Quantum Break släpps på pc men inte där du vill

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Skrivet av Natrium:
Skrivet av xScaryKidx:

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Tusen tack... en mindre idiot i världen som ser inte att konkurrens är bra. Och vi behöver mer spel som inte enbart släpps på steam så dom har det stora monopol på digitala spel som det är i stora drag just nu. håll dig till steam du så kan vi andra försöka få till ett bättre spel värld där vi blir behandlade som bra kunder istället för att skit.. VI ska inte behöva dom.. DOM ska behöva oss.

Tror inte ni tänkt igenom vad monopol och konkurrens egentligen innebär. Hur kan det vara bra för konkurrensen att det här spelet släpps ENBART till WinStore? Det innebär ju bara att MS har monopol på det här spelet? Det gynnar inte oss konsumenter för fem öre.
Riktigt konkurrens vore om alla spel släpptes till alla olika distributionstjänster och egentligen även utanför sådana tjänster som en direkt nedladdning av en setup.exe.
Sen får de olika distributionstjänsterna som WinStore, Steam, Origin, UPlay etc. konkurrera med varandra om kunderna genom att ge bättre priser, funktioner och andra kringtjänster som gynnar oss konsumenter.
Exklusivitet = monopol och du kan inte få bort monopol genom att använda ett annat monopol.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Minns ni när counter-strike krävde steam första gången och vilket jävla gnäll det blev då? Förändring är inte lika med dåligt, även om det kanske tar lite tid att få en tjänst att fungera dugligt. Visst, jag vill inte heller behöva ha sjuttioelva olika tjänster på datorn för att lira spel, men steam tar en rejäl del av försäljningen av spel och att andra tjänster kommer upp betyder antagligen bättre priser på spel i slutändan.

Medlem

Kul att CJS säger till mig var jag vill kunna köpa spel.

Personligen hoppas jag se mer av det här, köp ett spel en gång och spela det på Windows, Xbox, samt mobil om du så vill.

emj
Medlem

Det är sjukt trevligt med digitala affärer, men att ha 14 olika affärer utan överlappande utbud främjar inte konkurrens. Så rubriken är väl satt.

Det är en diskussion som är så svår att ha. för att man inte riktigt kan se något alternativ till hur vi har det nu.

Medlem

Å ena sidan bra att det blir "konkurrens" med fler affärer än Steam och Origin, men å andra sidan (vilket förklarar citationstecknen) så är det inte mycket till konkurrens om det bara släpps till Windows Store.

Skrivet av bellyman:

Ren bullshit att det bara kommer till win10. Hade så jävla mycket problem med det att jag blev tvungen att installera om windows 7 igen. Ingenting fungerade rätt

Javisst, bara för att 5 % av snickarna slår in spiken fel så är det ju hammaren det är fel på. Själv har jag 2 datorer med Win10 hemma, en på jobbet och flera kollegor som har det med både på kontoret och hemma - det fungerar felfritt.

Alltid lika intressant när folk skyller på Windows när det är dom själva som inte har kompetens nog att få det at fungera...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Skrivet av Natrium:
Skrivet av xScaryKidx:

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Tusen tack... en mindre idiot i världen som ser inte att konkurrens är bra. Och vi behöver mer spel som inte enbart släpps på steam så dom har det stora monopol på digitala spel som det är i stora drag just nu. håll dig till steam du så kan vi andra försöka få till ett bättre spel värld där vi blir behandlade som bra kunder istället för att skit.. VI ska inte behöva dom.. DOM ska behöva oss.

Tror inte ni tänkt igenom vad monopol och konkurrens egentligen innebär. Hur kan det vara bra för konkurrensen att det här spelet släpps ENBART till WinStore? Det innebär ju bara att MS har monopol på det här spelet? Det gynnar inte oss konsumenter för fem öre.
Riktigt konkurrens vore om alla spel släpptes till alla olika distributionstjänster och egentligen även utanför sådana tjänster som en direkt nedladdning av en setup.exe.
Sen får de olika distributionstjänsterna som WinStore, Steam, Origin, UPlay etc. konkurrera med varandra om kunderna genom att ge bättre priser, funktioner och andra kringtjänster som gynnar oss konsumenter.
Exklusivitet = monopol och du kan inte få bort monopol genom att använda ett annat monopol.

Grejen är att steam har folk som enbart köper spel på steam och det vet dom om, att så länge det inte finns någon annan med i leken som erbjuder liknande service som dom har så kommer dom inte behöva känna sig hotat att folk skiter i att t,ex använda steam och köper enbart spel från annat håll.. Nu skulle det nog aldrig hände med det är ialla fall så jag menar med att dom behöver konkurrens ... känna att deras väg är inte den enda rätta vägen och kanske börja förbättra sig istället för stå stilla.

123
Skriv svar