Mordheim är ett taktiskt Warhammer-rollspel

Robot
Medlem
Mordheim är ett taktiskt Warhammer-rollspel

Gillar tanken på ett Mordheim-baserat "X-com" spel Hoppas bara de slänger in tillräckligt många av raserna som spelbara.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Gillar tanken på ett Mordheim-baserat "X-com" spel Hoppas bara de slänger in tillräckligt många av raserna som spelbara.

Ja vad är oddsen att man får se sina gamla favoriter Tomb Kings? De kanske inte ens finns med i originalet, skulle inte förvåna mig.

Medlem

Lite osäker faktiskt, i sig gillar jag miss chans o dylik i cRpgs, men jag tycker inte riktigt det hör hemma i ett spel som detta. Känns lite meh att vara en slav under RNG, anser att taktik och matte borde vara det som bestämmer vem som vinner/förlorar.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Lite osäker faktiskt, i sig gillar jag miss chans o dylik i cRpgs, men jag tycker inte riktigt det hör hemma i ett spel som detta. Känns lite meh att vara en slav under RNG, anser att taktik och matte borde vara det som bestämmer vem som vinner/förlorar.

Tror nog att taktik allt som oftast kommer avgöra, idag verkade de mest bara springa rakt mot varandra i ett stort brawl. RNG-faktorn gör dock så att det alltid finns ett element av spänning även om ett lag ligger långt före så tror det är nödvändigt.

Medlem

Ingen cred för tipset? =/

Ser sjukt intressant ut!

Skrivet av Rwaat:

Lite osäker faktiskt, i sig gillar jag miss chans o dylik i cRpgs, men jag tycker inte riktigt det hör hemma i ett spel som detta. Känns lite meh att vara en slav under RNG, anser att taktik och matte borde vara det som bestämmer vem som vinner/förlorar.

Detta är ett Games Workshop spel, så det styrs delvis av slumpen. Så är alla deras spel. De är alla i grunden brädspel, så tärningar är i högsta grad inblandade. Kul med okänd utgång tycker jag!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Rwaat:

Lite osäker faktiskt, i sig gillar jag miss chans o dylik i cRpgs, men jag tycker inte riktigt det hör hemma i ett spel som detta. Känns lite meh att vara en slav under RNG, anser att taktik och matte borde vara det som bestämmer vem som vinner/förlorar.

Tror nog att taktik allt som oftast kommer avgöra, idag verkade de mest bara springa rakt mot varandra i ett stort brawl. RNG-faktorn gör dock så att det alltid finns ett element av spänning även om ett lag ligger långt före så tror det är nödvändigt.

Det har du iofs rätt i, men det känns ändå som att det skulle vara väldigt drygt ifall en spelare utspelar den andre, bara för att i slutet förlora pga RNG. (Lite långsökt, men chansen finns ju fortfarande att något sådant händer) Det är iaf min spontana tanke.

Inaktiv

Häftigt! Jag har ett ex av brädspelet i källaren ifrån den tid i mina tonår då jag och mina vänner var besatta av Warhammer och dylikt.


signatur

War never changes.

Medlem

Ska jag vara en besserwisser är Mordheim ett figurspel, inte ett brädspel.
Spelet ser riktigt lovande ut. Det finns i nuläget fyra olika "lag" att välja på.

Det finns/fanns desto fler i figurspelet.
Hittade ingen länk hos GW men här:
http://www.mordheimer.com/warbands/official.htm

Ang Tombkings så nej. Men det finns nekromantiker/vampyrer.

Medlem

ohh i like this helt missat detta spel. Blir givet köp och glad att se att Sister of Sigmar är med som jag spela TT spelet med. Hade gärna sett att dom haft med Tilean Mercenaries som lira med också.
Men hoppas dom bygger på detta fans fet med warbands att lira med. http://www.mordheimer.com/warbands/warbands.htm

Medlem

Fyfan vad underbart! Jag älskade verkligen figurspelet och detta verkar otroligt kul!

Medlem

Verkar riktigt coolt!

Medlem

ser ingen anledning till varför detta är i first person. hade gjort sig mycket bättre med ett fågelperspektiv (nu vad det heter i gamingtermer).

Medlem
Skrivet av GurraFlesk:

ser ingen anledning till varför detta är i first person. hade gjort sig mycket bättre med ett fågelperspektiv (nu vad det heter i gamingtermer).

Det är inte i first person, det är i third person (bakom axlarna), och fågelperspektiv blir antingen isometriskt (snett ovanifrån) eller top down (rakt ovanifrån) tror jag.

Jag tror inlevelsen kan bli större med 3rd person vinkeln. Men jag hoppas att man lätt kan komma åt en snygg översiktskarta på något smidigt sätt. Så att man kan kombinera "närheten" med 3rd person och översikten från fågelperspektiv.

Medlem

Hoppas de lägger in så man kan customiza sina karaktärar i massor! Sköld med påspikad fisk, tack!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar