Minecraft-Markus köper rekorddyrt hus i Beverly Hills

Medlem
Skrivet av Remus:

Och själv har man varit arbetslös 2 år 31 Mars nästa år. Jobbade på ett industribageri som det gick bra för men kapitalismen ville ha mer i vinst så de flyttade verksamheten utomlands till Estland där det var billigare. 95-100 personer blev arbetslösa.

Söker jobb och försöker mig på någon utbildning men från alla jobb får man "Tack för visat intresse men vi har haft många intressanta sökande...." och utbildningarna jag kollat på hitills kräver att man har yrkeserfarenhet inom ett visst yrke 12 månaders heltid.... Hoppade på en CNC utbildning men matematik och ritningsläsning klarade inte jag av. Det är inte min grej. Så det hoppade jag av i våras.

Bor i en liten 1:a. Glad jag har körkort och bil iallafall. Men känner att depressionen är på väg. Skall försöka söka ett par utbildning i vår så jag kommer in till något hösten 2015.... Eller om jag får något jobb innan men det ser oerhört mörkt ut.

Så har vi den här personen som kommer på en lätt idé med ett digitalt legospel och blir miljardär. Pengar i oändlighet. Sen har vi barnen i Afrika som blivit utan föräldrar efter ebolan. Kriget i mellanöstern som pågått i all oändlighet. Svält, fattigdom och elände.

Det får en att tänka på livet.

Jag är väl någonstans mitt emellan dessa. Men jag är glad att jag lever, har föräldrar och bröder som älskar mig. Vänner. Tak över huvudet och värme och mat för dagen.

Nu är det bara försöka få ett jobb före eller efter en utbildning....

I feel you bro! Är i exakt samma sits, förutom att du har körkort och bil (så de borde få dig att få lättare jobb trots allt!) Det är rent ut sagt piss att vara arbetslös just nu

OT: Hallå, man får ju en transformer ! Värd varenda liten krona! ....

Sedan så kan de tyckas vara onödigt med 64534 sovrum men de kan väl känns lite underbart att byta rum lite varje dag, som att sova på hotell

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är alltså toalettstolarna som kostar 43 000 lakan styck. Sen tillkommer kaklet och allt det andra

Mjo.. det var väl en skvätt ironi inblandad.
Toalett är väl vanligen benämningen för hela bekvämlighetsinrättningen.
Ni skulle skrivit vattenklosett så jag förstod bättre.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Äh fan vad folk gnäller!

Han har chansen och göra det han vill, varför inte unna honom det? Han ville köpa huset, och gjorde det.

Skitkul!

Och förbannat häftigt hus!

Medlem

Huset påminner väldigt mycket om Tony Starks hus i Iron Man-filmerna

Medlem

Fuck lagom! Så jävla fint hus Markus

Stort grattis, kör hårt! Du lever bara en gång, så snorta så många suspekta pulver du kan från så många bedårande damers ändor du kan

Inaktiv
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av Jarhead:
Skrivet av ForrestFox:

Trist att han inte såg någon charm i att bygga något eget här i Sverige. Antar att när man blivit rik och "bättre än medelsvensson" så är det kanske inte lika roligt att vara svensk antar jag
Men 'murica av alla ställen? Snälla Notch, något bättre land än USandA hade du väl kunnat välja? *brydd*

Han måste troligtvis bosätta sig där... Kommunikationen med dem rika och mäktiga är mycket viktig om man vill få förmögenheten att växa...

Och det behöver han. Få förmögenheten att växa, alltså

Behöver vet jag inte men, har man miljardsumman (och dessutom duktig entreprenör) så är det väll bättre att försöka få den att växa på ett produktivt sett, än att enbart leva på ränta?


signatur

Mohawk

Inaktiv
Skrivet av Kestrel:

Äh fan vad folk gnäller!

Han har chansen och göra det han vill, varför inte unna honom det? Han ville köpa huset, och gjorde det.

Skitkul!

Och förbannat häftigt hus!

^^ vad säger dig att Marcus är så glad över det här huset, och därför måste unnas? Det kanske skall ses som en nödvändig utgift, både av säkerhets och affärsmässiga skäl? Glädjen av själva huset, och allt som finns där i kan du troligen förvärva för 1/10 av priset på det där huset?


signatur

Mohawk

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Alltså, fy fan vilket stelt hus. Skulle aldrig flytta dit även om jag hade för mycket pengar. Skulle få panikångest om jag satt där han sitter på bilden han tagit.

Ja, jag är väl avundsjuk som exakt alla tänker nu....... eller?

Sen känns denna artikel lite Aftonbladet.

"Notch köpte hus med 15 toaletter - du kommer att chockas över vad som hände sedan!"

Skrivet av Distordera:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är alltså toalettstolarna som kostar 43 000 lakan styck. Sen tillkommer kaklet och allt det andra

Mjo.. det var väl en skvätt ironi inblandad.
Toalett är väl vanligen benämningen för hela bekvämlighetsinrättningen.
Ni skulle skrivit vattenklosett så jag förstod bättre.

Taget. Nästa gång Notch köper en lyxkåk skriver vi vattenklosett.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av redruM:

Han köpte det för godishyllan.

Eller att kunna bajsa på en av femton toaletter värda 43 000 styck.

Ja efter godismissbruket och dåliga magen han kommer få så tacka fasen för att man måste a en toa nära till hands, och för säkerhets skull så vill man ju inte råka ut för att det är upptaget när nöden tränger sig på så lika bra att ha flera st toaletter

Medlem

Har man mycket pengar är det rena rama förlusten att bara ha det på banken, förlorar minst 2 % i värde bara tack vare inflationen. Så har man mkt pengar ska man binda dem i något fort som satan, kanske en stor anledning till varför han köpte detta vrak. Huset är värt TRÅKIGA 1.8 MILJARDER om sisådär 20 år enligt mina beräkningar, MINST. Så inte så dum affär. Grattis!

Medlem
Skrivet av lysmasken:

Har man mycket pengar är det rena rama förlusten att bara ha det på banken, förlorar minst 2 % i värde bara tack vare inflationen. Så har man mkt pengar ska man binda dem i något fort som satan, kanske en stor anledning till varför han köpte detta vrak. Huset är värt TRÅKIGA 1.8 MILJARDER om sisådär 20 år enligt mina beräkningar, MINST. Så inte så dum affär. Grattis!

Frågan är ju vad det kostar att underhålla


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av redruM:

Han köpte det för godishyllan.

Eller att kunna bajsa på en av femton toaletter värda 43 000 styck.

Ja fan efter allt det där godiset blire väl kronisk diarré då kan det vara bra o ha en extra toa eller två till hands

Medlem

Undrar om han kommer ha spenderat allt runt 40 sträcket, det ser ut att kosta att ligga på topp.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FUtech:

Undrar om han kommer ha spenderat allt runt 40 sträcket, det ser ut att kosta att ligga på topp.

Huset kostade mindre än en tiondel av hans förmögenhet och kommer bara att öka i värde. Har svårt att tro allt är borta på några år


signatur
Medlem

Notch till Mäklarn: "You had me at Godisvägg"

Medlem
Skrivet av billybob:

Notch till Mäklarn: "You had me at Godisvägg"

Jao som nybliven "amerikan" så måste han ju smälta in. Kan ju inte väga under 150 pannor då

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FUtech:

Undrar om han kommer ha spenderat allt runt 40 sträcket, det ser ut att kosta att ligga på topp.

Huset kostade mindre än en tiondel av hans förmögenhet och kommer bara att öka i värde. Har svårt att tro allt är borta på några år

Likt Nicolas Cage som gör skitfilmer får väl Notch göra några skitspel isåfall så att han klarar sig

funderar lite...vem vågar ha ett sådant dyrt hus? borde inte rån risken vara abnorm?


signatur

New life, New hope

123
Skriv svar