GTA V är online

Ish
Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Hipshot:

Jag hörde att man kommer kunna spela 1 miljon på samma server på PC-verren sedan!

Det tror jag inte på, rockstar skulle aldrig lägga ner så mycket tid på att optimera en PC version.

Det är just det som är så dåligt. Utvecklare som inte bryr sig om optimering/patch etc efter spelet är släppt.

CDProject "The Witcher" verkar vara de enda större som bryr sig.

Jag var ett stort fan av första witcher, tvåan fattade jag aldrig tycke för av någon anledning. Trean låter dock fantastisk på pappret!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Rockstar facepalm, sicken dynga alltså!

Medlem

Get to The starting point trigger..

Så långt kommer jag i ps3 solo online..

(Såg att Facebook ikonen laddade/snurrade nere i högra hörnet.)
Testade stänga av Facebook i options i singelspelet.
Ikonen försvann i solo kampanj.. Men kommer ändå inte vidare.

Visst kan sno bilar å dra mig till uppmärksamhet och lvl på det sättet. Men jag vill ju köra race och panga.

/ Richard


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

När ska AAA-clownerna lär sig att man bör launcha en service stegvis?

Medlem

GTA Offline menar ni nog.

Medlem

GTA "Typ Inte" Online. Försökt i runt en timma att komma in utan någon lycka.

Får väl vänta lite till.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Ha det så kul! Jag är också en av de som väntar på PC versionen.


signatur
Medlem

Nu har jag inte testat onlineläget än men däremot så ju längre jag spelade i storyläget på GTA V desto mer tröttnade jag.
Hoppas ONLINE läget är roligare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nu har jag inte testat onlineläget än men däremot så ju längre jag spelade i storyläget på GTA V desto mer tröttnade jag.
Hoppas ONLINE läget är roligare.

Vi får väl se. Det lär vara ospelbart i ett antar dagar framöver.

Medlem

Ingen som fått det att funka då?

Inaktiv
Skrivet av Akillez:

Snuten i hollywood-scenen från början när de rånar juvelbutiken *gahh dräggel*
ONE MINUTE!
Thirty seconds
TIME!
*skjuta ner kristallkronan o dra därifrån*
:D:D gonna be epic!

http://youtu.be/YRfs7gLc4YY?t=1m8s

Hoppas så mycket på mods och skins till PC.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av SunShine:

Nu har jag inte testat onlineläget än men däremot så ju längre jag spelade i storyläget på GTA V desto mer tröttnade jag.
Hoppas ONLINE läget är roligare.

Vi får väl se. Det lär vara ospelbart i ett antar dagar framöver.

Jag har inte bemödat mig och testat än då det inte verkar vara någon som fått igång det än men ja när det väl är igång så får man se om det är roligare


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Hehe Rockstar har Massiva problemmed sina servrar plus massa annat skit som sparade karaktärer som försvunnit folk som fastnar i laddning momenten moln sparande sominte funkar ....GTA online blev GTA OffLINE ist.... Lite trist när man väntat 2 veckor nu ... Men tålamod är en dygd..

Medlem

http://gtaforums.com/topic/608371-gta-5-online-update-bugged-...

Vi är några med problem. Alla uppdrag är låsta. Skandal på ett spel som främst säljer på single-player. Kan sägas att vissa löser problemet med en gammal icke autosparning med det hjälpte inte mig. Och vem vill börja om på 27 % eller börja om från början.


signatur

Det var detta...

Medlem

försökt några gånger nu.. förgäves.(ps3)
och dessa laddningstider är HEMSKA!
kom snarast PC versionen!

Medlem

Gta offline är offline menar ni

Avstängd
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Hipshot:

Jag hörde att man kommer kunna spela 1 miljon på samma server på PC-verren sedan!

Det tror jag inte på, rockstar skulle aldrig lägga ner så mycket tid på att optimera en PC version.

Det är just det som är så dåligt. Utvecklare som inte bryr sig om optimering/patch etc efter spelet är släppt.

CDProject "The Witcher" verkar vara de enda större som bryr sig.

Det handlar varken om optimering eller patch om du ska kunna trycka in 1 miljon spelare på en och samma server. Det handlar om infrastrukturen och kapacitet på servrarna.Nu vet jag inte hur du tänker eller om du tänker överhuvudtaget. Men det finns ingen logik i att 1 miljon samtida användare ska vara anslutna mot samma server samtidigt som servern ska kunna rendera världen , skador på bilar och göra beräkningar i vad 1 miljon spelare gör på samma gång. Nu vet jag inte hur servarna som konsolerna kopplar upp sig emot ser ut men uppenbarligen så kan dessa tyvärr inte ta emot mer än 16 spelare. Gör om gör rätt , spekulera inte i saker du inte vet något om. Over n' out.

Medlem

kommer till första racet å sen står spelet bara på waiting for players, efter 40 min gav jag upp =_=


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av p1mm3:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Hipshot:

Jag hörde att man kommer kunna spela 1 miljon på samma server på PC-verren sedan!

Det tror jag inte på, rockstar skulle aldrig lägga ner så mycket tid på att optimera en PC version.

Det är just det som är så dåligt. Utvecklare som inte bryr sig om optimering/patch etc efter spelet är släppt.

CDProject "The Witcher" verkar vara de enda större som bryr sig.

Det handlar varken om optimering eller patch om du ska kunna trycka in 1 miljon spelare på en och samma server. Det handlar om infrastrukturen och kapacitet på servrarna.Nu vet jag inte hur du tänker eller om du tänker överhuvudtaget. Men det finns ingen logik i att 1 miljon samtida användare ska vara anslutna mot samma server samtidigt som servern ska kunna rendera världen , skador på bilar och göra beräkningar i vad 1 miljon spelare gör på samma gång. Nu vet jag inte hur servarna som konsolerna kopplar upp sig emot ser ut men uppenbarligen så kan dessa tyvärr inte ta emot mer än 16 spelare. Gör om gör rätt , spekulera inte i saker du inte vet något om. Over n' out.

Han var nog inte seriös när han skrev: "1 miljon". Utan mer en pik mot konsol spelare.

Medlem

Hm.. testade lite snabbt och förutom laggande fixturer så gick det bra att komma in. Segt intro. (Kör på 360)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

kommer till första racet å sen står spelet bara på waiting for players, efter 40 min gav jag upp =_=

Imponerande. Så långt kommer inte ens jag. Det dör direkt efter jag skapat en karaktär. Efter att ha blivit av med 3 karaktärer så gav jag upp. Får prova nästa vecka eller så. Då kanske det funkar.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Ish:
Skrivet av Hipshot:

Jag hörde att man kommer kunna spela 1 miljon på samma server på PC-verren sedan!

Det tror jag inte på, rockstar skulle aldrig lägga ner så mycket tid på att optimera en PC version.

Det är just det som är så dåligt. Utvecklare som inte bryr sig om optimering/patch etc efter spelet är släppt.

CDProject "The Witcher" verkar vara de enda större som bryr sig.

Det var nog mest för att det första The Witcher var i princip ospelbart vid release. Om CDProject hade gjort ett spelbart spel från början är troligt att dom påbörjat tvåan istället för att ägna ett år till att göra en ny spelbar version.

Medlem

16 spelare..?

Allvarligt..?

Jisses vad värdelöst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar