Farming Simulator 15

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Hur fan kan detta få "SÄKERT KÖP 4/5", det är ett farming spel? Helt oseriöst sell-out spel till dom som inte vet något om spelvärlden. Känns ju värt att ge uppmärksamhet åt.

Jag böjer mig självklart för din expertis "om spelvärlden". Åtminstone om du kan beskriva varför det inte är värt att skriva om udda spel.

Medlem
Skrivet av ZF:

men har det här spelet samma problem som de tidigare?

alltså att de till sist inte väl och huvudsakligen handlar om jordbruk utan att köra budfirma med traktor. (vilket bara blir en utmaning pga just den där omtalade fysiken på diverse objekt)

Det tycker jag inte. Nu behöver du dessutom inte köra en massa buduppdrag alls om du inte vill, lite skogsbruk till husbehov räcker för att tjäna pengar till en bättre harv eller traktor i början.

Medlem

[quote=Nasder]

Skrivet av Ninjan:

Man kan köra med 360 kontroller (om man har sådan) eller tangentbord/mus, wasd är det som gäller och mus för att kolla runt, inte speciellt avancerat. Funkar nog prima att bara köra runt med traktor om man så vill. Kör man på lättaste så tar det nog inte lång tid att få ihop en bra summa pengar till vilken maskin man vill i spelet.

Det är inte svårt att tjäna pengar, nej. Själv kör jag på normal, skulle inte rekommendera lättaste svårighetsgraden - det är helt enkelt FÖR lätt att tjäna pengar då.

Går som sagt utmärkt att spela med valfri kontroll. Vill man reversera musen måste man dock pilla i config-filerna, de har tydligen inte upptäckt den inställningen än i Tyskland. Det är dock inte särskilt svårt att fixa.

Medlem

Gött med lite originella spel!

Medlem

Varför tar ni inte egna skärmbilder? Man vill ju se hur spelet ser ut när man spelar, inte de PR-bilder som utgivaren lagt upp som är tagna från en vinkel man aldrig ser och är utan UI eller något annat.

Är det så mycket arbete att trycka på print screen?

Medlem
Skrivet av Paladia:

Varför tar ni inte egna skärmbilder? Man vill ju se hur spelet ser ut när man spelar, inte de PR-bilder som utgivaren lagt upp som är tagna från en vinkel man aldrig ser och är utan UI eller något annat.

Är det så mycket arbete att trycka på print screen?

Som ägare av spelet sedan releasedagen kan jag säga med gott samvete att screenshots som är länkade här återspeglar spelet perfekt. De är ingen myt. UI:n är dessutom väldigt stilren, men är det något du personligen är väldigt intresserad av för att kunna köpa spelet så föreslår jag att du gör ltie research själv.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Varför tar ni inte egna skärmbilder? Man vill ju se hur spelet ser ut när man spelar, inte de PR-bilder som utgivaren lagt upp som är tagna från en vinkel man aldrig ser och är utan UI eller något annat.

Är det så mycket arbete att trycka på print screen?

Som ägare av spelet sedan releasedagen kan jag säga med gott samvete att screenshots som är länkade här återspeglar spelet perfekt. De är ingen myt. UI:n är dessutom väldigt stilren, men är det något du personligen är väldigt intresserad av för att kunna köpa spelet så föreslår jag att du gör ltie research själv.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Varför tar ni inte egna skärmbilder? Man vill ju se hur spelet ser ut när man spelar, inte de PR-bilder som utgivaren lagt upp som är tagna från en vinkel man aldrig ser och är utan UI eller något annat.

Är det så mycket arbete att trycka på print screen?

Det är helt och hållet mitt fel, var stressad inför en resa och glömde skicka med bilder när jag skickade in texten!

Medlem

4/5? FZ är väldigt seriösa i sin betygsättning.
Kass grafik, värdelös fysik, ingen AI, buggigt och en väldigt död värld.

ZF
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av ZF:

men har det här spelet samma problem som de tidigare?

alltså att de till sist inte väl och huvudsakligen handlar om jordbruk utan att köra budfirma med traktor. (vilket bara blir en utmaning pga just den där omtalade fysiken på diverse objekt)

Det tycker jag inte. Nu behöver du dessutom inte köra en massa buduppdrag alls om du inte vill, lite skogsbruk till husbehov räcker för att tjäna pengar till en bättre harv eller traktor i början.

tack. formulerade det lite otydligt men vad jag menade var att det blir (eller blev iaf då) så för buduppdragen var så mycket mer lönsamma än att faktiskt odla nått, så det senare blev automatiskt nedproriterat. om målet var inkomst iaf.

det låter lite som det fortfarande är så alltså?

Medlem

Nja, förutom en bugg (som jag inte råkat ut för) som ger alldeles för mycket pengar för vissa uppdrag, så är de inte särskilt lönsamma längre. Plus att du måste åka och kolla anslagstavlor för att hitta uppdrag.

Däremot är skogsbruk närmast fånigt lönsamt, åtminstone i början när du bara kan fälla träd runt sågverket och sälja. Ett snabbt sätt att bygga lite startkapital. Därefter tar det lite mer tid och ansträngning, men det är fortfarande ett bra sätt att tjäna stora stålar. Utom flistuggen, som är rejält trasig för närvarande...

Medlem

Jag brukar vanligtvis fnysa åt actiontörst och alltid försvara det lugna och behagliga. Men när jag såg på då en kompis spelade det här så kunde jag inte hålla mig från att bara utstöta: "Testa köra omkull med traktorn!" "DÄR, där är en människa, testa köra över den!!" "Frontalkrocka i så hög hastighet du bara kan!" Antar att det här inte var ett spel för mig. Men har fullaste respekt för folk som spelar dylika simulatorer!

Medlem

Haha, efter den videon är det insta buy för mig!


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar