Systemkraven för Battlefield 4 – pallar din dator trycket?

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Va? Hur fick du ihop den ekvationen?

Han tänker nog på minnet och glömmer bort kretsen.

Oavsett är det trevligt att utvecklingen börjar trycka på de minnesgränser som varit rådande ett tag.

Verkligen sjukt kul att det börjar röra lite på sig! Haha jo jag antog att det va nått sånt. kollade upp priserna på 770 och för 4k får man ett kort med 4gb så antar att han inte hade så stor koll.

Är inte värt med 770 4gb för 4k bättre satsa på 780 3gb för 5k eller 7970 3gb för 3k.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag uppfyller BF3's krav och det kraschar ändå så... jag lär inte kunna köra BF4.

Jag hade också problem med konstanta krascher trots att jag uppfyller kraven. Lösningen var att tweaka volten på grafikkorten en aning. Efter det har jag inte haft en enda krasch i spel med Frostbite-motorn.

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Ett Radeon 7950 för 1900 kr funkar alltså utmärkt på rekommenderade settings - medan ett 770 för 4500 kr eller mer pallar det alltså inte på rekommenderade settings.

Har DICE tänkt till här?

Oavsett är det trevligt att utvecklingen börjar trycka på de minnesgränser som varit rådande ett tag.

Verkligen sjukt kul att det börjar röra lite på sig! Haha jo jag antog att det va nått sånt. kollade upp priserna på 770 och för 4k får man ett kort med 4gb så antar att han inte hade så stor koll.

Är inte värt med 770 4gb för 4k bättre satsa på 780 3gb för 5k eller 7970 3gb för 3k.

Eller crossfire. De enskilda korten börjar bli så billiga att man, om man har ett bra chassi och väljer lämpliga kylare, kommer upp i nästan Titannivåer i vissa spel. Men singelkort är kanske att föredra i det långa loppet om man köper helt nytt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Har DICE tänkt till här?

Nej verkligen inte. Kommer vänta en generation till innan mitt 680 får gå i pension. Så länge jag får ut 100+ fps på low settings så är jag nöjd

Medlem

Folk som klagar på Windows 8 är bara fåniga och vet antagligen inte mycket om operativsystemet, Jag uppgraderade mitt operativsystem ifrån Windows 7 till Windows 8 när det var nytt och man fick ett erbjudande att uppgradera för någon enstaka hundring och det var ett jättebra köp, Min PC blev som natt och dag då mitt operativsystem blev sjukt mycket snabbare, Datorn startar upp på runt 5 sekunder osv. Sedan om man inte gillar startskärmen så är det bara att ta bort den. Jag har gjort det på min dator och det blev jättebra.

Windows 8 fungerar även riktigt bra på Mobiltelefoner, Jag köpte en Nokia Lumia 520 för 1300kr, Den flyter på och spelar spel lika bra som en massa mobiler i 3000++kr klassen.. Visst kan man inte jämföra kameran och lite andra saker men detta lilla monster med endast en dualcore 1ghz processor och 512mb ram gör saker den inte ska klara av utan att lagga om man jämför den med Android lagg mobiler som trögar ner utan att man själv har gjort någonting..

Om Windows 8 flyter så här bra på PC och low end mobiltelefoner så kommer nog Windows 9-10 nästan att ta död på Linux och Android då Windows är stabilare och effektivare på nästan allt ^^

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Förstår inte allt detta hat mot Windows 8.
Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.
Min dator bör klara av det här galant.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Jag kommer skaffa Classic shell. Bara jag söker efter det på google? Vad säger du om Start8 då? Det kostar pengar? Classic Shell är väl gratis?

Du behöver inget av det.

Win+X samt sätt ikoner i aktivtetsfältet eller på skrivbordet.

Jaha? Så jag behöver inte använda den där appstore skrivbordet så att säga?

Jag håller in Windows knappen och + X? Sen kan jag lägga saker på Windows skrivbordet?

Kör du så?

Nej det behöver du inte.

Jag kör desktop 99% av tiden. Enda gången jag använder " appstore skrivbordet" är när jag loggar in och kolla väder och nyheter som snyggt visas där på.

För att få fram kontrollpanelen ( startmenyn ) tycker man in win + x för smidigast åtkomst eller högerklicka där startmenyn var.

Nej jag menar att startmenyn är onödig.

då man ändå har program på skrivbordet eller i aktivtetsfältet

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Har DICE tänkt till här?

Nej verkligen inte. Kommer vänta en generation till innan mitt 680 får gå i pension. Så länge jag får ut 100+ fps på low settings så är jag nöjd

Vänta in en prissänkning och köp ett till 680 för SLI. Då hade du kunnat kräma ut 100+ FPS på betydligt högre inställningar.

Medlem

Neeeej helvete inte Win 8

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Det är roligt att de flesta som klagar på Win8 är de som inte ens har provat, kör med det + classic shell och tycker allt flyter på galant

Jag kommer skaffa Classic shell. Bara jag söker efter det på google? Vad säger du om Start8 då? Det kostar pengar? Classic Shell är väl gratis?

Du behöver inget av det.

Jag håller in Windows knappen och + X? Sen kan jag lägga saker på Windows skrivbordet?

Kör du så?

Nej det behöver du inte.

Jag kör desktop 99% av tiden. Enda gången jag använder " appstore skrivbordet" är när jag loggar in och kolla väder och nyheter som snyggt visas där på.

För att få fram kontrollpanelen ( startmenyn ) tycker man in win + x för smidigast åtkomst eller högerklicka där startmenyn var.

Okej okej. Så Windows knappen plus X knappen = skrivbordet.

Men hur stänger man av datorn sen då? Läste nån kommentar här att han fick fixa fram "stäng av datorn" knappen på egen hand???

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kör Win 8 med Start 8, har helt gjort mig av det vidriga gränssnittet. Och har tagit bort alla äckliga appar och har som har med Bing och IE att göra.

Ang. kraven, är inte grafikminne på 3GB väldigt högt? Jag sitter på ett 780 GTX som har just det, men det kostar också över sex lök.

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Har DICE tänkt till här?

Vänta in en prissänkning och köp ett till 680 för SLI. Då hade du kunnat kräma ut 100+ FPS på betydligt högre inställningar.

Haha jo men det är inte grafikkortet i sig som ruinerar mig.. Det är handväskan jag måste köpa till sambon för att släta över ett nytt hårdvaruköp som klämmer Om nått år har hon glömt bort hur mycket jag spenderade på senaste kortet så då äre chill!

Medlem

Vista och Win 8 antar att dem sätter Vista som minimum för att färre folk använder det över Windows 7 som dem hoppar över, försäljnings trick för att köpa 8an?

Sen så är ju 3GB grafikminne helt onödigt om man nu inte kör typ 3 skärmar med 3968 x 1200 i upplösning om jag nu inte är helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Sethernis:

Har DICE tänkt till här?

Haha jo men det är inte grafikkortet i sig som ruinerar mig.. Det är handväskan jag måste köpa till sambon för att släta över ett nytt hårdvaruköp som klämmer Om nått år har hon glömt bort hur mycket jag spenderade på senaste kortet så då äre chill!

...så du måste rättfärdiga spenderandet genom att spendera ännu mer? Ta och laga en fin middag och gör något hon gillar istället.

Medlem
Skrivet av conthox:

Unga som brukar vara snabba på att ta till sig ny teknik, men när det kommer till Win8 så är det annorlunda...

Snart kommer uppdateringen där ni får tillbaka er gulliga startknapp utan att behöva tillägsprogram, känns det bättre?

Ja, för Windows ME var ju så suveränt när det kom -_-
Finns inget större skäl att byta till Win8 bara för att det är senaste OS. Win7 klarar av BF3 fullständigt, och den pyttelilla extra grafiken man får i Win8 uppväger inte krånglet med ett mediokert nytt OS imho ^^

Medlem

Tycker det är ganska rimliga krav

Medlem
Skrivet av Megaloman:

...så du måste rättfärdiga spenderandet genom att spendera ännu mer? Ta och laga en fin middag och gör något hon gillar istället.

http://images.wikia.com/elderscrolls/images/1/11/If_you_know_...

Medlem

tråkigt att det är sånt fokus på grafik, varför är det fortvarnade max 64player mp? samma standard sen 10 år tillbaka..Tänk BF4/BF2142 i samma stil som Planetside 2 med flera hundra spelare samtidigt....fasiken så kul det hade varit..

Nu är BF en annan CoD clon i mängden..blää

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Droppz:

Vista och Win 8 antar att dem sätter Vista som minimum för att färre folk använder det över Windows 7 som dem hoppar över, försäljnings trick för att köpa 8an?

Sen så är ju 3GB grafikminne helt onödigt om man nu inte kör typ 3 skärmar med 3968 x 1200 i upplösning om jag nu inte är helt ute och cyklar.

Mer minne är något som oftast är att rekommendera vid högre upplösningar så 3 GB är nog en rekommendation för att köra allting på max.

Medlem

Missar grafikminnet med hälften men det spelar mindre roll när jag inte tänkt spela det.

dmn
Medlem
Skrivet av dotque:

Men trattar.
Win8, antagligen för DirectX 11.1(?) som redan nämnts ovan.......

Ja ni med grafikkort på 2Gb kommer klara det minst lika bra som de med 3Gb i samma klass..(Har inte nämnts här än men diskussionen börjar nog ganska snart..)

Inte om spelet tar 2GB helt utan AA.

dmn
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tråkigt att det är sånt fokus på grafik, varför är det fortvarnade max 64player mp? samma standard sen 10 år tillbaka..Tänk BF4/BF2142 i samma stil som Planetside 2 med flera hundra spelare samtidigt....fasiken så kul det hade varit..

Nu är BF en annan CoD clon i mängden..blää

Hur är det en CoD-klon om det är "samma standard sen 10 år tillbaka" och CoD har max 24 spelare?

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Du behöver inget av det.

Kör du så?

Nej det behöver du inte.

Men hur stänger man av datorn sen då? Läste nån kommentar här att han fick fixa fram "stäng av datorn" knappen på egen hand???

Nej Win + X = en form av startmeny. för att komma till skrivbordet trycker du bara Win

Man stänger lättast av datorn som man alltid gjort i dom flesta windows versionerna = Alt - F4

Eller gå du via Metro desktop och stänger av där. eller går du via Charm bar och stänger av där.

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

För er som är skeptiska mot win8 så finns det ett program man kan köpa som heter Star8 som gör att layouten likar det som win7 har. Dvs om ni har planer på att uppgradera till win8. Jag har det och det funkar utmärkt.

Jag stör mig inte på layouten så mycket... ok kan inte lura någon men det som är riktigt störande är just att så fort en process krashar så kan man inte stänga av den eftersom ms var så "goda" så de tog bort funktionen att kunna avsluta processer i aktivitetshanteraren. Om jag vill betala för skit köper jag vista igen.

3GB Vram?!?!? WTF Så jag ska behöva gå och införskaffa ett jävla 780 för 5k bara för att kunna nå upp till recommended? Tänker då inte köpa något jävla radeon skit med bristande drivrutiner.

Medlem

Är det någon som failar är det ju NVIDIA som snålar med grafikminnet på sina kort.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Använder man start8 så fungerar det precis lika bra som tidigare windowsversioner, om inte bättre.

Det fungerar bättre då win8 använder mindre minne och är snabbare än win7. Bara idioter som sitter och grinar över win8, dessa människor har aldrig kört det och satt säkerligen och grinade över att byta ifrån WinXP till Win7 (vi skiter i vista för det sög helt ärligt).

Det är ganska komiskt att du först säger att det bara är idioter som klagar på Windows 8 och sedan säger du att Vista "sög", vissa skulle nog även säga att det bara var "idioter" som klagade på Vista och att dessa inte heller använt det.

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Inaktiv

Har inte tänkt köpa spelet till att börja med!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av matte851:

Jag har kört vista och sure, det fungerade men det var långt ifrån så snabbt som XP var och Win7 spöade skiten ur det också, det sög, så enkelt är det.

Så du lovordar ett OS där Microsoft för en gång skull lyssnade på kritken från tidigare OS men när folk klagar på Windows 8 så säger du att de är idioter? Windows 8 är gjort för smarthphones och bara för att något fungerar på ett format innebär inte detta att det kommer fungera på ett annat. Bara för att folk verkar vara helt tokiga i s.k mikrotransaktionsköp på mobilsidan så innebär inte detta att samma modell kommer fungera för konsoler.

Microsofts "viktigaste" kunder är företag, det är dessa som ger mest pengar då ett företag köper många licenser för alla sina datorer och anledningen till att de blivit så stora beror på att Windows är något som många inte behöver lära sig, inte som Linux som är (eller snarare var) ett system som helt byggde på CLI (Command Line Interface).

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Folk som klagar på Windows 8 är bara fåniga och vet antagligen inte mycket om operativsystemet, Jag uppgraderade mitt operativsystem ifrån Windows 7 till Windows 8 när det var nytt och man fick ett erbjudande att uppgradera för någon enstaka hundring och det var ett jättebra köp, Min PC blev som natt och dag då mitt operativsystem blev sjukt mycket snabbare, Datorn startar upp på runt 5 sekunder osv. Sedan om man inte gillar startskärmen så är det bara att ta bort den. Jag har gjort det på min dator och det blev jättebra.

Windows 8 fungerar även riktigt bra på Mobiltelefoner, Jag köpte en Nokia Lumia 520 för 1300kr, Den flyter på och spelar spel lika bra som en massa mobiler i 3000++kr klassen.. Visst kan man inte jämföra kameran och lite andra saker men detta lilla monster med endast en dualcore 1ghz processor och 512mb ram gör saker den inte ska klara av utan att lagga om man jämför den med Android lagg mobiler som trögar ner utan att man själv har gjort någonting..

Om Windows 8 flyter så här bra på PC och low end mobiltelefoner så kommer nog Windows 9-10 nästan att ta död på Linux och Android då Windows är stabilare och effektivare på nästan allt ^^

Jag känner många som tycker win7 är bättre än win8. En av dessa har det som yrke att installera och serva datorer. Men kanske är vi som börjar bli gamla och mossiga och inte kan ta till oss denna nya underbara teknik ;).
Det känns som windows 8 är ett mittimellan system precis som millenium och vista. Man testar lite nya saker inför nästa windows.
Sen kan jag nog hålla med om att windows 8 passar väldigt bra in på mobilmarknaden!
Btw : min dator startar också på ca 5 sek, men jag har windows 7

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Remus:
Skrivet av LyktstolpeN:

Du behöver inget av det.

Kör du så?

Nej det behöver du inte.

windows knappen skiftar du från metro till skrivbordet och tvärtom.
windows + x får upp lite snabbmeny t.ex kontrollpanelen osv..
Fan skaffa windows 8 och pröva. den är inte så svår som man tror.

Det finns en stäng av knapp någonstans.
Men den var otydlig så jag skapade en egen "tile" där jag kan klicka och stänga av datorn

Skriv svar