Barn och unga flyr PC-spelandet

Medlem

Mobilspel och liknande påminner mig om Game &watch. Roliga en stund men ofta rent skräp i grunden. Men det är ju högst personliga åsikter och det finns ju faktiskt mer gedigna verk.

Medlem

Suspekt undersökning. De skriver varken hur många som tillfrågades eller hur de valdes ut, samt att barn som inte spelade sållrats bort utan hänvisning till antal.

Vidare jämför de 45% PC-spelare i åldern 2-17 år med den högsta andelen konsolspelare (41%) i åldersspannet 9-11 år. Med andra ord är andelen konsolspelare ännu lägre i hela åldersgruppen 2-17 år. Och väljer ändå titeln "Kids Move Away From Home Computers For Gaming In Droves" att mata lata journalister med.
...Svårt att tolka detta som annat än lobbying.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

phi
Medlem
Skrivet av hedningen:
Skrivet av phi:

Ser ju ofta hur vänner som är småbarnsföräldrar brukar ta fram surfplattan när ungarna börjar bli högljudda och rastlösa och säga "här pelle, lek med pappas ipad en stund" när man hälsat på.

Vem är du och vad har du gjort i mitt hem?

Jag träffar en del swingers då och då. Så det kan ju vara därifrån.

Medlem

När jag var liten så kunde man spela på datorn... det fanns inga surfplattor, smartphones, gameboys eller liknande som finns idag.

Medlem

Oj va Konstigt

Alla undersökningar som kommer ut från Usa visar att PC spelandet är "döende" och att konsoler är stort. Snedvriden bild som inte stämmer här i Europa och troligtvis inte i andra delar av världen heller.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av hedningen:

Fast man märker skillnad ju äldre de blir, efter paddan provar de konsol och till sist pc.
Så har det varit hos oss iaf.

det där är ingen vidare statistisk bas va?

men visst, utvecklingskurvan svänger några gånger under åren. och kollar man på vad som spelas så kanske det speglas också i bredare jämförelser med ungdomars spelintresse sett till genrer osv. för till sist så kommer den där cirkeln av hårdvara oftast att återgå till börja igen, rent statistiskt.

Nej det är det verkligen inte, har jag väl inte försökt påstå?
Jag reflekterar endast över mina egna barns spelvanor.
Har du någon statistisk bas i dina antaganden?

Medlem

Tvärtänkte "ah, bra att de inser det härliga med konsoller i stället" men någon tiondels sekund senare kom ju insikten om att vi lever i en så töntigt modern tid.

Medlem

Allt jag har att säga är no shit

Inaktiv

Nya tider nu,eller a sen 2010 blev de en vändpunkt för AAA titlarna att endast fokusera på konsol. Hårdvaruköpen tvingas fortfarande på fast 9-10 titlar lever inte upp till det för att det är alldeles för mycket hetload och flyter dåligt.

De enda bra spel till PC är genom Steam (utom AAA) och GOG, så är de bara. Allt har endast handlat om till flourmassan via konsol sen 2008 egentligen.

Medlem
Skrivet av desert_games:

Nya tider nu,eller a sen 2010 blev de en vändpunkt för AAA titlarna att endast fokusera på konsol. Hårdvaruköpen tvingas fortfarande på fast 9-10 titlar lever inte upp till det för att det är alldeles för mycket hetload och flyter dåligt.

De enda bra spel till PC är genom Steam (utom AAA) och GOG, så är de bara. Allt har endast handlat om till flourmassan via konsol sen 2008 egentligen.

Det de handlar om är att dom som aldrig skulle köpa spel kör f2p på mobilen oftast, dessa människor skulle aldrig någonsin få för sig att lägga ut pengar på en konsol. Sen blir säkert en del av dessa frälsta och köper en konsol eller pc

Medlem
Skrivet av disinfect:

Om PC-spelare är adeln/prästerskapet, konsolspelare bönder, vad är då mobilspelare? Tiggare? Trälar?

Vadå tiggare?
Talar du nedsättande om EU-migranter?
Rasist

12
Skriv svar