Battlefield 4-tilläggen stoppas tills buggarna är fixade

Medlem

Battlefield uppdaterar just nu på PS4:an. Spännande...

Medlem

Buggarna stoppas tills spelet är fixat

Medlem

Spelet har aldrig kraschat för mig Då har jag ändå lirat i ~30 timmar. Amazing?
Det enda som har strulat lite är Battlelog-pluginen.

Medlem

@Tompa

Du/Ni borde bli som (exempel)Janne Josefsson. Åk dit med filmkamera, högafflar, facklor, mikrofon och banka på. Hota lite med urusla recensioner på nästkommande spel Kräv sen ett svar från någon högt uppsatt person.

Medlem

Det hade ju varit kul om de gjorde så spelen iaf var spelbara för de flesta innan de släpper dem, betheseda spel är ju välputsade i jämförelse med många moderna AAA spel nu...
Men å andra sidan så är det spelarnas fel, så länge de köper ofördiga spel/förhandsbokae och season pass/premium på det utan krav på motprestation är det klart utvecklarna/utgivarna inte anstränger sig.
Imponerande att BF3 saknade många funktilner/sakee som fanns i BF2, och att BF4 saknar grundläggande funktioner som fanns i BF3. BF5 är väl bara en tutorial och en mp-bana med 7vapwn och 3 fordon om trenden fortsätter?!

Medlem

DAFUQ DID I JUST READ?! EA?! Stoppar näst kommande epacks till BF4? Helt otroligt nån som har druckit allt för mycket?
Men bra drag av dem att börja lyssna äntligen.

Vet inte om detta har tagits upp men varför släpper inte DICE/EA en enda stor uppdatering på ett par GB som fixar alla buggar? istället för små hotfixes åt gången.

Medlem
Skrivet av Aero:

DAFUQ DID I JUST READ?! EA?! Stoppar näst kommande epacks till BF4? Helt otroligt nån som har druckit allt för mycket?
Men bra drag av dem att börja lyssna äntligen.

Vet inte om detta har tagits upp men varför släpper inte DICE/EA en enda stor uppdatering på ett par GB som fixar alla buggar? istället för små hotfixes åt gången.

Jag vet inte riktigt men jag tror inte ett par GB kommer räcka. Det finns en lista på buggar på battlelog's forum som några trogna fans gjort. Hittar inte på den nu tyvärr men det var uppemot 150 buggar i den listan för någon dag sedan

EDIT: Hittade en annan som är identisk = http://battlelog.battlefield.com/bf4/en/forum/threadview/2955...

Medlem

Kan man påstå att EA faktiskt, för en gång skull, gjorde ett bra beslut? I normala lägen känns det som om EA mer eller mindre tänker "Äh vafan, buggar hit och buggar dit, släng ut DLC:t, vi vill ha pengar!"

Medlem

"Game disconnected: could not join server." Får jag hela tiden nu.

"Could not find server" om jag trycker Retry.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Banjo:

Kan ni inte själva försöka få en kortare pratstund med någon på DICE om det här? Vore kul att läsa en nyhet som inte bygger på vad någon sagt till en amerikansk eller engelsk sida någon gång som omväxling.

Precis vad jag själv föreslagit i ett mail till FZ då jag anser att de har ett ansvar i det hela på så sätt att de gladeligen hypat detta till skyarna innan release.

Misstänker dock att det ingår i "dealen" att man inte får skriva något negativt om spelutvecklare om man fortsättningsvis vill ha en bra relation till dessa?

Vi får skriva precis vad vi vill - vi är en fristående sajt, ingen utanför redaktionen bestämmer vad vi skriver. Det finns ingen "deal" om saker och ting mellan oss och Dice, EA eller något annat företag.

Men det är långtifrån så enkelt som att åka ner till Dice (eller någon annan utvecklare) och kräva raka svar. Dels är detta storindustri där det inte alltid går att få prata med den man vill, dels är det jäkligt svårt att få bra svar av någon i ansvarsposition om saker som dessa. Storföretag, inte bara EA och Dice, svarar sällan utan att ha en strategi för hur de ska kommnicera.

Vi har kontaktat Dice om detta, får vi svar kommer vi givetvis publicera det.

Jag förstår, det man kan begära är att ni åtminstone försöker, även om det många gånger kanske är lönlöst. Maktbalansen i spelbranschen är ju rätt skev, och indirekt "äger" spelbranschen tidningar och spelsidot också, eller ser åtminstone till att de kan fortsätta finnas, genom reklamintäkter från annonser. Stämmer kanske särskilt vad gäller webben, som inte får intäkter genom att sälja nummer eller från prenumerationer.

Finns det några exempel på en utgivare som har blivit svår att ha att göra med efter att kraftig kritik har riktats mot dem? Inte just FZ utan hela branschen.

Kommer ihåg en del grejer, bland annat tyckte någon på Activision att Aftonbladet hade gett ett konstigt betyg till ett spel för ett år sedan eller två och skrivit till dem, kommer också ihåg att tidningen Super PLAY inte fick recensera ett spel om de inte hade det på omslaget för kanske runt tio år sedan, och Konami ville väl inte låta vissa tidningar skriva om MGS4: Guns of the patriots om de inte gick med på ett visst avtal om att inte röja viss information om spelet.

Medlem
Skrivet av PH2000:

Tjeeeeena, vi släpper ett spel som inte är färdigtestat, så får vi in lite deg. Skit i buggarna grabbar, jobba på med lite dlc så vi kan få in ännu mer deg...
Fullständigt bedrövligt att över huvudtaget påbörja jobb med dlc innan ens huvudspelet är i närheten av att vara ok!

Håller med! Utöver det så är det ju sjukt tätt efter release man bestämmer sig för att släppa DLC överhuvudtaget. Buggarna går inte att räkna på en hand heller precis, knappt på två... Deras prioriteringar är helt fel (jag skyller på EA, för någonstans i hjärtat vill man fortfaranda hålla DICE kärt).

Medlem

Har inte haft några större problem med spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelade lite grann idag funkade fint inget ljud som försvinner däremot så testade jag jakt plan MEN när den skjöt mig så fick jag tydligen nå killed in action men inte vem som dödade mig :/

Medlem

Har provat att spela genom kampanjen, de tre sittningar jag bemödat mig med har alla slutat med att spelet krashat och att jag inte orkade starta om det och spela vidare. Får väl göra ett nytt försök efter att Mantle lanserats för att se om det blivit någon skillnad, betalade ju bara 222:- på Elgigantens super-REA så det är väl inte hela världen.

Inaktiv

6 UPPDATERINGAR TILL BF3 OCH NU BF4 BARA FÖR ATT SLÄPPA SITT SPEL FÖRE CALL OF DUTY:down:.FUCK YOU DICE DU FÖRTJÄNAR DETTA:up:

123
Skriv svar