Guitar Hero Live släpps på fredag – här är betygen!

Robot
Guitar Hero Live släpps på fredag – här är betygen!
Medlem
Guitar Hero Live släpps på fredag – här är betygen!

Rock Band 4 var ju det värsta jävla squuuueeese-skitet jag sett på länge. Buggigt, ingen känsla alls, i princip inga nyheter, usel låtlista, ser ut som de första spelen, riktigt j-a fult, och dessutom försvann helt nyinköpta låtar ut i jyyymdän, trots åtskilliga "rebuild list"-tryck. Att använda gamla gitarrerna, ett försäljningsargument tillsammans med möjlighet att importera gamla låtarna man köpt, var hopplöst, går bara att komma in som guest, så man får "fejka" en mikrofon för att ens kunna "spara" sin progress. Inget onlineplay osv förstärker känslan av ett riktigt jävla skitjobb.

Kort och gott ett jävligt billigt försök att mjölka lite mer pengar ur nya konsolen innan GH gör - förhoppningsvis - storstilad comeback.

Medlem

Så den köpta spelpressen gav toppbetyg. Colour me surprised.

Edit: Förutom Gamespot. Antar de inte fick nog i reklamintäkter från dem för att ge dem bra betyg. *host*Kane&Lynch*host*


signatur

I drank what?

Medlem

Giant Bomb gav Rock Band 4 en 3/5 och jag kan inte tänka att de ger detta mer.. De övriga sajterna i listan är ju i regel köpta av branschen.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Jag är ändå rätt hoppfull, älskade GH, men kände inte riktigt att Rock Band var min typ av spel. När jag tittat gameplay och videos på youtube så tycker jag att Rock Band ser, i princip, ut som de gamla...så det faller helt bort för min del. Men GH ser ändå ut att ha lite mer nytänk med annorlunda kontroll som, förhoppningsvis, ger en lite mer gitarrliknande känsla eftersom handen mer formas likt ackord på en vanlig gitarr.

Är glad att man gått förbi den tecknade miljön också, tyckte mest det var irriterande och barnslig än charmig i tidigare spel. Vi får se vad det blir av det, men är rätt säker på att en gitarr och spel hittar hem till mitt PS4 nån gång snart

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Giant Bomb gav Rock Band 4 en 3/5 och jag kan inte tänka att de ger detta mer.. De övriga sajterna i listan är ju i regel köpta av branschen.

Så om FZ också ger ett högt betyg till GH så är även de "köpta"?

Medlem

Lite tråkigt med endast g ittar till guitar hero dock, Man vill ju ha ett helt band.

1
Skriv svar