Den surrar så otroligt mycket (Elite)

Medlem
Den surrar så otroligt mycket (Elite)

Jag är ny ägare av Xbox 360 - Elite och vad jag förstår så surrar den mindre än den tidigare. Hur mycket lät den gamla då???!

Kan man köpa någon låda och stoppa in den i eller har ni era boxar framme vid TVn?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Själv har jag en lite äldre 360 så jag kan inte riktigt uttala mig om hur den låter i förhållande till en Elite.

Jag har min Xbox stående bredvid TV:n för maximal avkylning. Hade inte vågat sätta en i en låda / ett skåp med tanke på RROD. Möjligt att jag är överdrivet försiktig här, men det allmänna rådet brukar vara att den skall stå väl ventilerat.

Medlem

Lägg in spelen på HDD så minimerar du oväsendet från DVD:n iaf (och det e den som låter mest) att stoppa in den i en låda är inte rekommenderat, då blir den lätt överhettad.

Hjälper inte det kan du ju göra någon kreativ lösning som att ställa den bakom någonting som reflekterar bort en del av ljudvågorna, eller ställa den i ett annat rum om kablarna räcker.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

En Elite är inte särskillt mycket tystare. Däremot har den (som nu alla nya har) den då förnyade hårdvaran vilket gjorde consolen betydligt kallare. Vilket såklart förlänger livslängden visentligt.

Man har bland annat lagt kondensatorer ner samt bytt ut diverse kretsar för att ge bättre luftgenomströmning samt minskat effektförbrukningen.

De faktum att du har en betydligt större hårddisk gör att du kan spela ifrån den istället. Gör de! De minskar ljudet samt förlänger livslängden på din xbox!

Medlem

Ljudnivån verkar variera ganska kraftigt från individ till individ. Har man otur och får ett måndagsexemplar så kan det bröla rätt duktigt framme vid TVn. Min förra box lät som ett JAS-plan fem sekunder innan det störtar. Min nya som jag fick efter RROD är exakt samma modell (Halo 3 special edition varianten) men den låter knappt alls.


signatur
Medlem

Isåfall låter min som när ett JAS-plan kraschar!

Detta frågade jag i en annan tråd men hur lägger jag in spelen på HDDn? Det verkar ju smidigare isåfall.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Detta frågade jag i en annan tråd men hur lägger jag in spelen på HDDn? Det verkar ju smidigare isåfall.

[http://www.examiner.com/x-544-Games-Examiner~y2008m11d19-How-...]

Medlem

Det du kan göra är att öppna upp xboxet och byta ut fläktarna mot tystare varianter. Rekommenderas dock ej då du bryter garantin, men det funkar för jävla bra!

1
Skriv svar