Valve: Steam Box-information nästa vecka

Robot
Valve: Steam Box-information nästa vecka

Gabe Newell bekräftar att Valves Linux-drivna spelmaskin är vid liv.

#valve, #half-life-3


Medlem
Valve: Steam Box-information nästa vecka

Ska blir mycket intressant att följa


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fick en känsla av hopp.

Medlem

gabe har ingen haka,

Medlem
Medlem

Tror det kommer köra i samma stil som ouya men med fetare hårdvara.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Zero303:

gabe har ingen haka,

Haka har han flera, det han saknar är en hals.

Medlem
Medlem

kan ni tänka er hur åt helvete vi hade varit utan valve eller gabe för den delen i industrin folk pratar om bill gates, men helvete vilken örfil gabe ger till bill gates om man gemför dom två.
Speciellt om man tänker hur anti klient vänlig bill gates har varit windows efter windows version.

Tom gör direct x exklusivitet tilll windows 8.

cant wait

Medlem

Lyckas Valve etablera sig på konsolmarknaden på samma sätt dem gjort inom PC marknaden kommer Sony och MS ligga illa till.

Har dock inga stora förväntningar men man vet ju aldrig, dem behöver ju inte precis släppa något speciellt bra för att utklassa sina konkurrenter...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lyckas Valve etablera sig på konsolmarknaden på samma sätt dem gjort inom PC marknaden kommer Sony och MS ligga illa till.

Har dock inga stora förväntningar men man vet ju aldrig, dem behöver ju inte precis släppa något speciellt bra för att utklassa sina konkurrenter...

grejjen är den allt valve gör är bra för kunden oftast och för sig själva dom kör inte över kunden vilket ms och sony gör ofta.

ms och sony framstår som idioter framför valve och det är inte för vara bias utan bevis efter bevis klart valve gjort vissa missar men ska vi radda upp dom så vinner ms och sony på misstag med hästlängder ofc vinner ms stadigt före sony endå men ja

Medlem

Guden har talat, ateister up yours

Medlem

Tror verkligen på en steam box! Det är rätt företag som utvecklar det om man säger så

Medlem

Var jävla tag sedan jag körde någon linux dist, hur kommer detta funka med dagens spel?
Kommer bara ihåg vilket jävla meck det var att bara få in grafikdrivisar för spela upp hd på Ubuntu, men antar Valve kommer göra en egen dist för detta som är optimerad?

Är fundersam mest för det låter som en box i min smak de kokar ihop

Medlem
Skrivet av nils45:

Guden har talat, ateister up yours

Steam är min religion.
Steam summer sale är min högtid.
Gabe Newell är min gud.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av nils45:

Guden har talat, ateister up yours

Steam är min religion.
Steam summer sale är min högtid.
Gabe Newell är min gud.

Amen brother!!


signatur

Game long and prosper

Ozo
Medlem
Skrivet av pillveke:

Var jävla tag sedan jag körde någon linux dist, hur kommer detta funka med dagens spel?
Kommer bara ihåg vilket jävla meck det var att bara få in grafikdrivisar för spela upp hd på Ubuntu, men antar Valve kommer göra en egen dist för detta som är optimerad?

Är fundersam mest för det låter som en box i min smak de kokar ihop

Anledningen till att det är svårt att få drivrutiner osv är för att det inte finns någon marknad. Det är ju det som Valve vill ändra på. Enda anledningen till att jag inte har Linux idag är att det är glest på spelfronten, kan Valve ändra detta eller åtminstone öka valmöjligheten så byter jag mer än gärna till Linux. Om fler tänker/tycker som jag så kommer Linux få bra mycket mer användare och företag kommer börja utveckla mer för Linux, då det blir en mer relevant marknad!

Medlem
Skrivet av Ozo:
Skrivet av pillveke:

Var jävla tag sedan jag körde någon linux dist, hur kommer detta funka med dagens spel?
Kommer bara ihåg vilket jävla meck det var att bara få in grafikdrivisar för spela upp hd på Ubuntu, men antar Valve kommer göra en egen dist för detta som är optimerad?

Är fundersam mest för det låter som en box i min smak de kokar ihop

Anledningen till att det är svårt att få drivrutiner osv är för att det inte finns någon marknad. Det är ju det som Valve vill ändra på. Enda anledningen till att jag inte har Linux idag är att det är glest på spelfronten, kan Valve ändra detta eller åtminstone öka valmöjligheten så byter jag mer än gärna till Linux. Om fler tänker/tycker som jag så kommer Linux få bra mycket mer användare och företag kommer börja utveckla mer för Linux, då det blir en mer relevant marknad!

Tar nog en stunds utveckling för att nå dit, men ack så välkommet det vore!

Ska bli spännande se vad som bjuds

phi
Medlem

Jag ser mer än gärna att Valve lyckas med Steam box och deras linuxsatsning. Ju färre anledningar jag har till att använda något från Microsoft desto bättre.

Medlem

Kommer bli roligt när spelen optimeras efter steambox och alla high end pc ägare blir emo och börjar klaga på steambox portar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av nils45:

Guden har talat, ateister up yours

Steam är min religion.
Steam summer sale är min högtid.
Gabe Newell är min gud.

Amen brother!!

ELF
Medlem

Kan inte GoG släppa en konsol också

Men allvarligt, det är bra att Valve ger sig in på konsolmarknaden. Tror Microsoft och Sony skakar av rädsla


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Kan inte GoG släppa en konsol också

Men allvarligt, det är bra att Valve ger sig in på konsolmarknaden. Tror Microsoft och Sony skakar av rädsla

Tror inte Soby förlorar någon sömn, de har många starka exklusiva som inte finns till PC och är bra på att skapa fler starka IP. De har dessutom bärbart spelande samt framtidssäkring av sina konsoler tack vare ex. Blu-Ray utvecklandet.
MS däremot som till stor del mjölkar ett par få exklusiva IP och fyller tomrummet med tidsexklusiv DLC, MS som tjänar merparten av sina pengar på PC, MS som misslyckas att locka spel till sin "affär gfwl ETC" har mycket att frukta, speciellt om en linuxdist blir populär nog att konkurrera med Windows...

OnT:
Konkurrens är bra, så även Steam om än Steam som program och ide är motsatsen till konkurrens (stängd marknad, sämre rättigheter för kunderna, DRM...jämför med ex GoG.). Hoppas bara en steambox blir fri, och inte lika låst som konsolerna, då förlorar bara spelarna i längden

Medlem

Sjukt intressant. Modigt av dom att tackla så stora hinder som de gör, de måste verkligen tro på idén att kötta spel på linux

Ska bli spännande att höra lite mer om boxen, hur de har tänkt att den ska användas samt vad för hårdvara den sitter å trycker på. Har en känsla av att den kommer att släppas ihop med HL3, eller vad tror ni?

Medlem

Är det ett öppet system så är det intressant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

ELF
Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ELF:

Kan inte GoG släppa en konsol också

Men allvarligt, det är bra att Valve ger sig in på konsolmarknaden. Tror Microsoft och Sony skakar av rädsla

Tror inte Soby förlorar någon sömn, de har många starka exklusiva som inte finns till PC och är bra på att skapa fler starka IP. De har dessutom bärbart spelande samt framtidssäkring av sina konsoler tack vare ex. Blu-Ray utvecklandet.
MS däremot som till stor del mjölkar ett par få exklusiva IP och fyller tomrummet med tidsexklusiv DLC, MS som tjänar merparten av sina pengar på PC, MS som misslyckas att locka spel till sin "affär gfwl ETC" har mycket att frukta, speciellt om en linuxdist blir populär nog att konkurrera med Windows...

OnT:
Konkurrens är bra, så även Steam om än Steam som program och ide är motsatsen till konkurrens (stängd marknad, sämre rättigheter för kunderna, DRM...jämför med ex GoG.). Hoppas bara en steambox blir fri, och inte lika låst som konsolerna, då förlorar bara spelarna i längden

Mm, sant.

Skulle själv vilja ha några av de PS exklusiva titlarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

vrf skulle jag vilja ha en steambox istället för min egna maskin med windows.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

1
Skriv svar