Nästa Tomb Raider blir Xbox-exklusivt

Medlem

Jahopp, spelade första TR rebooten när den kom ut och det var väl ett helt okej lir men inte direkt så att man kommer gråta över detta.

Kommer ju ändå kunna sitta och sippa på en kopp Uncharted 4 till ps4an istället, vilket TR rebooten ändå bara är en kopia på :^)

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nå helvete. Måste köpa en krysslåda för att spela det 900p 30 fps.

Det är inte säkert, Tomb Raider: Definitive Edition var 1080p på Xbox One (förutom några cutscenes som var 900p),
så det finns väl god chans att även uppföljaren är det.

Medlem

Men för i helvete. Tomb Raider rebooten är det bästa spelet i serien jag spelat i mitt tycke, det här är en käftsmäll från helvetet att läsa eftersom jag avskyr Xbox...

Medlem

Jaha och de klagade på en dålig försäljning då det var multi plattform.. kommer gå jäkligt mkt bättre nu. MS måste betalt bra med stålars annars går det illa igen.

Medlem

"forging the Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming"

Älskar den här förklaringen... haha! Biggest in gaming när man låser upp det till en plattform?

Jävla idioter, ångrar att jag köpte TR och sen igen som definite edition på PS4.

signatur

"High life on low budget"

Medlem

jag gillade det första och kommer spela detta med ^^

Medlem

Folk i kostym = happy people.

Medlem

BUUUUUUUU!

signatur

War, war never changes

Medlem

Jag har jättesvårt att förstå detta. Man tackar nej till mer än halva marknaden på senaste generationens konsoler. Långsiktigt skadar det varumärket i utbyte mot en snabb intäkt. Med tanke på att förra tomb raider inte sålde tillräckligt bra trots makalösa säljsiffror känns det som vansinne

Titta bara på hur det går för titanfall och ryse. De är redan helt irrelevanta.

Medlem

äh dom kan dra åt helvete vilka jävla svin

Medlem

Bäst för dem att spelet kommer till 360 :<

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Bäst för dem att spelet kommer till 360 :<

Som de skrivit verkar detta vara tidsexklusivt fattar inte varför folk gråter?

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Som de skrivit verkar detta vara tidsexklusivt fattar inte varför folk gråter?

Tycker du?

"we've just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox."

Låter inte tidsexklusivt alls.

Medlem

Fan vad besviken jag blir... Såg ju fram emot detta så mycket och så väljer de att släppa till den konsol som sålts minst av? Är detta ett desperat försök från Microsoft att få folk att köpa Xbone? Besviken i alla fall...

signatur

Tjena, det var jag som byggde Dödstjärnarn, så ere !

Men ...ingen PC *snyft*

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar att de utmålar exklusiviteten som att de gör alla fans en tjänst.

Medlem

Vilken pungspark, Tomb Raider som är ett av mina favorit spel och som jag äger på både PS3 & 4 och jag var tokhypad på nya tomb raider och så händer detta? Har tänkt köpa xboxone när halo spel samlingen kommer men känner nästan som att jag inte tänker ge Microsoft en jävla krona efter detta vansinne. Hoppas att detta idiot beslut slår hårt mot Square Enix...

Medlem

De måste ha fått en helt enorm summa pengar av MS för att det skall motväga förlusten av intäkter som det innebär att inte släppa det på PS4, så de har sannolikt gjort en god affär av detta

Medlem
Medlem

Om alla Xbox One-spelare bojkottar skiten skulle det vara kul.
Tyvärr bryr de sig nog inte (det hade naturligtvis varit samma sak med playstation).

Jag provade det förra spelet lite, men kan inte påstå att det var särskilt kul.
Personligen kommer jag inte lida något av detta, men exklusivitet är alltid bajs.

Medlem

Låter som att det är tid för en annan antitrust rättegång emot Microsoft från EU igen. Det är väldigt fult att använda sin djupa pengar reserv för att skaffa stora fördelar på TV-Spels marknaden.

Medlem

Oj, det här var förvånande.

Innebär enorm badwill på Crystal Dynamics konto.

Medlem
Skrivet av lightyear96:

Jahopp, spelade första TR rebooten när den kom ut och det var väl ett helt okej lir men inte direkt så att man kommer gråta över detta.

Kommer ju ändå kunna sitta och sippa på en kopp Uncharted 4 till ps4an istället, vilket TR rebooten ändå bara är en kopia på :^)

Och Uncharted är bara en kopia på Tomb Raider serien. Var det något annat?

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av lightyear96:

Och Uncharted är bara en kopia på Tomb Raider serien. Var det något annat?

Vilket gjordes bättre så TR rebooten kopierade Uncharted

Inaktiv

Lika glad som jag var över TR 13 till PS, lika sne är jag på MS och CD för den här manövern. Hade jag kunnat skulle jag kasta en påse skit på dom.

Medlem

Men varför ska Tomb Raider bara släppas till Xbox fattar inte varför.

Medlem

Förstår inte dethär med exklusivitet alls. Vill man inte sälja så mycket som möjligt? Å var det inte tänkt att nya generationens konsoller skulle underlätta spelutvecklingen så det blev "närmare" PCn, dvs multiplatform utan dumma konsolportar..

Medlem
Inaktiv

Gnäll gnäll, Sony älskarna är riktiga lipsillar.

Medlem

Så oerhört tråkigt.

Prepare for massive shitstorm in 3... 2... 1... GO.

Skriv svar