Kinesiska militären gillar inte Battlefield 4

Robot
Medlem
Kinesiska militären gillar inte Battlefield 4

Personligen ser jag inte hur detta ska vara ett problem då spelaren kan spela båda sidorna i MPn och i SP så är väl Kina den överlägsna fienden om spelaren inte hade

räddat VIP snubben

.

Medlem

Kommer vara kul när spelskapare vågar måla USA som det onda.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Det är ju inte förenligt med gällande strategi att öppet tala om vad kina har för planer i framtiden!

tro fan de blev sura

Medlem

kina var ju med i bf 2 också.

Dez
Medlem

De torde väl ta det som en komplimang. Att de ses som en seriös militär makt, d.v.s.

Medlem

Stockholm ligger pyrt till..

Fast det va ju iofs ingen nyhet..

Medlem
Citat:

On western gaming site Kotaku, some commentators questioned the logic behind the editorial’s arguments.

“I had the feeling that the Chinese were portrayed extremely positively in Battlefield 4,” a commentator using the name “Exploboom” wrote. “For starters, the Chinese enemy is essentially a rogue general, caught up in China's aggressive attempts to expunge corruption from their government.

"In the [game], you actually work with the Chinese military to stop this rogue general, who'd tried to have a promising new leader assassinated and subsequently framed the US as the perpetrators in order to orchestrate a war. [When] you reveal to the Chinese that the leader is not only still alive but well, [the player] goes on to aid them in stopping the rogue general.”

Battlefield 4, published by American game developer Electronics Arts, is the latest in the award-winning Battlefield series of first-person shooters. It was released in late October and early November in most regions, but has not yet seen a release in mainland China.

Medlem

Visste ni att våra Militär uniformer är tillverkade i Kina?
(tror våra mössor var under en lång tid tillverkad i Taiwain också)

Medlem

Varför ska det alltid vara någon utbrytare från ett annat land än USA? Aldrig någon jänkare som hoppar av och ryssarna/kineserna /SVENSKARNA som ska hoppa in och rädda världen...

Nä det jag är så sjukt trött på, detta "USA räddar världen igen", samt det otroligt uttjatade konceptet kring FPS i nutid / andra världskriget. PC höll på att bli MMORPG + FPS-maskiner ett tag.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kommer vara kul när spelskapare vågar måla USA som det onda.

Dom målar ju inte upp Kina som något ont i kampanjen. Snarare tvärtom. Kina är offer för en korrupt general och man samarbetar ju tom med militären för att störta honom.

Medlem

lugn kina vi gillar inte heller buggiga spel

Medlem

tycker väl kanske att dom har en poäng... fram för spel med USA som den stora ondskan.. så blir det mer realism


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Glömde bort artikeln, blev distraherad av apor

Medlem
Skrivet av firebird_79:

lugn kina vi gillar inte heller buggiga spel

haha

Medlem

Ninja prease..

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kommer vara kul när spelskapare vågar måla USA som det onda.

Finns ju en hel del spel där USA är fienden. Dock brukar de inte målas upp som Bondskurkar som i Ryssland och Kinas fall när dom är the bad guys.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Kommer vara kul när spelskapare vågar måla USA som det onda.

Så länge det är amerikanska företag som producerar dessa spel så lär det inte hända.

Medlem

Kan vi få Norge som den lede fienden nån gång!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Meh, kommunisterna gnäller as usual -_-


signatur

Game long and prosper

Vi är kritiska till Kina...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte så konstigt USA framstår som hjälte i spel, hur vore det om en jävla kommunistisk diktatur som Kina vore hjälten? Eller ett förtryckarland som Ryssland? Hade inte USA funnits hade världen varit betydligt mörkare än den är nu, trots alla deras brister.

Medlem
Skrivet av eCore:

Inte så konstigt USA framstår som hjälte i spel, hur vore det om en jävla kommunistisk diktatur som Kina vore hjälten? Eller ett förtryckarland som Ryssland? Hade inte USA funnits hade världen varit betydligt mörkare än den är nu, trots alla deras brister.

Upplys mig gärna om hur Kina är kommunistiskt?
Hur är Ryssland ett värre "förtryckarland" än USA?
Och slutligen; hur skulle en värld utan USA:s alla krig och dess massövervakning sett mörkare ut?

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av eCore:

Inte så konstigt USA framstår som hjälte i spel, hur vore det om en jävla kommunistisk diktatur som Kina vore hjälten? Eller ett förtryckarland som Ryssland? Hade inte USA funnits hade världen varit betydligt mörkare än den är nu, trots alla deras brister.

Upplys mig gärna om hur Kina är kommunistiskt?
Hur är Ryssland ett värre "förtryckarland" än USA?
Och slutligen; hur skulle en värld utan USA:s alla krig och dess massövervakning sett mörkare ut?

Well. Kina är ett kommunistiskt land med ett kommunistiskt parti. "Folkrepubliken" var det ja. Sedan så behöver man bara titta på deras lagar angående samkönad kärlek för att inse att Ryssland har en viss tendens att trycka ner de som inte har samma preferenser som de själva. Vad jag vet så är det fullt lagligt att ha sexuellt umgänge med sitt eget kön i USA. Dessutom så skulle en värld utan USA som motvikt se hyfsat mörk ut.

Medlem

Ursäkta, men vad fan spelar det för roll vilket land som är "bad guy"? Det är ett spel!
Vill utvecklaren att jag ska spela Zimbabwe mot Swahili så ska dom få göra det. När ska den stora massan av mänskligheten förstå att spel är konst?
I film får vem fan som helst slå ihjäl varandra och allt är guld och gröna skogar. Tar USA/Japan illa upp om man släpper en A-bomb på dom i en film? Varför skulle man då göra det om samma sak händer i ett spel?
Förlåt om jag gormar, men jag och min kopp kaffe har fått nog av hat mot spel (i alla dess formar).


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem
Skrivet av SliNaN:

Ursäkta, men vad fan spelar det för roll vilket land som är "bad guy"? Det är ett spel!
Vill utvecklaren att jag ska spela Zimbabwe mot Swahili så ska dom få göra det. När ska den stora massan av mänskligheten förstå att spel är konst?
I film får vem fan som helst slå ihjäl varandra och allt är guld och gröna skogar. Tar USA/Japan illa upp om man släpper en A-bomb på dom i en film? Varför skulle man då göra det om samma sak händer i ett spel?
Förlåt om jag gormar, men jag och min kopp kaffe har fått nog av hat mot spel (i alla dess formar).

Swahili är ett språk -.-

Medlem
Skrivet av KatOne:
Citat:

On western gaming site Kotaku, some commentators questioned the logic behind the editorial’s arguments.

“I had the feeling that the Chinese were portrayed extremely positively in Battlefield 4,” a commentator using the name “Exploboom” wrote. “For starters, the Chinese enemy is essentially a rogue general, caught up in China's aggressive attempts to expunge corruption from their government.

"In the [game], you actually work with the Chinese military to stop this rogue general, who'd tried to have a promising new leader assassinated and subsequently framed the US as the perpetrators in order to orchestrate a war. [When] you reveal to the Chinese that the leader is not only still alive but well, [the player] goes on to aid them in stopping the rogue general.”

Battlefield 4, published by American game developer Electronics Arts, is the latest in the award-winning Battlefield series of first-person shooters. It was released in late October and early November in most regions, but has not yet seen a release in mainland China.

Jo, men varför faktiskt spela spelet innan man blir upprörd? -.- Jävla nollor...

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av eCore:

Inte så konstigt USA framstår som hjälte i spel, hur vore det om en jävla kommunistisk diktatur som Kina vore hjälten? Eller ett förtryckarland som Ryssland? Hade inte USA funnits hade världen varit betydligt mörkare än den är nu, trots alla deras brister.

Upplys mig gärna om hur Kina är kommunistiskt?
Hur är Ryssland ett värre "förtryckarland" än USA?
Och slutligen; hur skulle en värld utan USA:s alla krig och dess massövervakning sett mörkare ut?

Well. Kina är ett kommunistiskt land med ett kommunistiskt parti. "Folkrepubliken" var det ja. Sedan så behöver man bara titta på deras lagar angående samkönad kärlek för att inse att Ryssland har en viss tendens att trycka ner de som inte har samma preferenser som de själva. Vad jag vet så är det fullt lagligt att ha sexuellt umgänge med sitt eget kön i USA. Dessutom så skulle en värld utan USA som motvikt se hyfsat mörk ut.

Håller med borde finnas fler som kan ta tag i saker som USA
Ja dom är inte perfekta men jag har då hellre USA som stor makt än valfritt Asien mellan östern eller gammalt öststatspack som stormakt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Meme's och gifs. Det var väl 50MB på tillgänglig trafik på mobilen.

Är det nån som tänker på det urvattnade temat att slåss enbart mot (nazi)tyskland?
Kina har för övrigt inget att oroa sig över, det finns större drägg helt enkelt, till länder.

Medlem

Har DICE någonsin porträtterat Kina eller Ryssland som "bad guys"? Visst är kampanjerna från en amerikansk synvinkel, men det är inte samma sak som att man tar ställning för amerikansk utrikespolitik.

Att Kina och Ryssland är stormakter kan ju inte förnekas hur som helst. Det bara är så. Ett spel får en mer verklighetstrogen story om makterna som strider mot varandra har högre militär kapacitet än t.ex. balt-staterna.

Alla vet att när ett tredje världskrig utbryter så är det dessa nämnda länder som kommer avgöra hur konflikten slutar. Det har ingenting med fördomar att göra. Det är bara ett faktum att stormakter lägger sig i eller hetsar till krig, och sedan eskalerar det.

12
Skriv svar