Fallout 4 varumärkesskyddat i Europa

Medlem

Härligt! Nu väntar vi bara på en schysst video med tillhörande retromusik

Fallout världen är definitivt än av mina absoluta favoriter. Kanske lagom till julen 2015?

Medlem

göttans! kom igen bethesda! ge oss med action-fallout

Medlem

Åhh hoppas det är ett nytt Fallout på gång! Den känslan

Efter att ha spenderat nästan 300h på New Vegas och 400h på trean så skulle det vara riktigt kul med ett nytt Fallout (JA jag är en fallout nörd)

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av lop3r:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

tyckte inte looken på skyrim var dålig alls, såg fint ut å flöt bra som tusan för mig

ja Skyrim med hög ugrids och moddar är ett fantastiskt snyggt spel

Personligen gillade jag världen i Oblivion mer än i Skyrim. Tyckte Skyrim var en ganksa tråkig värld faktiskt. Snyggt gjord sure men när färgerna går i grått, vitt eller blekgult mest hela tiden så blir det inte så kul efter ett tag

Om man kör med någon ENB-mod är det enkelt att få en annan typ av ljussättning, det finns någon för alla smaker. Många gillar starkare färger så att det mer liknar Oblivion-skogarna, typ som den här:

.

Medlem
Skrivet av kirethaman:

Åhh hoppas det är ett nytt Fallout på gång! Den känslan

Efter att ha spenderat nästan 300h på New Vegas och 400h på trean så skulle det vara riktigt kul med ett nytt Fallout (JA jag är en fallout nörd)

Kör igenom de första två då XD


signatur

Gradixio!

Medlem

Tja, det kan ju bli intressant att se hur de ska våldta serien den här gången, de lyckas överraska varje gång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Innan Fallout 3 så var de flesta anti och gnatade om det ena och andra som skulle suga i Fallout 3. När det väl kom så visade det sig vara ett riktigt bra spel (om än med brister här och var).
New Vegas cementerade verkligen detta faktum och ses av många idag som ett av 2010 års bästa spel, och ett av decenniets bästa spel.

Jag älskade New Vegas, det var beroendeframkallande, roligt, spännande och engagerande framförallt, vilket inte många spel har idag, eller då när det kom.

Om nu fyran är på väg, och med den tid som gått sen det senaste kom, så faller det rätt i tiden.
Antagligen så kommer det först nästa år, ex. Q3 som tidigast, och det faller in ganska rätt med en fyra års period sen det senaste spelet släpptes.

Förhoppningsvis så ger dom oss återigen en spännande värld, full av story, rpgande och slow motion skjutande.

Några önskemål...
Grafikmotorn; även om Fallout 3 och New Vegas ännu står sig, så behöver dom ändå biffa upp spelet.
Det gör inget om spelet behåller sin bruna skala, men gärna med bättre fysik och effekter.
Story kontra spellängd; jag hoppas Inte dom försöker toppa de tidigare i speltimmar, med att dryga ut med mer innehållslösa quests, gör gärna färre, men gör dom mer påverkande och framförallt betydelsefulla för din karaktär. (nu menar jag färre för att vara ett Fallout, inte menat att de ska dra ner det till minimalt)

och slutligen...

Ta tid på sig; jag hoppas att de annonserar, men att de faktiskt tar den tid de behöver. Hellre att jag väntar ett eller t.o.m två år än att få ett buggigt elände till spel.

Hur som helst, huvudsaken nu blir att de bekräftar att Fallout 4 är på g, så man kan få lust att ytterligare köra igenom New Vegas


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Snälla Bethesda, gör det Mac-kompatibelt.. snälla!!!


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av kirethaman:

Åhh hoppas det är ett nytt Fallout på gång! Den känslan

Efter att ha spenderat nästan 300h på New Vegas och 400h på trean så skulle det vara riktigt kul med ett nytt Fallout (JA jag är en fallout nörd)

ettan och tvåan är ljusår bättre än trean och new vegas.
Tycker ärligt talat att tredje spelet va riktigt jävla kass.
New vegas va schysst dock. Men kommer inte i närheten av dom två första spelen.

Medlem

War, war never changes!

Skrivet av Komured:
Skrivet av Vincent_graymore:

Fallout Hoppas hoppas. Jag vill dock ha mer stadsruiner än det var i new vegas. Fallout 3 var en roligare karta.

Själv vill jag ha mer ödemark alla fo1 o 2, det ska kännas wasteland att vandra länge utjäms med en trasig motorväg med något enstaka hus ut med vägen För att senare komma till en hub med antingen vänliga eller ovänliga innevånare

Tråkiga med öken är just att det är tråkigt. Dessutom i vegas där det är massa öken möter man ju fiender hela tiden just för detta, svårt att göra enorma kartor där man kan ha plats med en öde motorväg. Men kanske blir gta storlek på kartorna nu. Men jag vill ha massa gammal skrot att rota i, kollapsade farliga höghus där man kan hitta saker med bra värde bland hundratals förstörda prylar, bära runt på saker för att hoppas någon vill ha dem och gärna ett välutvecklat och enormt craftingsystem.

Dessutom i de tidigare spelen är ödemarken en form av världskarta mer än vad själva spelandet är, då är det ju enklare för utvecklarna att ha massa ödemark.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Finns ett par fantastiska addons till Skyrim som antingen gör det tropiskt eller grönt (sommarvärme),samt alla ENB-ljussättningar... spelet går att göra otroligt snyggt/stämningsfullt iaf.

Sedan så är det ju så att TES-spelen (även fallout till viss grad...) närmast är en plattform för addons. Personligen tycker jag att de på Bethesda inte är speciellt bra på att berätta en historia, utan den bygger man själv då man ger sig ut i spelvärlden. Därför funkar det som hand i handske då man lägger till modifikationer.

Angående FO i sig så tycker jag det ska bli kul. FO3 var helt klart ett kul spel, tyckte de fick till gameplayet riktigt bra i en blandning av fps och rpg. Sedan var ju storyn som vanligt det vekaste med bethesda, men allvarligt talat så var den inte heller speciellt bra i FO1 eller 2, i mina ögon. Det var snarare känslan, sidouppdrag osv. Men spelen styrs ju helt olika så inte konstigt folk är splittrade över spelen.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Snart droppar de bomben: Mobilspel!

Release the hounds!

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av lop3r:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

tyckte inte looken på skyrim var dålig alls, såg fint ut å flöt bra som tusan för mig

ja Skyrim med hög ugrids och moddar är ett fantastiskt snyggt spel

Personligen gillade jag världen i Oblivion mer än i Skyrim. Tyckte Skyrim var en ganksa tråkig värld faktiskt. Snyggt gjord sure men när färgerna går i grått, vitt eller blekgult mest hela tiden så blir det inte så kul efter ett tag

tror att en orsak till att jag gillar skyrim så mycket är att det kändes som att gå runt i härjedalens skogar å berg när jag sprang runt ^^

Jag har 100+ timmar spelade i skyrim så nog gillade jag det men jag tycker skogarna är rätt dåligt gjorda, får verkligen ingen riktig skogskänsla av dem. Då tycker jag de var bättre i Oblivion även om det var lövskog.

Här är en skyrimmod (Hoddiminir) som enligt mig gör rätt så mycket bättre skogar än vanilla: http://www.darkcreations.org/forums/uploads/gallery/category_...

Sen råkar jag vara en Witcherfanboy så jag slänger med en Witcher 3-bild också, kolla på undervegetationen: http://i7.minus.com/iNidTLg9vDRaP.jpg

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Snart droppar de bomben: Mobilspel!

Calm down Satan.

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av Sviskon:

Snart droppar de bomben: Mobilspel!

Calm down Satan.

Håller med XD


signatur

Gradixio!

Medlem

Det var på tiden. Fallout-serien är en mycket omtyckt serie och att det eventuellt släpps i december är ett smart drag av Bethesda, då den nya konsolgenerationen har hunnit att etablera sig bra runt om i världen vid den tiden.

Alla PC-gamers borde också tycka om Fallout-serien, då deras spel brukar komma ut samtidigt som konsolversionerna om jag inte minns fel.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Lika sugen som en deathclaw i Megaton

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

Gamebryo har inte ett utseende.

Inget "utseende" i den bemärkelsen att man tittar på texturer, animeringar, osv.. Men i vilken kategori placerar du föremål som svävar när man plockar upp något i närheten?

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Det var på tiden. Fallout-serien är en mycket omtyckt serie och att det eventuellt släpps i december är ett smart drag av Bethesda, då den nya konsolgenerationen har hunnit att etablera sig bra runt om i världen vid den tiden.

Fast nu skulle de ju inte släppa spelet nu i December, utan de kommer (kanske) att tala om att spelet släpps x antal månader i framtiden. Nu kanske det blir spelsläpp i December i alla fall men inte det här året.

Hoppas de fixar ett par engine-buggar från Skyrim, gärna 3.1GB-buggen, men någon 64bitars version vore väl lite för mycket att hoppas på.

Det finns många konstigheter med Gamebryo, men modd-stödet är värt väldigt mycket. Jag tror inte att jag skulle ha nött så mycket Fallout 3 och NV om jag var tvungen att stå ut med balansbristerna (Sniper rifle i NV t.ex.) eller färgschemat.

Medlem

Fallout Online

Ett RIKTIGT mmo utan instanser och arenabaserat pvp och allt annat skit de säljer som "massive multiplayer" numer.
Då går jag igång iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av lop3r:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

tyckte inte looken på skyrim var dålig alls, såg fint ut å flöt bra som tusan för mig

ja Skyrim med hög ugrids och moddar är ett fantastiskt snyggt spel

Personligen gillade jag världen i Oblivion mer än i Skyrim. Tyckte Skyrim var en ganksa tråkig värld faktiskt. Snyggt gjord sure men när färgerna går i grått, vitt eller blekgult mest hela tiden så blir det inte så kul efter ett tag

tror att en orsak till att jag gillar skyrim så mycket är att det kändes som att gå runt i härjedalens skogar å berg när jag sprang runt ^^

Härjedalen i konstant höst / vinter då eller ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av lop3r:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

tyckte inte looken på skyrim var dålig alls, såg fint ut å flöt bra som tusan för mig

ja Skyrim med hög ugrids och moddar är ett fantastiskt snyggt spel

aldrig använt moddar men tycker ändå spelet är fint, kräver inte crysis fint av mina spel xD

Skyrims grafik var på något sätt rätt mysig, jag gillar hur det ser ut. Kände mig tvungen att installera om det för inte allt så länge sedan bara för att jag gillar det spelet så förbannat mycket

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

Kan vara för att det just är en ny motor.

Medlem
Skrivet av 0skar:
Skrivet av Dagonath:

Snälla, använd INTE er gamebryo motor igen.. Den ser verkligen för jävlig ut.
Löjligt många föresten som gick på finten att de "gjort en ny motor" när de släppte Skyrim.

Kan vara för att det just är en ny motor.

De har ju själva erkänt efteråt att den i princip är en uppdatering av den gamla..

12
Skriv svar