Heroes of the Storm – fina betyg till Blizzards moba

Robot
Heroes of the Storm – fina betyg till Blizzards moba
Medlem
Heroes of the Storm – fina betyg till Blizzards moba

ett bra moba helt klart, har dock tröttnat på spel genren

Medlem

Skönt att några recensenter har tagit upp problemet:
"Due to Heroes of the Storm's teamwork-based nature, group composition is of utmost importance. So, it can be infuriating to play Quick Match and find yourself consistently in groups that are missing key roles such as the Warrior or Support, an issue that partially stems from the game's choice to allow you to queue as any hero. Matchmaking doesn't appear to care much about roles, and is instead more worried about pairing equally-sized groups together. In other words, if you queue with a group of three people, matchmaking will do its best to match you against a team that contains a group of three, a nice touch for those who dislike being stomped by organized teams. However, the algorithm's lack of consideration for roles can lead to a lot of frustration. You are going to want to make some friends and queue with two or more roles filled for the sake of your win ratio."
//Game revolution

"Quickmatch is where you'll level up fastest, and where you'll spend most of your time to start, and, quite honestly, it's Heroes of the Storm's biggest problem. Quickmatch has you pick a character and then you queue, and the game throws you together with ... I guess whoever's around? There didn't seem to be any rhyme or reason to my solo queue team compositions. Sometimes we had lots of healers and no damage, sometimes we were all damage and no sustain — meaning we didn't have enough healing and armor to keep up the attack for long enough to achieve an objective — and so on. I had no idea if I was picking a character that would work with the team I would be matched with, and if they would be good on the map I would be assigned."
//Polygon

Båda recensenter satte huvudet på spiken.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det finns inte ens ett kommando för att sluta attackera, stop eller hold...

Medlem

Har inte riktigt förstått spelet.
Det känns lite som motsvarande för CoD fast i moba-världen.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Varför är Polygon med på listan?
Det är väll inte en spelsida, fullt med "Journalister" som inte gör sitt jobb där, och bara gnäller och gnäller ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av magma:

Skönt att några recensenter har tagit upp problemet:
"Due to Heroes of the Storm's teamwork-based nature, group composition is of utmost importance. So, it can be infuriating to play Quick Match and find yourself consistently in groups that are missing key roles such as the Warrior or Support, an issue that partially stems from the game's choice to allow you to queue as any hero. Matchmaking doesn't appear to care much about roles, and is instead more worried about pairing equally-sized groups together. In other words, if you queue with a group of three people, matchmaking will do its best to match you against a team that contains a group of three, a nice touch for those who dislike being stomped by organized teams. However, the algorithm's lack of consideration for roles can lead to a lot of frustration. You are going to want to make some friends and queue with two or more roles filled for the sake of your win ratio."
//Game revolution

"Quickmatch is where you'll level up fastest, and where you'll spend most of your time to start, and, quite honestly, it's Heroes of the Storm's biggest problem. Quickmatch has you pick a character and then you queue, and the game throws you together with ... I guess whoever's around? There didn't seem to be any rhyme or reason to my solo queue team compositions. Sometimes we had lots of healers and no damage, sometimes we were all damage and no sustain — meaning we didn't have enough healing and armor to keep up the attack for long enough to achieve an objective — and so on. I had no idea if I was picking a character that would work with the team I would be matched with, and if they would be good on the map I would be assigned."
//Polygon

Båda recensenter satte huvudet på spiken.

Jag tycker faktiskt att det är roligt att spela med lite mer mixade team comps. Quick Match tvingar dig att tänka hur du ska spela (och försöka kommunicera det till folk, vilket iofs inte alltid funkar). Hero League känns emellanåt lite stelt. Gillar både och dock.

Men det har blivit bättre senaste veckan/veckorna med antalet healers. Det är ju healer vs ingen healer som var det allra största problemet. Numera är det nästan alltid lika många supports i lagen i Quick Match (iaf för mig).

Avstängd

Jag tycker det är väldigt roligt. Spelade igår ungefär 5 timmar med två kompisar. Allt känns gediget och bra kvalité. Jag tycker det är roligare att spela med andra i det här än andra MOBA spel som enligt mig känns mer solo. Dock är det väl ingen tvekan om att det finns många förbättringspunkter!

Medlem

Quick match är ju dock beskrivet i namnet. man får ju inte ha hur höga förväntningar som helst på ett RNG-system. Jag tycker personligen det ändå kan förbättras lite, men spelet är förbaskat kul i Hero League (lobby, osv) och jag gillar det skarpt även i QM. Har märkt att Quick match även förändras litet beroende på vilka hjältar som är free to play.

Hur som helst är spelet värt att testa om man gillar mobas, och kanske speciellt om man är -nyfiken- på mobas, då det är lättare att sätta sig in i Talents, osv än att bygga items, i alla fall i mitt tycke. Mer intuitivt system, utan att för den skull tappa djup.

Medlem

Aldrig tyckt om mobas men det här har jag fastnat för ordentligt, har spelat lite över 1000 matcher och har roligt i nästan varje match.

Medlem
Skrivet av toern:

Quick match är ju dock beskrivet i namnet. man får ju inte ha hur höga förväntningar som helst på ett RNG-system. Jag tycker personligen det ändå kan förbättras lite, men spelet är förbaskat kul i Hero League (lobby, osv) och jag gillar det skarpt även i QM. Har märkt att Quick match även förändras litet beroende på vilka hjältar som är free to play.

Hur som helst är spelet värt att testa om man gillar mobas, och kanske speciellt om man är -nyfiken- på mobas, då det är lättare att sätta sig in i Talents, osv än att bygga items, i alla fall i mitt tycke. Mer intuitivt system, utan att för den skull tappa djup.

Var finns djupet? snälla berätta för jag har inte hittat det nånstans. Inga items utan talents istället, gör att du nöstan alltid går samma build med ytterst få förändringar beroende på vad du möter. Skillcap är förbaskat låg, Laning har nästan ingen betydelse, handlar bara om att ta lvl 10 och sen slåss med laget och ta objectives.

Kan köpa att Teamfighting finns lite djup i, men det gör det alltid i alla spel när det gäller att spela som ett lag. Men spelet i sig är gjort för att vara så enkelt som möjligt.
Kan köpa att det är ett bra "start" moba men det är allt, Finns ingenting om du kollar på djupet. Förutom ett moneygrab projekt från blizzard dvs . . .

Medlem
Skrivet av caracarn:

Aldrig tyckt om mobas men det här har jag fastnat för ordentligt, har spelat lite över 1000 matcher och har roligt i nästan varje match.

Kanske är för att detta bara är en hero fighting arena och inte ett traditionellt moba.

Eller är du en dålig spelare och klarar inte av lol/dota2

Medlem

Spelrecension är lite som FIFA, inget att lita på.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av caracarn:

Aldrig tyckt om mobas men det här har jag fastnat för ordentligt, har spelat lite över 1000 matcher och har roligt i nästan varje match.

Kanske är för att detta bara är en hero fighting arena och inte ett traditionellt moba.

Eller är du en dålig spelare och klarar inte av lol/dota2

Oj va svårt att last-hitta och denia
Skönt att de ej har med sånt PvE fjant här, gör varken spelet svårare eller bättre utan är en förlegad mekanik.
Jag gillar och spelar både LoL och Dota2, eller spelade snarare, ser ingen anledning att gå tillbaka till det då Hots är så mycket roligare.

Medlem
Skrivet av Dryn:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av caracarn:

Aldrig tyckt om mobas men det här har jag fastnat för ordentligt, har spelat lite över 1000 matcher och har roligt i nästan varje match.

Kanske är för att detta bara är en hero fighting arena och inte ett traditionellt moba.

Eller är du en dålig spelare och klarar inte av lol/dota2

Oj va svårt att last-hitta och denia
Skönt att de ej har med sånt PvE fjant här, gör varken spelet svårare eller bättre utan är en förlegad mekanik.
Jag gillar och spelar både LoL och Dota2, eller spelade snarare, ser ingen anledning att gå tillbaka till det då Hots är så mycket roligare.

Last hitting gör att det blir en dynamisk lane. detta händer aldrig i hots för du behöver inte last hits, och du behöver i princip inte stå i lane för exp heller då du delar exp med laget. Last hitting ger dig pengar, som gör att du kan forma din hjälte till det som behövs i laget, detta går inte i hots då det nästan alltid är en optimal "build"
Sen får du inte pengar, så du kan inte få ett övertag om du har vunnit early game, för när dom når level 20 som går väldigt snabbt finns det ingen mer plats att förbättra sin hjälte.

Ne du, det är ett spel för barn och blizz fanboys, Du säger att du spelade dota2 antar att du inte va särskilt bra för det är den enda anledning jag kan se att folk väljer ett moba med mindre funktioner, mindre hjältar, lägre skillcap, mindre djup, sämre grafik, sämre klient, ja listan kan göras lång.

Dom ända jag känner som föredrar detta före dota2 är blizz fanboys, har ett par vänner som är det, men dom skulle ju även köpa en skål med bajs om det fanns en blizz logga på det.
Misstänker att du tillhör den gruppen också.

Medlem

Haha, nån är lite bitter för att det kommer ett spel som kanske är bättre än hans kärleksbarn.

1
Skriv svar