Nvidia och AMD putsar din dator för VR

Robot
Medlem
Nvidia och AMD putsar din dator för VR

I dom två senaste drivvisarna 16.2 och nu 16.3.2 får jag random kraschar.

Smite/Rust.

Medlem

Haha, yeah right. Jag tänker inte lägga in några nya drivrutiner från Nvidia innan man hör att de är stabila deras två tidigare har ju varit rent ut sagt hemska.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Länken till AMD:s drivrutiner går till http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Och Nvidia länken blir en "You do not have permission to view this directory or page."


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Haha, enda sen jag fick systemåterställa datorn så har jag avvaktat. Skönt att jag gjorde det. iaf

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

I dom två senaste drivvisarna 16.2 och nu 16.3.2 får jag random kraschar.

Smite/Rust.

Jag med. Ett antal spel (Arma 3 m fl) får DX-krasher titt som tätt. Nvidia skyller på diverse overlay (Steam e t c) och bevisligen blir det bättre om jag stänger av den funktionen. Dock har det inte varit ett problem tidigare så det är helt klart att det kom med den förra stora drivrutinsuppdateringen. Buggen har hängt med sedan dess.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Någon som vet ifall dessa drivrutiner är stabila, eller om datorn fortfarande riskerar att hamnar i någon sorts omstartsloop?

Medlem
Skrivet av Vaddeman:

Någon som vet ifall dessa drivrutiner är stabila, eller om datorn fortfarande riskerar att hamnar i någon sorts omstartsloop?

Dom är inte stabila.

Crimson "powerful" Ja på att bluescreena och förstöra dina spel möjligtvis.

Avvakta.

1
Skriv svar