Sony avslöjar priset för det kompletta Playstation VR-paketet

Robot

VR-headset, kamera och två stycken Move-kontroller - allt du behöver för Sonys virtuella verklighet.

#playstation-vr-world

Medlem

Vibrerar dom där?

Medlem
Skrivet av Ziern:

Vibrerar dom där?

Now with two Sony Magic Wands, to spice up your gaming life!

Medlem
Skrivet av Ziern:

Vibrerar dom där?

Menar du Move kontrollerna? I så fall, ja.

Medlem

Vad är det för datum på det här paketet? Kommer det samtidigt som VR utan motionkontrollerna?

Annars verkar det rätt prisvärt då kameran går på ca 500kr.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

5000 kr är inte riktigt i nivå med konsolen på drygt 3000 kr.

Medlem
Skrivet av Stich:

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

Fast priset för bara glasögonen är 399$ och när PS4:an släpptes kostade den 399$.

Förvisso sant, men VR funkar inte utan kameran och det är en extrem minoritet som har denna kamera. Det är ju lite som ett sälja en bil utan hjul

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

Senast jag kollade så var 499 dollar typ 4000:- och inte 5000:- och jag köpte min PS4 för 4000:- när den släpptes. Tycker det är ett billigt pris med tanke på vad man får. PS Camera och 2 move kontrollers ligger på ca 1000:- bara det

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Stich:

Senast jag kollade så var 499 dollar typ 4000:- och inte 5000:- och jag köpte min PS4 för 4000:- när den släpptes. Tycker det är ett billigt pris med tanke på vad man får. PS Camera och 2 move kontrollers ligger på ca 1000:- bara det

Viktigt att tänka på är att när det amerikanska priset annonseras så gör i regel alla företag så att dom annonserar utan skatt/moms just för att skatten är olika för olika delstater i USA. Sedan brukar i regel all som helst hårdvara som kommer från staterna säljas till högre kostnad i EU jämfört med vad den gör i USA.

Om jag villt får spekulera lite så tror jag att det slutgiltiga officiella priset för EU (skatt inräknad) kommer hamna på 599 euro, jag hoppas inte att det blir så - men det är inte omöjligt.

Medlem

Prisvärt paket.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
1
Skriv svar