Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?

Robot
Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?
Skribent
Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?

Får inhandla en SSD-disk och Windows 8. Inte för att det hjälper spelet med SSD, men ska man ändå pilla med operativsystemet kan man ju göra så att det startar snabbare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Win 8, jag vet då inte om det är en så bra idé.....
I övrigt borde det vara lugnt.

Edit: Det verka ha med Direct X 11.2 att göra.....

Medlem

Jag uppfyller BF3's krav och det kraschar ändå så... jag lär inte kunna köra BF4.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Får inhandla en SSD-disk och Windows 8. Inte för att det hjälper spelet med SSD, men ska man ändå pilla med operativsystemet kan man ju göra så att det startar snabbare.

Rätt säker på att du sparar massa tid när banorna ska laddas in också.

Medlem

Jaha, då är det dax att skaffa en ny dator då!


signatur
Medlem

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

Windows 8 > Windows 7.

Tycker det var låga (normala) krav, förutom när det gäller vRAM.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av meat4u:

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

Direct X 11.2 är xbox1 och win 8 exklusivt.

Medlem
Skrivet av meat4u:

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

Rekommenderat. Inte krav på det. Så antagligen så flyter spelet på bättre på win 8 eller så har dom fått betalt för att göra reklam för win 8. Jag vet bara att jag inte tänker skaffa mig win 8 i första taget. Usch för den layouten

Medlem

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Medlem

inget BF4 för min del, WIN8 kommer aldrig in på min burk.

Skribent
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Johan Olander:

Får inhandla en SSD-disk och Windows 8. Inte för att det hjälper spelet med SSD, men ska man ändå pilla med operativsystemet kan man ju göra så att det startar snabbare.

Rätt säker på att du sparar massa tid när banorna ska laddas in också.

Tänkte ha den till de program jag använder mest, har inga problem med laddningstiderna i spel. Kanske att man lägger Rome 2 där iofs.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

inget BF4 för min del, WIN8 kommer aldrig in på min burk.

INGET KRAV på win8. Det står på minimum windows VISTA

Medlem

Maxar skiten, men det är inget jag kommer köpa day one. Blir att handla det är det ligger på rea hyllan.

k3m
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av meat4u:

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

Rekommenderat. Inte krav på det. Så antagligen så flyter spelet på bättre på win 8 eller så har dom fått betalt för att göra reklam för win 8. Jag vet bara att jag inte tänker skaffa mig win 8 i första taget. Usch för den layouten

håller med!

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Tåls att tänkas på om spel ofta fortfarande inte stödjer linux när det blir krav på win8

Medlem
Skrivet av meat4u:

Varför windows 8? Det måste finnas en vettig förklaring men jag kan då inte tänka på en enda...

I den vanliga skeptiska andan som går här på FZ kan jag säga att det är säkert Microsoft som sponsrar den rekommendationen.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Johan Olander:

Får inhandla en SSD-disk och Windows 8. Inte för att det hjälper spelet med SSD, men ska man ändå pilla med operativsystemet kan man ju göra så att det startar snabbare.

Rätt säker på att du sparar massa tid när banorna ska laddas in också.

Det gör man, kan jag lova !

Medlem

Men trattar.
Win8, antagligen för DirectX 11.1(?) som redan nämnts ovan.......

Ja ni med grafikkort på 2Gb kommer klara det minst lika bra som de med 3Gb i samma klass..(Har inte nämnts här än men diskussionen börjar nog ganska snart..)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det får bli xbox one versionen istället. Orkar inte med att uppgradera burken samt kanske även ett ex av win8.


signatur

Jäh!

Medlem

Unga som brukar vara snabba på att ta till sig ny teknik, men när det kommer till Win8 så är det annorlunda...

Snart kommer uppdateringen där ni får tillbaka er gulliga startknapp utan att behöva tillägsprogram, känns det bättre?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelas BF3 med 2gb kort i SLI på 5760x1080 med allt på utan att spelet hackar på grund av VRAM lär nog BF4 fungera med en skärm på 1080/1440p också...

Medlem
Skrivet av dotque:

Men trattar.
Win8, antagligen för DirectX 11.1(?) som redan nämnts ovan.......

Ja ni med grafikkort på 2Gb kommer klara det minst lika bra som de med 3Gb i samma klass..(Har inte nämnts här än men diskussionen börjar nog ganska snart..)

Vi med 1 gb grafikkort kommer oxå kunna köra det. Men folk kommer klaga ändå. För i deras ögon existerar bara rekommenderat

Medlem

har för mig att rekommenderat inte är "ULTRA", i bf3 sade de att rekommenderat låg någonstans mellan medium och high, så om du uppfyller kraven för rekommenderat bör du åtminstone kunna spela på medium/high

Medlem

1. Angående VRAM så räcker ett 2GB kort till bra, om man kör i 1080p och tex med en skärm i sin setup. Om man googlar så ser man tex att BF3 använder max 1,5 GB Vram i 1920x1080 med lull-lull aktiverat. Jag har svårt att tänka mig VRAM allokeringen är väsentligt mycket högre i BF4.

"Sen streamar Frostbite texturerna via VRAM, så om det tar slut så måste kortet "buffra" detta och det resulterar i eventuella mindre FPS drops beorende på andra komponenter. Om man kör över 1080p eller flera skärmar så är 3Gb en bra rekommendation."

2. Windows 8

Windows 8 will support DirectX 11.1 while it’s predecessor, Windows 7, is said to use only certain portions of DirectX 11.1. DICE’s Technical Director, Johan Andersson, has said that the Frostbite engine will fully support the latest version of DirectX and that systems using this software will see better performance, more specifically, better CPU optimization:
“We use DX11.1, there are some optimizations in it (constant buffer offsets, dynamic buffers as SRVs) that we got in to the API that improves CPU performance in our rendering when one runs with DX11.1. This will be in BF4.” Johan Andersson stated.

http://www.bf4blog.com/battlefield-4-pc-system-requirements-r... [bf4blog.com]
http://www.bf4blog.com/battlefield-4-on-windows-8-will-have-b... [bf4blog.com]

Själv sitter jag nu på:

Windows 7
1080P
770GTX OC
4670K OC (4,3GHZ) - Mål 4,7Ghz)
Asus Maximus Hero VI
Kingston HyperX 1866mhz 8GB
Samsung EVO 840 250GB
750W Corsair
Corsair h100i (CPU max temp full load 48c)
Corsair Obsidian 550D

BF3 flöt på löjligt bra med allt maxat. Vilken skillnad mot 560Ti och Q8400

Medlem

Mitt GTX 670 har bara 2gb

Medlem

Inte ens nära. Kommer dock inte spela det så det känns som det kvittar

Medlem
Skrivet av kwiizu:

Mitt GTX 670 har bara 2gb

Samma här men tvekar inte en sekund att vi kommer klara det utmärkt ändå. Såvida du inte sitter på tre skärmar eller högre upplösning än 1920x1080.

Medlem
Skrivet av kwiizu:

Mitt GTX 670 har bara 2gb

Jaha och hur bra glider det i BF3 med 1080p och Ultra? Inget vidare på Firestorm 64p, hur mycket minne tror du att du använder då? Nee just det du kommer klara dig alldeles utmärkt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar