Aion ännu ett skit mmo.
Har du överhuvudtaget spelat i Aion?
Du missar poängen med Aion, huvudinriktningen är RvR. För ren PvE finns det andra och bättre alternativ. Det unika med Aion är Cryengine1 motorn och den laggfria upplevelsen den erbjuder i öppen mass RvR, vilket är något många PvP spelare längtat efter sedan tidernas begynnelse.
laggfria är dom flesta spel,bara man har en bra uppkoppling..
du kanske menar att spelet flyter på i en bra framerate,det beror på den lågt inställda grafiken som spleet har, för det är verkligen inte snyggt. och ja jag har spelat spelet och tyckte verkligen inte att det har ngt speciellt, det är typ som ett lite snyggare wow... det var det första som slog mig när jag spelade första gången, lixom hallå eller har dom kopierat wow rakt av eller...
Nu är det ju så att det är du som anser att det är grindigt. Läser du igenom svenska och internationella forum så inser du att det är en minioritet av de som spelat beta upp till level 25 som delar din åsikt.
Men även om det vore så att du har rätt ang grinden, så är jag övertygad om att folk bortser från det av en enkel anledning. Det finns inget annat MMO på marknaden som kan hantera storskalig RvR laggfritt.
det är minst lika mycket grind som tex i wow..
Har du verkligen spelat spelet??
jag har spelat aion iaf..
Nu är det ju så att det är du som anser att det är grindigt. Läser du igenom svenska och internationella forum så inser du att det är en minioritet av de som spelat beta upp till level 25 som delar din åsikt.
Men även om det vore så att du har rätt ang grinden, så är jag övertygad om att folk bortser från det av en enkel anledning. Det finns inget annat MMO på marknaden som kan hantera storskalig RvR laggfritt.
vad menar du med storskaligt?,,hur många spelare pratar vi om då?
men jag förstår inte vad du menar med lagg,,kan du utveckla ytterligare vad du menar. tydligare? som jag ser det så får man lagg när man har en dålig uppkoppling hemma eller till spelservern.det har inget med spelets motor att göra
Får man fråga en sak som de som spelat kan svara på?
Hur är miljön i Aion, kan man springa runt som man vill, ramla runt på stenar, vatten berg osv eller är man låst till "paths"?
Hur ser instansieringen ut? Är städerna pubilka och resten av världen instanser? Eller är allt öppen terräng och instanser är separerade från resten?
en till fråga, ger mob-grind och quest-grind samma xp/h? me likes mob-grinding...
det är som wow
Nja, med tanke på att aion har 3.5 miljoner prenumeranter bara i Asien vilket är mer än WAR, AoC och LOTRO tillsammans över hela världen verkar ju spelet inte alltför dåligt, Ncsoft jobbar även hårt för att anpassa spelet mer till den västerländska publiken. Att spelet är grindigt är FEL enligt de flesta som har spelat betan.
men hallå eller, i asien är ju för tusan europe fortfarande världens största band typ, allt säljer bra därborta
Men WoW som blev en megasuccé i både öst och väst då? Som jag tidigare skrev jobbar Ncsoft hårt med att göra spelet mer "västerländskt". Detta innefattar bl.a. fler quests än vad den asiatiska releasen hade, bra översättningar, västerländska karaktärsröster osv.
du glömde att dom spelar ngn slags kass instrumental hårdrock ganska ofta, vilket pajjar spelstämningen rejält...
Till alla er gnällspikar i denna tråd som inte gjort något annat än att kasta bajs på Aion för att det inte är precis som andra MMO spel: gå och knäck en nöt.
Aion är ett underbart nytt MMO med vacker grafik, fin och spelvänlig story, en nästan outtömlig mängd quests och massor av saker att hitta och upptäcka.
Bara för att man är fanboy av ett visst annat MMO betyder inte det att alla andra är dåliga. Alla personer har sin alldeles egna spelsmak och man kan inte tvinga någon att gilla eller ogilla ett spel, särskillt inte MMO:n som är så komplexa.
Så, om ni vill fortsätta klaga, gör det någon annan stans.
Tack
låt folk klaga hur och vart dom vill, gillar du inte att folk klagar på ditt älsklings-spel så tycker jag att du låter bli att titta i sådana här trådar,..det står ju klart o tydligigt i rubriken vad tråden handlar om. gillar du inte att folk klagar på diverse saker på ett forum så är det nog du som ska låta bli att vara här inne.
Blog it för i h-vete! Och Lajocke, mata inte trollen.. Du ser hur det blir.
w0t, fel tråd. Måste vara trött idag...
Mer mat, sorry :evil:
-------------
@Nedan: Inte lika bra. Sedan saknar WoW frihets känslan bara Aion har IMO. Sedan att betala 500G för en grej som kan flyga; nej tack. Vingar är det nya modet!
Vadå saknar frihets känslan? På Aion så kommer man till nya zoner med teleporters och du kan dessutom bara flyga i vissa områden. Flygningen är bra mycket friare på WoW och btw om du inte gillar att man måste kämpa för att få bra grejer då ska du nog lira CS istället.
Till er andra kolla in Mosoloa1 blogen så inser ni att vi har att göra med en första klassens fanboy som skyddar sitt favorit spel/företag som om det vore hans religon. Please sluta skriv felaktiga saker för det du sa om att WoW saknar frihets känsla var rent av idiotiskt eftersom Aion är ett ganska linjärt spel i förhållande till WoW.
I got a Goldenshower.
Jo, Mosoloa's blogg är okej.
Sitter du (Hardboiled15) också med din klass på wow och tycker att du är en av dem bästa på din server? Min kompis gör det iaf.
Och han gnäller också på Aion.
När du slösat runt dryga 10000kr på wow så tycker jag att man har rätt att gnälla på det spelet iaf ^^
Den som kan tala väl kan ljuga väl.
Jo, Mosoloa's blogg är okej.
Sitter du (Hardboiled15) också med din klass på wow och tycker att du är en av dem bästa på din server? Min kompis gör det iaf.
Och han gnäller också på Aion.
När du slösat runt dryga 10000kr på wow så tycker jag att man har rätt att gnälla på det spelet iaf ^^
Jag har spelat WoW i ca ett halvår jag har spelat en massa mmo spel innan såsom Guild Wars, Archlord, Age of Conan, Warhammer online, lord of the rings online, Anarchy Online så jag skulle inte säga att jag tror att jag är bäst på min server eftersom jag bara har 2 på lvl 60 atm och sen så vet jag inte exakt hur mycket jag spenderat på WoW men inte i närheten av 10000kr det är säkert.
Det är så alla tänker pga att WoW är så mainstream att om du inte är med på nästa stora spel som Age of Conan var och Warhammer online också och nu Aion så måste du vara en WoW spelare som bara vill smutskasta the new deal för att skydda WoW. Det finns alltid massor av människor som dissar allt som är mainstream för att de vill vara unika förstår du vad jag menar? De som säger att de hatar WoW inte av egna erfarenheter utan bara för att det är mainstream.
Sen så förstår jag att många hatar WoW pga av att de inte gillar grafiken, spelstilen eller mmo generellt men det spelar ingen roll för WoW är här för att stanna i minst 5 år till och Aion kommer inte att vara ett hot. Men jag kan tänka mig att kommande spel såsom Mortal online och The Old Republic online kan vara ett hot.
I got a Goldenshower.
WoW i fem år till? Det lär inte hända Blizzard lär ju hinna släppa ett nytt MMO och diablo 3+expansioner under den tiden. F.Ö kommer nog många WoW spelare gå över till SW:TOR, Aion, GW 2 och Mortal (För att nämna några). Den enda framtid som finns är folk som vägrar att öppna ögonen för att det finns spel som är så mycket bättre än WoW.
WoW i fem år till? Det lär inte hända Blizzard lär ju hinna släppa ett nytt MMO och diablo 3+expansioner under den tiden. F.Ö kommer nog många WoW spelare gå över till SW:TOR, Aion, GW 2 och Mortal (För att nämna några). Den enda framtid som finns är folk som vägrar att öppna ögonen för att det finns spel som är så mycket bättre än WoW.
Jaså? Well kanske tekniskt men som sagt skit samma med grafiken jag vill ha ett mmo spel med en stor värld och massor att göra vilket WoW verkligen har lyckats med. Och som sagt så har jag spelat alla de stora online spelen som spelas mest atm och WoW är fortfarande bäst enligt mig.
Aion är bara en Koreansk version av WoW och att du inte tror att WoW kommer att överleva i 5 år till visar ju på att du inte kan något. Ifall om ett spel som Anarchy Online har överlevt i vad är det nu? Typ 9 år så vist ska WoW kunna överleva 5 år till och även ifall om servrarna stängs ner så kommer det att överleva i form av privata servrar.
WoW är det första online spelet för många och den första online spelet brukar bli favoriten för de flesta därför kommer WoW utan problem att överleva med många subs kvar inom 5 år. Grejen är den att så länge folk betalar så kommer Blizzard att hålla servrarna igång.
I got a Goldenshower.
Att överleva innebär att spelet inte förlorar stora delar av sin community samt att spelarantalet inte sjunker i botten jämfört med när spelet var på topp. Det kommer definitivt att inträffa inom 2-3år. Att dö långsamt är inte att överleva.
PS. Pröva att spela aion till max lvl i betan så får du se hur skrattretande det är att kalla aion för en WoW kopia...
Att överleva innebär att spelet inte förlorar stora delar av sin community samt att spelarantalet inte sjunker i botten jämfört med när spelet var på topp. Det kommer definitivt att inträffa inom 2-3år. Att dö långsamt är inte att överleva.
PS. Pröva att spela aion till max lvl i betan så får du se hur skrattretande det är att kalla aion för en WoW kopia...
Att överleva innebär att överleva senaste gången jag kollade i en ordlista så länge ett online spel har en tillräckligt stor community för att hålla servrarna uppe så överlever det för ifall om det är så du resonerar så är ju Warhammer online redan dött för länge sen.
Age of Conan förlorade ju jätte många spelare men nu börjar de få nya igen så vadå är AoC ett levande död spel nu eller vad?
Att du tror att WoW kommer att förlora 13 miljoner spelare på 2-3 år är skrattretande även ifall om de förlorar 12 miljoner spelare så är det ändå störst i Europa. Majoriteten av de som lämnar WoW för nya spel kommer tillbaka förr eller senare.
I got a Goldenshower.
Jag känner mig nöjd nu Budskapet går iallafall inte fram.
Man har iaf höjt xp i wow i början var det inte att tänka på att kunna få upp 2 gubbar till lvl60 på 6mån.
Men iaf wow kommer köra på ett bra tag till.
När det gäller fantasy mmorpg så är ju wow inom top 3 iaf.
Aion kan säkert funka för många jag har iaf förbokat det så får vi se inte orkat köra i betan så mycket jobbigt inte kunna köra när man vill.
Klart kul med vingar intressant ide.
Men jag längtar mer till nya starwars mmorpg det kan bli jäkligt skoj.
quod similis saporem blandeque coruscant
Hardboiled15: Du lägger då ner förbaskat mycket tid på att diskutera om ett spel som du hatar å inte kommer spela.
Varför är min fråga? Varför är man så korkad å lägger ner så mycket tid på något man avskyr så pass mkt som du verkar göra...
Om man testar ett spel som massor har sagt ska vara hur grymt som helst och så är det bara medelmåttigt så ska man säga det vem vet nu kanske några bestämmer sig för att vänta med att köpa spelet tills efter relase.
Man ska aldrig ALDRIG förboka ett MMORPG spel det är ett stort misstag man ska vänta ca 1 månad först och se hur spelet går då.
I got a Goldenshower.
Ja dem som lever på studiebidrag vill nog inte slösa sina pengar. ^^ Själv bryr jag mig inte ett skvatt om jag slösar 399-499 kr hit eller dit. Dock bokar jag inte spel så ofta.
Nu återstår det bara att se hur bra Aion kommer bli vid release. Jag tror självklart det kommer finnas många som delar Hårdkokts åsikt och slutar spela redan första dagen. Men jag ska ge spelet en chans. Tyckte om betan, så tror jag kommer gilla hela spelet.
ps. Du påminner som fan om min kompis ^^ Heter du Fredrik också eller? Ha Ha!
Ne men han sa exakt så som du skrev med" -ALDRIG förboka" i förrgår ^^
Den som kan tala väl kan ljuga väl.
Så du gnäller om Aion på både fragbite och här på fragzone bara för att du tycker det är medelmåttligt och vill få folk å inte förboka?
Tycker det låter som du är i någon slags desperat panik över detta spel eller gnäller du på ALLA spel som DU inte tycker håller DITT mått hur ett spel skall vara?
Förstår fortfarande inte varför du ödslar din energi och tid på att gnälla på ett lir som du så mycket avskyrr? Och tycker inte ditt argument håller om att vänta en månad och att "aldrig ALDRIG förboka ett MMORPG"
Om alla vore lika smarta som dig å vänta en månad å skulle servrarna stå tomma.