Activision-boss vill ha CoD-prenumeration nu

Inaktiv

Bobby Kotick xD

Är han sugen på extra pengar kan han söka en roll i Seinfeld. Där skulle han passa djävligt bra.
Blir inget mer köp av call of duty för min del.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Ska bli intressant att se vad Respawn Entertainment gör som första projekt, CoD serien kommer juh att dö ut om dom håller på såhär, tyvärr


signatur

Jag är fan bäst!

Medlem

Black Ops blir nog det sista CoD spelet jag köper, speciellt om det är lika dåligt som MW2.

Vym
Medlem

Får CoD-serien månadskostnad blir det inga fler köp för egen del. Räcker med en månadskostnad för ett MMO. Då spelar jag hellre gammal hederlig Counter-Strike eller Unreal Tournament för att stilla mitt FPS-begär.

Medlem

Kör bara. Kör bara för helvete. Hoppas folk vaknar upp snart och inser vad fan dom gjort med hela CoD-franchisen.

Spelskaparna pissar på sin gamla fans i spelcommunityn och dikterar villkoren och massan lyder blint.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

MKM
Medlem

Bobby Kotick vill ha mer, MER!

Medlem

Dom kan dra åt helvete, om det är nåt jag inte tänker betala för så är det nåt sånt här. Vill jag betala för att spela så gör jag det med WoW eller nåt liknande, inte FPS.

Medlem

Känns skönt att man inte gått på att köpa skiten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Känns skönt att man inte gått på att köpa skiten.

Köpa vad? Det finns inte men han vill att det ska finnas. Svårt att köpa något som inte finns.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Alla som var principfasta och INTE KÖPTE SKITEN (jag och 2 till?)

Raise your hands!

*håller upp handen*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av MakkeK:

Activision satsar i alla fall på förnyelse...

Haha, Activision är ju de näst största mjölkarna i spelindustrin for fuck sake. Säg hej till de 22 olika versionerna av Guitar Hero, och DLC:n som de pumpar ut till Call of Duty förtjänar ju ett eget kapitel i en bok. Värst är fortfarande EA och deras möbelpaket till Sims.

Det enda Activision förnyar är de olika sätten de tjänar pengar på, och Sat-Kotick är en av de bästa på det han gör.

"en av de bästa på det han gör"

Haha, ja om man kallar sparka grundarna, förlora nästan hela orginalutvecklingsteamet och sen har mage att komma med det här förslaget så skulle jag nog påstå att han inte har en aning om vad han gör... uppenbarligen.

Hade jag ägt Activision hade han förmodligen fått sparken och näringsförbud... helst...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fags of Duty: Modern Camping by Infaility Tards

Medlem

"In the next two years, I would say, you'll probably continue to see over 60 percent of our profits coming from online-related activities", Kotick 2:24...
http://www.youtube.com/watch?v=17AL2UJ6Fjg

Medlem

I slutändan är det att konstatera fakta: Kotick är en verklighetens Zombie ...

Enda egentliga skillnaden är väl att han inte går och stönar "Braaaaaains ..." utan "Caaaasssssh ...". God anledning också; med tanke på att han i praktiken äger Blizzard. Nja, OK - till största delen iallafall.

Medlem

Dags att söka nytt jobb!
Inte undra på att det blev flykt från företaget med en sån chef.
Det är ju alltid ett osundhetstecken när vissa "visionärer" tappar verklighetsanknyning.

Det blir ju kanske fler spelare till Bad Company då isåfall.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Fan heller att jag ska betala över 100 spänn bara för att man ska kunna få en bana då å då det är bara korkat. De flesta CoD spelen var skitbra utan nån jävla månadsavgift

Medlem

Månadsbetalning hör inte hemma hos något spel. Speciellt inte CoD.
Kommer ihåg den gamla goda tiden då man satt och lirade CoD2.
Inga månadskostnader. Inget jävla DLC.
Bara ett roligt spel man spelade tillsammans med polare.

Vad har hänt med spelbranschen?


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

cancer cancer cancer cancer cancer cancer cancer cancer cancer cancer cancer

Medlem

Men det är ju inte dem som står för spelservrarna, tillskillnad från MMORPG! Om de ska vara månadsavgift måste DLC ingå.

Not interested...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar