Medlem

Undrar om spelets kvalité kan ha påverkat Ubisofts agerande kring det embargo som gått ut. tycker än en gång att Ubisoft visar sig från en dålig sida.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

- Haltande bilduppdatering

Vilken usel detalj att ge minus för, FPS är ju bara en siffra.

det är lite skillnad på ett fps med förlåtande autoaim och ett bilspel med vikande körkänsla.

Medlem

jag får inte ens igång spelet på ps4:an
får nån error code när den ska ansluta till ubisofts servrar....

Det går bra nu för stackars Ubisoft


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är bilduppdateringen verkligen så dålig?

Enligt Digital Foundry's tester verkar det inte så farligt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker dåliga spel förstör för spelindustrin. Varför de släpper genom sådana mediokra produkter är en gåta.

Pengarna är väl slut. Utvecklingstid är svår att beräkna och de sköt väl på launch någon gång redan också om jag minns rätt.

Ger inte investerarna mer pengar, då är det slut. De flesta spelen kanske hamnar i julklappspaket ändå och köps av folk som inte läser recensioner.

Sedan tror jag inte dåligt spel dödar industrin alls. Se bara på musikindustrin - ett dåligt album dödar inte folks intresse att lyssna på det som är bra.

Medlem

Oj, så mycket som 2 i betyg, trots att det verkar så dåligt?


signatur

autograph

Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker dåliga spel förstör för spelindustrin. Varför de släpper genom sådana mediokra produkter är en gåta.

Pengarna är väl slut. Utvecklingstid är svår att beräkna och de sköt väl på launch någon gång redan också om jag minns rätt.

Ger inte investerarna mer pengar, då är det slut. De flesta spelen kanske hamnar i julklappspaket ändå och köps av folk som inte läser recensioner.

Sedan tror jag inte dåligt spel dödar industrin alls. Se bara på musikindustrin - ett dåligt album dödar inte folks intresse att lyssna på det som är bra.

Nej, inte rakt av, men marknaden svämmar över av dåliga spel och dåliga idéer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bu-Tch-Er:
Skrivet av shagul:

shit vilken dålig betyg ni gav ett spel jag tyckte va nämre 9 av 10

media.. a powerful tool.. det är nästan som biblen..
spela spelet och testa det själv, sen ge kritik.. likadant gäller filmer..

att läsa dålig/bra kritik innan man börjar se filmen eller börja spelet är bara idioti.. alla är inte lika.

Håller med dig! Jag rankar exempelvis Timeshift som ett av det bästa fps-spelen som någonsin gjorts, medan en stor majoritet ser spelet som mediokert. Smaken är som baken!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker dåliga spel förstör för spelindustrin. Varför de släpper genom sådana mediokra produkter är en gåta.

Ingen gåta alls, företaget satsar på kvantitet istället för kvalitet. Det som är problemet. När ska folk lära sig?

Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Bu-Tch-Er:
Skrivet av shagul:

shit vilken dålig betyg ni gav ett spel jag tyckte va nämre 9 av 10

media.. a powerful tool.. det är nästan som biblen..
spela spelet och testa det själv, sen ge kritik.. likadant gäller filmer..

att läsa dålig/bra kritik innan man börjar se filmen eller börja spelet är bara idioti.. alla är inte lika.

Håller med dig! Jag rankar exempelvis Timeshift som ett av det bästa fps-spelen som någonsin gjorts, medan en stor majoritet ser spelet som mediokert. Smaken är som baken!

"Timeshift" är grymt bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ti.
Medlem

Keep on digging, Ubisoft.

Bra jobbat FZ, uppskattar alla dessa recensioner med en andra åsikt.

Medlem

Jag hade konstigt nog ganska roligt i betan, även om det uppenbart saknades innehåll för tillräcklig livslängd.

Det finns en skön frihetskänsla i att sätta en markör runt Seattle, och sen bara cruisa genom norra USA. Än bättre med några polare.

Trist att det verkar som de misslyckades.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av magma:

-Det är ett spel från ubisoft.

Skämåsido... ubisoft kanske borde satsa på andra spel?
Rayman-serien har de ju lyckats med.

Verkligen Rayman Origins och Rayman Legends är utan tvekan bland de bättre plattformsspelen jag kört i modern tid.
Tyvärr bryr sig inte UbiSoft om det möjligen duktigaste utvecklingsteamet de har och satsar hellre på sina hollywood titlar AssAssins Creed osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har man x1 köp forza horizon 2 istället super kul:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är ju skitkul ju.
Feta bilar med raider etc.
Sluta gnäll nu ffn.

Medlem
Skrivet av Spit:

Är bilduppdateringen verkligen så dålig?

Enligt Digital Foundry's tester verkar det inte så farligt.

https://www.youtube.com/embed/X4LXdifebGU

Man ser ju klart och tydligt att den är dålig. Den är ju bara på 30 fps hela tiden, går aldrig upp till 60.

Riktigt bra att spel som faktiskt är dåligt "tillverkade" får skit för det på det här sättet. Företagen ska inte komma undan med dåliga spel, så är det bara.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Har riktigt skoj med spelet ger det en svag 4 av 5 på ps4

Medlem

Hörde redan i betan hur folk sa vilket skit det var, tur man inte brydde sig, verkar inte vara något man missar ändå... hatar bilspel med AI som kör som på spår som i gran turismo spelen typ.. helt värdelöst .

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Spit:

Är bilduppdateringen verkligen så dålig?

Enligt Digital Foundry's tester verkar det inte så farligt.

https://www.youtube.com/embed/X4LXdifebGU

Man ser ju klart och tydligt att den är dålig. Den är ju bara på 30 fps hela tiden, går aldrig upp till 60.

Riktigt bra att spel som faktiskt är dåligt "tillverkade" får skit för det på det här sättet. Företagen ska inte komma undan med dåliga spel, så är det bara.

Håller med, testade betan och tyckte inte spelet var speciellt bra, så jag försöker inte "skydda" spelet. Bara påpeka att bilduppdateringen inte verkar vara så dålig som FZ skriver.

Vilket är lite lustigt, nu klagas det på bilduppdateringen medans tester visar att spelet flyter på i stabila 30fps på båda konsolerna, med få undantag, ändå ger FZ minus för det. Medans Assassin's Creed: Unity fick 5/5 och hyllades av FZ. Ett spel som precis lagades med en enorm patch och som bevisligen fortfarande har stora problem med bilduppdateringen, där gick det obemärkt förbi.

:/

Medlem
Medlem
Skrivet av magma:

-Det är ett spel från ubisoft.

Skämåsido... ubisoft kanske borde satsa på andra spel?
Rayman-serien har de ju lyckats med.

Är det inte kul att se något nytt, något annat än Assassins Creed från dem?

Skribent
Skrivet av Spit:

Är bilduppdateringen verkligen så dålig?

Enligt Digital Foundry's tester verkar det inte så farligt.

https://www.youtube.com/embed/X4LXdifebGU

När man glider runt ute i naturen och glesbygd är det ingen större fara, men jag hade mycket värre framedrops än så där i städerna (och man kör ganska ofta i städerna).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av ohem:

Förutom NFS: Most Wanted från 2010, Carmageddon och Twisted Metal-serien så ser jag inte vad som utmärker bilspel efter bilspel med knappa förändringar.

För min del är det nog avsaknaden av spelmekanik.

Fast det finns ju en uppsjö av färska bilspel just nu. Gran Turismo 6 är fortfarande väldigt aktuellt med många uppdateringar och nya events/features som patchas in gratis hela tiden. I början av nästa år kommer Project CARS vars körkänsla jag inte kan jämföra med något annat jag spelat.

Assetto Corsa är också ett grymt bilspel som kom ut i år, kanske inte lika trevligt att köra i som Project CARS men mycket trevligt ändå. Sedan har du Next Car Game (2015) och Spin Tires(kan vara mitt GOTY) som kom ut tidigare i år. Sedan finns F1 2014 vilket egentligen inte är så fräscht då de använder samma gamla motor, men de stora regulationsändringarna i Formel 1 mellan 2013 och 2014 gör att det ändå känns lite spännande.

Stora Open-World bilspel finns det ju inte jättemånga av heller. De stora jag känner till är Forza Horizon, Test Drive Unlimited och detta, eventuellt Driver: SF, men det är ju lite speciellt. Tycker inget av dessa har jättebra utförande. TDU kom närmst men det var knepigt att spela med kompisar och jobbigt att fixa nya bilar osv.

Nej, på bilspelsfronten tycker jag att mycket intressant händer.

Medlem

Många spel sparar jag köpet på 6-12 månader så att de antingen blir billigare men kanske framför allt för att de är patchade och/eller mer kompletta med tillgängliga DLCs. Typ Destiny, Assasins Creed m.fl. Men The Crew, ett spel jag varit skittaggad på, känns bara så fel när man ser recensioner och videoklipp från det. Det var länge sedan ett bilspel såg så tomt och livlöst ut. Spel som Watch Dogs och GTA V har en AI-trafik som vida överstiger The Crew's dito.

Jag passar, tack för varningen FZ!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av magma:

-Det är ett spel från ubisoft.

Skämåsido... ubisoft kanske borde satsa på andra spel?
Rayman-serien har de ju lyckats med.

Raymans skapare håller väl på med Beyond Good and Evil 2 just nu, så jag tror han är fullt upptagen

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Spit:

Är bilduppdateringen verkligen så dålig?

Enligt Digital Foundry's tester verkar det inte så farligt.

https://www.youtube.com/embed/X4LXdifebGU

När man glider runt ute i naturen och glesbygd är det ingen större fara, men jag hade mycket värre framedrops än så där i städerna (och man kör ganska ofta i städerna).

Kanske ska säga att detta problem ej gäller ps4, kört mestadels i NYC och märker aldrig av någon drop i fps, trotts fullt game med spelare.

Medlem

Dålig kopia på Horizon 2............................


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

12
Skriv svar