Activision: Xbox Live-spelarna där för Call of Duty

Inaktiv
Skrivet av killen10:
Skrivet av the_o:
Skrivet av killen10:
Skrivet av the_o:

de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna.

Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.

Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.

Vart har du fått detta ifrån? Är ganska säker på att de kan göra som de vill (och att det är där pengarna hamnar).... Activision Blizzard är ju activision + vivendi (som ägde blizzard entertainment) såvitt jag vet.

Dom har sagt så. Och om du inte tror att Actvision hade tvingat Blizzard att släppa Starcraft 2 för typ 1 års sen om dom hade kunnat så är du dom i hela.

Varför skulle de tvinga dem att släppa ett ofärdigt spel?

Medlem
Skrivet av dmn:

Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.

Hmm.. Kanske man skulle prova...

Inte för att jag är nån vidare bra fps spelare, men alltid varit emot fps på konsoll, då jag tycker att man ska använda mus o tangentbord... Men har svängt i frågan, och största fördelen jag ser med det är att flm har mer likvärdiga hårdvaruförutsättningar... Den skillnaden som återstår är om storleken på tv'n...

Som vanligt kommer det bli såhär:

http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/11/12580353...

Eftersom folk inte har någon ryggrad så driver självklart Kotick business på detta sätt. Han kan säga vadsomhelst, folk kommer ändå, efter sina högljudda protester, att köpa vad som än finns i säcken.

Medlem

Om denna uppgift stämmer är det i sådana fall ändå inget som Activision tjänar några pengar på, och detta vill den gode Bobby ändra på.

Och så ska det vara!!!


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Han har ju sålt spel till dessa 60%. Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Som vanligt kommer det bli såhär:

http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/11/12580353...

Eftersom folk inte har någon ryggrad så driver självklart Kotick business på detta sätt. Han kan säga vadsomhelst, folk kommer ändå, efter sina högljudda protester, att köpa vad som än finns i säcken.

Haha...

Medlem
Skrivet av Remus:

Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.

Jamen snälla du.. Presidenten är galjonsfigur för kapitalismen och han har våta drömmar om att alla amerikanska företag hittar nya sätt att tjäna pengar på resten av världen. Tror att det är dags att du tar av dig naivitetsmössan och börjar läsa nyheterna lite..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Wow. "Vi har hört att det är så." Snacka om tomma ord bara för att skryta och (igen) öppet säga att allt han är ute efter är pengar.

Kom igen nu fru Fortuna. Trafikolyckor är väl till för sådana personer?

Undrar om hans uttalanden är del av ett aktivt experiment i marknadsföring och konsumenter bara för att visa att man kan säga vad som helst och bete sig hur som helst och ändå sälja som bara den, bara det är rätt varumärke.

Medlem

URSÄKTA MED CAPS!

Men Halo 3 är världens största online spel på konsol genom tiderna, det är över 9 miljoner spelare och 67% av alla som äger en Xbox 360 har Halo 3 med Xbox Live Guld, så dröm på lite mer Activision, för det kommer aldrig att hända.8)

Medlem

Spelar folk halo fortfarande?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar