Brasilien menar att Quantum Break kommer till pc

Robot
Brasilien menar att Quantum Break kommer till pc
Inaktiv
Brasilien menar att Quantum Break kommer till pc

De har också satt släppdatum 25 januari, så hur någon kan anse detta vara en godtycklig källa fattar jag inte. F i källkritik.

Medlem
Skrivet av Törstig:

De har också satt släppdatum 25 januari, så hur någon kan anse detta vara en godtycklig källa fattar jag inte. F i källkritik.

Datumet du syftar på är datumet när klassificeringen är gjord, inte spelets releasedatum.

Medlem

Inget mej emot!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Samma gamla visa inför varje nytt spel. Jag tror vi helt enkelt får se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas, då slipper jag köpa en xbox one

Medlem

Inte för att vara den men..

Citat:

Obekräftade och bortstädae Windows-antydningar väcker hopp.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Törstig:

De har också satt släppdatum 25 januari, så hur någon kan anse detta vara en godtycklig källa fattar jag inte. F i källkritik.

Datumet du syftar på är datumet när klassificeringen är gjord, inte spelets releasedatum.

Jaha! Haha:) Ingen vidare källa ändå.

Det är mycket möjligt att detta kommer till PC senare, de kommer att pusha sin Windows Store och sina Xbox-tjänster stenhårt i år.

Killer Instinct Season 3
Gears of War Ultimate Edition
Fable Legends
Recore
Sea of Thieves
Halo Wars 2
...och mer som tydligen ännu är outannonserat plus lite mindre spel.

Medlem

Man kan ju hoppas. Lite skoj med såna här "meckamedtidenspel" a la Singularity (som för övrigt är sjukt underskattat)

Quake-konnässsör
Medlem

Inte helt osannolikt antar jag. Xbox One och Windows 10 tycks gå rätt bra ihop nu.

Medlem

Känns lite osannolikt. Remedy äger Alan Wake och kunde därmed göra en PC-version på eget bevåg utan Microsoft som utgivare. Quantum Break ägs däremot av Microsoft, vilket betyder att valet antagligen helt och hållet är i Microsofts händer.

Inaktiv
Skrivet av Adex:

Känns lite osannolikt. Remedy äger Alan Wake och kunde därmed göra en PC-version på eget bevåg utan Microsoft som utgivare. Quantum Break ägs däremot av Microsoft, vilket betyder att valet antagligen helt och hållet är i Microsofts händer.

Microsoft Studios har haft som policy att finansiera utvecklare utan att ta deras rättigheter. Detta kan du läsa om på flera ställen och det är därför många har valt att sammarbeta med dem. Sony kräver IP:n om de betalar för plattformsexklusivitet och det är därför Sony inte kan köpa IP längre.

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):
Skrivet av Adex:

Känns lite osannolikt. Remedy äger Alan Wake och kunde därmed göra en PC-version på eget bevåg utan Microsoft som utgivare. Quantum Break ägs däremot av Microsoft, vilket betyder att valet antagligen helt och hållet är i Microsofts händer.

Microsoft Studios har haft som policy att finansiera utvecklare utan att ta deras rättigheter. Detta kan du läsa om på flera ställen och det är därför många har valt att sammarbeta med dem. Sony kräver IP:n om de betalar för plattformsexklusivitet och det är därför Sony inte kan köpa IP längre.

Vet inte riktigt vad du menar nu. Du kan kolla upp patentregistret och se att Alan Wake ägs av Remedy och Quantum Break ägs av Microsoft, om du tvivlar på det.

1
Skriv svar