i gkort har jag aldrig förstått?
Gkort har en livslängd som mjölk och det spelar ingen roll om man sänker tio papp på ett gkort eller det dubbla på på 2 st.

Man kommer ändå kunna köpa ett kraftfullare gkort för ett par tusen om ett par år, det är bättre att uppgradera oftare.

Microstuttering är bland det mest irriterande som finns i spelvägsproblem, hellre lägre fps/prestanda.

Hittar du ett billigt beggat 680, Harakiri så är valet givet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Testpilot
Skrivet av Konfucius:

Varför man skall sikta på livslängd i gkort har jag aldrig förstått?
Gkort har en livslängd som mjölk och det spelar ingen roll om man sänker tio papp på ett gkort eller det dubbla på på 2 st.

Man kommer ändå kunna köpa ett kraftfullare gkort för ett par tusen om ett par år, det är bättre att uppgradera oftare.

Microstuttering är bland det mest irriterande som finns i spelvägsproblem, hellre lägre fps/prestanda.

Hittar du ett billigt beggat 680, Harakiri så är valet givet.

Många vill ju ha grafikkortet så länge det går innan de måste byta , jag är mer som dig dvs att man kan likagärna fläska på och köpa då det ändå snart kommer nåt nyare bättre.

O ja .. det lutar starkt åt dual 680 inom en snar framtid

Medlem

Tack för svaren.

1
Skriv svar