Xcom 2 – allt vi vet om det strategiska alien-kriget!

Medlem

Själv hoppas jag att de slänger ett öga på Xenonauts som jag tycker är den bästa uppföljaren på Xcom som släppts.

Medlem
Skrivet av Kassler:

Själv hoppas jag att de slänger ett öga på Xenonauts som jag tycker är den bästa uppföljaren på Xcom som släppts.

Yes, Xenonauts är är faktiskt helt ok. Blev dock rätt less på att det kändes väldigt wierd under uppdragen när tex fienden kunde skjuta bakom hörn hur enkelt som helst och döda ens gubbar medans man inte kunde göra likadant. Vet massor med gånger då jag skulle ta mig in i ett kraschat ufo men gruvade mig för att ta mig in genom dörren då man visste att iaf en av ens gubbar kommer att dö. Äh, svårt att förklara, men det var iaf därför jag slutade spela det.

Medlem

Jag gillar idén och tror att den här uppföljaren kan bli riktigt bra.
Ombytta roller på det här viset kan ju tillföra något helt nytt utan att grundkonceptet förlorar något.
Såg inte det i listan, men spelet kommer att ha stöd för mods och procedurell generering av banor kommer att vara ett väldigt stort plus!

Inaktiv

Älskade förra spelet. När jag läste att detta var pc-exlusivt var min första tanke "nu måste jag köpa ny dator". Men ska sansa mig lite, det kanske inte är så krävande direkt?

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Komured:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Komured:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Raklödder:

Istället för att patcha nuvarande XCOM väljer Firaxis (som vanligt...) att släppa ett nytt spel.

Patcha ett tre år gammalt spel? Det är väl inte svårt att förstå att de släpper ett nytt spel istället.

Nä, men de kunde ju ha patchat spelet när det var nytt... De har fortfarande inte fixat buggen som gör att man förlorar 100 krediter varje gång man trycker på något i basen som gör att man snabbt hamnar på minus i pengar och det går inte att återkomma från det. Många Ironman-saves som förstörts på det där viset.

Menyerna är gjorda för konsoll men konverterade till PC-användning vilket resulterar i en massa konstigheter.

Det var mycket fel med XCOM som de aldrig fixade. Men även med bristerna var spelet OK att spela.

Kan inte påstå att jag märkt att man förlorar credits eller konstigheter med menyerna (utöver att de kanske inte är 100% anpassade för pc då men det är ju ingen bugg)

http://steamcommunity.com/app/200510/discussions/0/6488111270...

T.ex.

Vet inte hur vanlig den buggen är men att dömma av den tråden så. 19 kommentarer. Inte många som drabbats isf.

Men trist för dem de drabbat. Har säkert över 500 timmar i spelet och som sagt inte stöttpå den.

Antagligen så spelar du inte lika snabbt som vi andra som fått buggen, det verkar ha att göra med att man klickar på knapparna "för snabbt för konsol" men inte för snabbt för PC å då skiter sig spelet...

Här har du en film på det när det redan triggat. Varje gång han trycker i menyn går pengarna minus.
https://www.youtube.com/watch?v=rb_AVJ3hT7k

Det spelar ingen roll att du spelat 500h och inte stött på den, för oss som det faktiskt händer för är spelet ospelbart, speciellt på Ironman.

Därför blir det för min del att vänta ett år extra eller två så att alla DLC och patchar som de tänker släppa hinner komma ut.

För snabt för konsoll men inte för snabt för pc waa?

Och som jag skrev. trist för dem de drabbat men jag har som sagt inte stött på den.

Medlem

Var det inte att man kan klicka mycket snabbare på PC som var problemet. Alltså GUI utvecklat för konsoler och har nån bugg som gör att det flippar ur för vissa PC spelare, för att dom är sjukt snabba?

Oavsett...det är ett turbaserat strategispel. Är inte en enkel lösning att du bara klickar lite långsammare?

Medlem

När jag kikar på gameplaytrailern så är det en sak som oroar mig...jag tänker på när "snakeman" liknande varelsen slingrar sig ur bilen och därefter i en attack som verkar vara 100% chans på att lyckas med direkt dödar en av mina soldater. Käns lite som Thin men som blev totalt OP i the long war. Jag menar det finns ju inget mer frustrarande än att ha placerat ut mina gubbar på bra välskyddade strategiska platser och så kommer 3 snakemen och direkt dödar 3 av mina gubbar med tungan som i trailern trots att dom är helt fullt skyddade på väldigt lång avstånd. Skulle kännas som katastrof i mina ögon...som att bara vänta på vilka som skall dö så fort dom dyker upp...

12
Skriv svar