H1Z1 snart här – Steam-sidan är online

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Synd det ser ut att bli fokus på pvp. Att "återetablera" samhället efter en katastrof känns mycket mer lockande.

OCh hur länge skulle det spelet hålla utan pvp tror du? MEnar Zombies är svåra i starten utav alla spel sen blir andra spelarna det största problemet. Utan PVP i dayz så skulle det suga hårt och man skulle bli trött på det efter 1 vecka då du har maxat allt redan.

Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Är det någon som vet om man kan spawna på samma ställe, exempelvis man klickar på sin polare eller flickvän via vänlistan och spawnar på hen sedan. Försökte mig på dayz med tjejen. Men va ett helvete att hitta varandra och spela tillsammans i spelvärlden.

Du kommer ej kunna spawna där din vän står exakt. Ni kommer kunna ha baser där man kan spawna. Sen har jag för mig att dom sa att du kommer kunna spawna i närheten av där du dog med din vän så länge som det ej är en firefight där har jag för mig att det var.

Skrivet av Glaran:

Det ska bli extremt roligt att läsa alla reaktioner vid release. Vilken hype och alla verkar ha glömt bort att det är early access. Men nej då, det kommer inte att bli några problem. Spelet är 10/10, det vet vi från att inte ha spelat spelet eller att ha sett mycket gameplay överhuvudtaget. Allt kommer att gå helt felfritt.

Vad är det förresten för idé med den här omogna trenden att klanka ner på Dayz så fort H1Z1 kommer på tal?

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Medlem
Citat:

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Det här är ju helt underbart Istället för att säga vad som kommer att få H1Z1 att bli bra så tar du istället och gnäller om vad som gör en konkurrent så dålig. Ska bli trevligt att höra sen vad du tycker om diverse förseningar och brutna löften när det gäller H1Z1. För det är så det oftast blir när det gäller spelutveckling.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Det ser ju rent förjävligt ut..

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Det ser ju rent förjävligt ut..

Ser då bättre ut än vad dayz gör

ZF
Medlem

ungefär femtionio gånger snyggare än Dayz, och det verkar även ha nån form av försök till animeringar i motsats till det.

fortfarande småfult och stelt iof..

Skrivet av Glaran:
Citat:

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Det här är ju helt underbart Istället för att säga vad som kommer att få H1Z1 att bli bra så tar du istället och gnäller om vad som gör en konkurrent så dålig. Ska bli trevligt att höra sen vad du tycker om diverse förseningar och brutna löften när det gäller H1Z1. För det är så det oftast blir när det gäller spelutveckling.

det är ju så debatten funkar idag.

förresten, Jimmie Åkesson tycker att Dayz är snyggare!

Medlem

Vad animationerna var dåliga, första Half-Life hade bättre.

Medlem
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:

Har testat detta och nej... bara nej..såååå mycket nej

Hur och vart testade du det?

Early access on Steam förut när dom hade det : )

Konstigt med tanke på att dom aldrig har gett nån offentlig tillgång till spelet för ens nu på torsdag den 15:de. Steam sidan av spelet lades upp igår också.

Hmm undrar vilket spel jag testade isf då, såg lika dant ut ialf.....

En "heads up till dig" Offentlig tillgång betyder inte att d absolut inte finns någon möjlighet att spela spelet ändå. Du måste bara hålla ögonen öppna.

Jag menar, hur kom jag annars in i Planetside 2 innan det va "early" Beta elr ens Alpha?.
Jag spelade nämligen PS2 redan när det va i "early" alpha förstår du.

Kanske har något med saken att göra att jag va en "early alpha" tester av Ps2 och har följt och pratat med spelutvecklarna en hel del via twitter (Smedly framförallt) som också jobbat med Planetside 2.

Jag menade att ingen utanför studion(SOE) som tillverkar spelet har kunnat spelat det, bara genom olika "events" å grejjer som har tagit plats i USA:P.

Dagens tävling:
Vad är det som luktar?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Gillar alla dayz fanboys som små bölar över ett spel som innan ens blivit släppt er bättre och stabilare ut än vad deras kära spel gör.

Sj är jag trött på "zombie" spel aka walking simulator

Ge fan i att spela dem då? Problemet löst, win win och vi slipper höra på ditt småbölande.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Glaran:
Citat:

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Det här är ju helt underbart Istället för att säga vad som kommer att få H1Z1 att bli bra så tar du istället och gnäller om vad som gör en konkurrent så dålig. Ska bli trevligt att höra sen vad du tycker om diverse förseningar och brutna löften när det gäller H1Z1. För det är så det oftast blir när det gäller spelutveckling.

Grejen är att det blir alltod förseningar i spel. Problemet med dayz var att dom sa att dom valde en modifierad take on engine istället för arma 3 motorn då dom sa att den var bättre för just dayzs spelstil. Dom sa att zombies skulle ha perfekt path finding, inte kunna slå igenom väggar. Spelet ska vara mycket bättre optimerat och du ska kunna gå in i alla husen detta lovade dom skulle vara i spelet vid alpha launchen. Men inget var bra det var inte ens ok när jag slutade spela. ( vet ej om det är fixat nu). Motorn är gjort för simulator. Vilket har medfört att spelet är segt pch klunkigt. Du kan sitta och ta upp ett vapen från marken. Du ser en zombie kommer men du kan ej avbryta att ta upp vapnet utan gubben står kvar och blir ihjälslagen. Varför kan man ej börja springa och släppa det man höll på med. Typ om man måste ta av sig ryggsöcken irl varför kan man då ej springa och släppa ryggsäcken och vapnet du plockade upp? Semtycker jag att dom fokuserar på fel saker. Dom tycker exempelvis att plocka bär etc, är viltigare än fordon, kunna bygga läger. Dom prioriterade exempelvis föer hagelgevär än pistoler, jakt gevär och automat vapen. Deras development är långsam och dom största problemen med spelet fixas ej. Exempelvis hur zombies funkar. Hur dom kan träffa dig från 4m från dig. Hur dom haclar fram och tillbaks. Hur dom slår dig genom väggar. Hur ibland dina saker du lägger på marken försvinner eller går ej att ta upp igen. Eller hur du måste lägga dig ner sikta in med vapnet vrida dig eller rulla för att komma åt items som ligger på marken eller under en säng för att det är buggat. Jag tror att h1z1 kommer bli böttre för att motorn är gjort för stora krig som ska vara snabba och inte realistiska. Så dom kommer ej ha samna problem med att gubben står still i typ 7 sekunder under tiden du ta upp ett vapen och du kan ej göra något unnder tiden etc. Visst realism är något att sträva efter i sånna härspel men så länge som det förstör spel upplevelsen. Som exemplet med att plocka upp saker. Så tycker jag det är bättre med mindre realism och ha det så spelet lyssnar på det du vill göra. För om dom bara kan få en deö av något realistiskt sen andra biten är bara jobbig och buggig är det ej värt det. Sen tror jag att h1z1 kommer vara bättre optimerat med prestandan och att hit detection kommer inte ha lika stor delay som dayz har.

Medlem

Nah, det man har sett från deras egna(!?) livestreams, så verkar det vara så extremt tamt ännu.
Tänk om de kunde fixa deras extrema "weapon bobbing", som gör en spyfärdig.

Det är ju bara bra att de sätter en prislapp på early access. Ribban sätts nog lite högre vad gäller mentaliteten hos spelarna.... även om jag nu tror att det inte blir någon kosmiskt skillnad.
Deras support/forum mods eller vad de nu har för zon till för syföreningen, som inte förstår sig på vad de har handlat, lär ju få in en del till deras kexkassa när gnällbältet nu väl tänds till.

early access är skit.. orka spela ett trasigt spel, som man är trött på innan det ens är halvfärdigt.

Skrivet av Harry Coma:

Det ser ju rent förjävligt ut..

ja, och när folk säger det så skyller dom på att det är "placeholders", utan garanti för att det någonsin kommer bli bättre.

VHN
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:
Skrivet av VHN:
Skrivet av YangUnchained:

Har testat detta och nej... bara nej..såååå mycket nej

Hur och vart testade du det?

Early access on Steam förut när dom hade det : )

Konstigt med tanke på att dom aldrig har gett nån offentlig tillgång till spelet för ens nu på torsdag den 15:de. Steam sidan av spelet lades upp igår också.

Hmm undrar vilket spel jag testade isf då, såg lika dant ut ialf.....

En "heads up till dig" Offentlig tillgång betyder inte att d absolut inte finns någon möjlighet att spela spelet ändå. Du måste bara hålla ögonen öppna.

Jag menar, hur kom jag annars in i Planetside 2 innan det va "early" Beta elr ens Alpha?.
Jag spelade nämligen PS2 redan när det va i "early" alpha förstår du.

Kanske har något med saken att göra att jag va en "early alpha" tester av Ps2 och har följt och pratat med spelutvecklarna en hel del via twitter (Smedly framförallt) som också jobbat med Planetside 2.

Jag menade att ingen utanför studion(SOE) som tillverkar spelet har kunnat spelat det, bara genom olika "events" å grejjer som har tagit plats i USA:P.

Dagens tävling:
Vad är det som luktar?

Haha, luktar någonting starkt alltså!


signatur

VHN

Medlem

Alla ni som bölar, sluta betala för spel som är i alpha eller beta-fas, och OM ni trots det gör det, slå er i huvudet med en hammare för varje gång ni gnäller på att spelet är ofärdigt FÖR DET ÄR PRECIS VAD ALPHA OCH BETA BETYDER!

Och ja, spel blir försenade, det händer 9 gånger av 10 i spelbranschen, vilket är varför vissa utvecklare helt enkelt säger "when it's done" eftersom folk överallt blir som kissblöjiga småungar när ert spel som mamma betalat för inte kommer i tid.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Glaran:
Citat:

PRoblemet med DAyz är motorn är så otroligt buggig. JAg har större hopp på att planetside motorn kommer funka ljusår bättre än armas motor som dom använder, och det är för mig den enda anledningen att jag ej spelar DAyz längre. PLus att deras developement är så jävla seg och det är typ 1 år delay på det devsen utlovade att spelet skulle få

Det här är ju helt underbart Istället för att säga vad som kommer att få H1Z1 att bli bra så tar du istället och gnäller om vad som gör en konkurrent så dålig. Ska bli trevligt att höra sen vad du tycker om diverse förseningar och brutna löften när det gäller H1Z1. För det är så det oftast blir när det gäller spelutveckling.

Grejen är att det blir alltod förseningar i spel. Problemet med dayz var att dom sa att dom valde en modifierad take on engine istället för arma 3 motorn då dom sa att den var bättre för just dayzs spelstil. Dom sa att zombies skulle ha perfekt path finding, inte kunna slå igenom väggar. Spelet ska vara mycket bättre optimerat och du ska kunna gå in i alla husen detta lovade dom skulle vara i spelet vid alpha launchen. Men inget var bra det var inte ens ok när jag slutade spela. ( vet ej om det är fixat nu). Motorn är gjort för simulator. Vilket har medfört att spelet är segt pch klunkigt. Du kan sitta och ta upp ett vapen från marken. Du ser en zombie kommer men du kan ej avbryta att ta upp vapnet utan gubben står kvar och blir ihjälslagen. Varför kan man ej börja springa och släppa det man höll på med. Typ om man måste ta av sig ryggsöcken irl varför kan man då ej springa och släppa ryggsäcken och vapnet du plockade upp? Semtycker jag att dom fokuserar på fel saker. Dom tycker exempelvis att plocka bär etc, är viltigare än fordon, kunna bygga läger. Dom prioriterade exempelvis föer hagelgevär än pistoler, jakt gevär och automat vapen. Deras development är långsam och dom största problemen med spelet fixas ej. Exempelvis hur zombies funkar. Hur dom kan träffa dig från 4m från dig. Hur dom haclar fram och tillbaks. Hur dom slår dig genom väggar. Hur ibland dina saker du lägger på marken försvinner eller går ej att ta upp igen. Eller hur du måste lägga dig ner sikta in med vapnet vrida dig eller rulla för att komma åt items som ligger på marken eller under en säng för att det är buggat. Jag tror att h1z1 kommer bli böttre för att motorn är gjort för stora krig som ska vara snabba och inte realistiska. Så dom kommer ej ha samna problem med att gubben står still i typ 7 sekunder under tiden du ta upp ett vapen och du kan ej göra något unnder tiden etc. Visst realism är något att sträva efter i sånna härspel men så länge som det förstör spel upplevelsen. Som exemplet med att plocka upp saker. Så tycker jag det är bättre med mindre realism och ha det så spelet lyssnar på det du vill göra. För om dom bara kan få en deö av något realistiskt sen andra biten är bara jobbig och buggig är det ej värt det. Sen tror jag att h1z1 kommer vara bättre optimerat med prestandan och att hit detection kommer inte ha lika stor delay som dayz har.

Innan jag orkar läsa igenom denna kommentaren (för notera att det har jag inte), så får du ta mig tusan dela in den i stycken! Wall of text ftw!

Medlem

Många negativa kommentarer. Såg nästan hela livestreamen i helgen och tycker att utvecklarna har helt rätt mentalitet när det gäller feedback och tycker framstegen som man gjort hittills är lovande.

Kan hålla med om att många spel släpps i ett stadium som inte är vidare långt framsigna och som slutligen inte leder till ett färdigt spel, men med tanke på att det är en stor utvecklare som använder en färdigutvecklad motor, så är jag inte vidare orolig. Early access är till för inbitna fans, så förutsatt att man är medveten om detta faktum så bör man inte bli besviken.

early access.. hmm .. det verkar pågå nån slags maktkamp internt på sony, resurserna har blivit strypta ..

Medlem

'Snart här' *valfri meme* Nyhet om early access.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av humancentipede:

early access är skit.. orka spela ett trasigt spel, som man är trött på innan det ens är halvfärdigt.

Av vad jag vet så kommer inte h1z1 vara early acces så jäkla länge, fått för mig att jag läste något om att det skulle bara vara det i någon/ några månader, och vem bryr sig hur som helst? spelet blir oavsett free 2 play så man behöver inte kasta ut några pengar så förstår inte varför man ska reagera som du gör.

att sony som är rikare än joakim von anka måste använda early access, dom trollar bara.

Medlem

Känns lite halvbeige att alla spelare verkar vara samma character model/skin. Nä, detta ger ingen blodad tand för undertecknad.

12
Skriv svar