Live! Se FZ spela Doom-betan

phi
Medlem

https://www.twitch.tv/draqu_

DraQu och noctis (Q3-spelare) som som piskar newbies i beta. Intrycket är väl sådär hittills.

Medlem

Spelat betan nu i ca 2h och här är mina åsikter:

Flyt
Spelet är snabbt. Man kommer snabbt tillbaka till sina q3/ut dagar med dubbelhopp, sidosteg hit och dit, 360 manövers och raketgevär och andra vapen som sprutar ut raketer utan att behöva oroa sig för att ladda om. Man sprintar över tid och respawnar inte i någon bas med safezone. Vet inte om folk glömt bort hur det är att spela dessa spel för jag har varit i topp 3 spelare i varje match jag spelat, och då anser jag mej inte vara den snabbaste spelaren.

Grafiken
Spelet är snyggt , dock inte de där lilla extra jag hade förväntat mej. Det flyter på väldigt bra på de förvalda inställningarna på high och 1080p. Känns bra optimerat i stort. Hade varit kul att se det i 4k.

Ljud
Inget "Dice" med ljud som låter väldigt realistiskt med ekon i fjärran, hylsor som faller mm. Ljudet är minimalt vilket är synd. Mer avgrundsvrål från revenant. Skrik när man sliter isär marines. hylsor som träffar marken. Kulor som träffar väggarna. Lite mer tyngd i ljudet på vapnen hade varit roligt.

Design
Mycket mer färger än vad man är van att se från Id (brunt, rött, mörkt). Energivapnen och powerups har klara neon färger. Alla vapen är farliga och med rätt teknik kan man i stort vara i topp med respektive vapen. Rocketlauncher känns rätt med snabba raketer. Railgun med precis rätt omladdningsfas mellan patronerna. Sen att de är snygga är de ett plus i kanten.

Revenant
Att bli denna är som att få en Quad. Man blir väldigt kraftfull men inte alls odödlig. Visst tar man mycket skada och dödar allt som att de vore flugor. Några raketer och railskott i ansiktet kan dock ta ut ens hybris snabbt. Intressant tillskott till spelet.

Moving Zone
Nya multiplayer läget. Ta över och håll en zon som helatiden rör sig runt kartan. Zonen rör sig snabbare än vad man tror så man måste helatiden vara i rörelse. Man blir ett lätt mål om man är i den och fienden kan snabbt ta den om det inte är någon där. Hårt dilemma. Roligt läge som borde finnas i fler multiplayer spel.

I stort
Den som vill komma tillbaka och uppleva multiplayer av den gamla skolan med nya element kommer säkert njuta av detta.

Medlem
Skrivet av employed:

Spelat betan nu i ca 2h och här är mina åsikter:

Flyt
Spelet är snabbt. Man kommer snabbt tillbaka till sina q3/ut dagar med dubbelhopp, sidosteg hit och dit, 360 manövers och raketgevär och andra vapen som sprutar ut raketer utan att behöva oroa sig för att ladda om. Man sprintar över tid och respawnar inte i någon bas med safezone. Vet inte om folk glömt bort hur det är att spela dessa spel för jag har varit i topp 3 spelare i varje match jag spelat, och då anser jag mej inte vara den snabbaste spelaren.

Grafiken
Spelet är snyggt , dock inte de där lilla extra jag hade förväntat mej. Det flyter på väldigt bra på de förvalda inställningarna på high och 1080p. Känns bra optimerat i stort. Hade varit kul att se det i 4k.

Ljud
Inget "Dice" med ljud som låter väldigt realistiskt med ekon i fjärran, hylsor som faller mm. Ljudet är minimalt vilket är synd. Mer avgrundsvrål från revenant. Skrik när man sliter isär marines. hylsor som träffar marken. Kulor som träffar väggarna. Lite mer tyngd i ljudet på vapnen hade varit roligt.

Design
Mycket mer färger än vad man är van att se från Id (brunt, rött, mörkt). Energivapnen och powerups har klara neon färger. Alla vapen är farliga och med rätt teknik kan man i stort vara i topp med respektive vapen. Rocketlauncher känns rätt med snabba raketer. Railgun med precis rätt omladdningsfas mellan patronerna. Sen att de är snygga är de ett plus i kanten.

Revenant
Att bli denna är som att få en Quad. Man blir väldigt kraftfull men inte alls odödlig. Visst tar man mycket skada och dödar allt som att de vore flugor. Några raketer och railskott i ansiktet kan dock ta ut ens hybris snabbt. Intressant tillskott till spelet.

Moving Zone
Nya multiplayer läget. Ta över och håll en zon som helatiden rör sig runt kartan. Zonen rör sig snabbare än vad man tror så man måste helatiden vara i rörelse. Man blir ett lätt mål om man är i den och fienden kan snabbt ta den om det inte är någon där. Hårt dilemma. Roligt läge som borde finnas i fler multiplayer spel.

I stort
Den som vill komma tillbaka och uppleva multiplayer av den gamla skolan med nya element kommer säkert njuta av detta.

Du som kört, finns de Deathmatch ? Har sett TDM och lite nya lägen men finns klassiska free 4 all ?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av employed:

Spelat betan nu i ca 2h och här är mina åsikter:

Flyt
Spelet är snabbt. Man kommer snabbt tillbaka till sina q3/ut dagar med dubbelhopp, sidosteg hit och dit, 360 manövers och raketgevär och andra vapen som sprutar ut raketer utan att behöva oroa sig för att ladda om. Man sprintar över tid och respawnar inte i någon bas med safezone. Vet inte om folk glömt bort hur det är att spela dessa spel för jag har varit i topp 3 spelare i varje match jag spelat, och då anser jag mej inte vara den snabbaste spelaren.

Grafiken
Spelet är snyggt , dock inte de där lilla extra jag hade förväntat mej. Det flyter på väldigt bra på de förvalda inställningarna på high och 1080p. Känns bra optimerat i stort. Hade varit kul att se det i 4k.

Ljud
Inget "Dice" med ljud som låter väldigt realistiskt med ekon i fjärran, hylsor som faller mm. Ljudet är minimalt vilket är synd. Mer avgrundsvrål från revenant. Skrik när man sliter isär marines. hylsor som träffar marken. Kulor som träffar väggarna. Lite mer tyngd i ljudet på vapnen hade varit roligt.

Design
Mycket mer färger än vad man är van att se från Id (brunt, rött, mörkt). Energivapnen och powerups har klara neon färger. Alla vapen är farliga och med rätt teknik kan man i stort vara i topp med respektive vapen. Rocketlauncher känns rätt med snabba raketer. Railgun med precis rätt omladdningsfas mellan patronerna. Sen att de är snygga är de ett plus i kanten.

Revenant
Att bli denna är som att få en Quad. Man blir väldigt kraftfull men inte alls odödlig. Visst tar man mycket skada och dödar allt som att de vore flugor. Några raketer och railskott i ansiktet kan dock ta ut ens hybris snabbt. Intressant tillskott till spelet.

Moving Zone
Nya multiplayer läget. Ta över och håll en zon som helatiden rör sig runt kartan. Zonen rör sig snabbare än vad man tror så man måste helatiden vara i rörelse. Man blir ett lätt mål om man är i den och fienden kan snabbt ta den om det inte är någon där. Hårt dilemma. Roligt läge som borde finnas i fler multiplayer spel.

I stort
Den som vill komma tillbaka och uppleva multiplayer av den gamla skolan med nya element kommer säkert njuta av detta.

Du som kört, finns de Deathmatch ? Har sett TDM och lite nya lägen men finns klassiska free 4 all ?

det finns inget free 4 all, men som man skrivit tidigare som folk totalt ignorerat då man berättat gällande snapmap så kommer du ha möjlighet att skapa egna gamemodes med till multiplayer och inte bara banor.

Så någon lär ju ta steget till att göra DM

Medlem

Har nu testat att spela en stund. Det kändes (som jag skrivit tidigare) att det såg ut som Quake och Unreal Tournament.
Inte Doom.
Men det är inte dåligt... kommer nog att köpa ändå.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Det kändes (som jag skrivit tidigare) att det såg ut som Quake och Unreal Tournament.
Inte Doom.

Måste bara fråga alla. Vad är det för skillnad på spelstilen från quake och doom? Tror inte folk menar d3 när de pratar om multiplayer. d1 och 2 var så pass gamla att jag har svårt att kunna göra en bra jämförelse.

Skulle säga att tempot är bara är något lägre än q3 i d4. Känslan är annars i stort detsamma enligt mej. Man rör sig på samma sett, mönster och har samma taktik med sin raketkastare som i tidigare Id spel.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av autograph:

Det kändes (som jag skrivit tidigare) att det såg ut som Quake och Unreal Tournament.
Inte Doom.

Måste bara fråga alla. Vad är det för skillnad på spelstilen från quake och doom? Tror inte folk menar d3 när de pratar om multiplayer. d1 och 2 var så pass gamla att jag har svårt att kunna göra en bra jämförelse.

Skulle säga att tempot är bara är något lägre än q3 i d4. Känslan är annars i stort detsamma enligt mej. Man rör sig på samma sett, mönster och har samma taktik med sin raketkastare som i tidigare Id spel.

Det jag menat hela tiden är ju grafiken! Inte spelstilen.
Men i stort sett så är det ju liknande sätt, ja. Man springer runt och skjuter.
Fast inte tänker jag på något spel i Doom-serien när jag spelar detta.
Det känns och ser ut som Quake III och Unreal Tournament. Och det är alltså inte dåligt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av employed:

Spelat betan nu i ca 2h och här är mina åsikter:

Flyt
Spelet är snabbt. Man kommer snabbt tillbaka till sina q3/ut dagar med dubbelhopp, sidosteg hit och dit, 360 manövers och raketgevär och andra vapen som sprutar ut raketer utan att behöva oroa sig för att ladda om. Man sprintar över tid och respawnar inte i någon bas med safezone. Vet inte om folk glömt bort hur det är att spela dessa spel för jag har varit i topp 3 spelare i varje match jag spelat, och då anser jag mej inte vara den snabbaste spelaren.

Grafiken
Spelet är snyggt , dock inte de där lilla extra jag hade förväntat mej. Det flyter på väldigt bra på de förvalda inställningarna på high och 1080p. Känns bra optimerat i stort. Hade varit kul att se det i 4k.

Ljud
Inget "Dice" med ljud som låter väldigt realistiskt med ekon i fjärran, hylsor som faller mm. Ljudet är minimalt vilket är synd. Mer avgrundsvrål från revenant. Skrik när man sliter isär marines. hylsor som träffar marken. Kulor som träffar väggarna. Lite mer tyngd i ljudet på vapnen hade varit roligt.

Design
Mycket mer färger än vad man är van att se från Id (brunt, rött, mörkt). Energivapnen och powerups har klara neon färger. Alla vapen är farliga och med rätt teknik kan man i stort vara i topp med respektive vapen. Rocketlauncher känns rätt med snabba raketer. Railgun med precis rätt omladdningsfas mellan patronerna. Sen att de är snygga är de ett plus i kanten.

Revenant
Att bli denna är som att få en Quad. Man blir väldigt kraftfull men inte alls odödlig. Visst tar man mycket skada och dödar allt som att de vore flugor. Några raketer och railskott i ansiktet kan dock ta ut ens hybris snabbt. Intressant tillskott till spelet.

Moving Zone
Nya multiplayer läget. Ta över och håll en zon som helatiden rör sig runt kartan. Zonen rör sig snabbare än vad man tror så man måste helatiden vara i rörelse. Man blir ett lätt mål om man är i den och fienden kan snabbt ta den om det inte är någon där. Hårt dilemma. Roligt läge som borde finnas i fler multiplayer spel.

I stort
Den som vill komma tillbaka och uppleva multiplayer av den gamla skolan med nya element kommer säkert njuta av detta.

Du som kört, finns de Deathmatch ? Har sett TDM och lite nya lägen men finns klassiska free 4 all ?

det finns inget free 4 all, men som man skrivit tidigare som folk totalt ignorerat då man berättat gällande snapmap så kommer du ha möjlighet att skapa egna gamemodes med till multiplayer och inte bara banor.

Så någon lär ju ta steget till att göra DM

Fan vad illa ändå..

Medlem

Går det inte att spela längre? Har bara spelat 22 minuter i lördags.
"Kunde inte starta spel (Okänt fel)" står det på Steam.

Idag kom en patch till Doom-betan som inte installerades,
eftersom det stod att innehållet på patchen var 0 kb.
Kan det vara det som är felet?
Någon annan som fått samma fel?


signatur

autograph

12
Skriv svar