Spela Natural Selection 2 gratis i helgen

Robot
Spela Natural Selection 2 gratis i helgen

Fira actionspelets 4-årsdag på bästa sätt.

#natural-selection-2, #unknown-worlds


Releasehästryttare
Spela Natural Selection 2 gratis i helgen

Ok men var ? på steam ? gog ? eller var ?

Edit: är på steam!

Medlem

Grymt spel, otroligt underskattat. Jag tror både storheten och problemet ligger i rollen som Commander, det är enligt mig väldigt komplext och helt avgörande för att vinna matchen.

Medlem
Skrivet av superapan:

Grymt spel, otroligt underskattat. Jag tror både storheten och problemet ligger i rollen som Commander, det är enligt mig väldigt komplext och helt avgörande för att vinna matchen.

Helt klart. Båda lagens commanders måste dessutom vara kompetenta och jämbördiga för att matchen ska bli rolig. Det gör att på public (särskilt vid såna här gratishelger eller efter stora sales) kan man behöva genomlida många tråkiga, kaosartade matcher innan spelet faktiskt fungerar som tänkt. Har nog tyvärr skrämt bort många, som bara testat nån timma och sen refundat.

När allt klaffar är NS2 utan tvekan en av de bästa multiplayer-FPS:en någonsin. Resterande 75% av tiden är det OK men inte så mycket mer.

Tenderar att vara så med de flesta riktigt bra multiplayer-spelen. Mina bästa mp-upplevelser har varit i Project Reality, DayZ (modden, våren-sommaren 2012) och NS1&2. Det är (var) spel med fantastiskt bra core gameplay men som kräver ganska mycket av sina spelare. I casual-fps är spelarna i stort sett utbytbara mot botar, det skulle inte ha någon större inverkan på gameplayet.
Av de 1000-tals timmar jag lagt på Project Reality kan jag räkna antalet riktigt bra matcher på mina två händer, men de få matcherna gör att jag ständigt återkommer. Kan tycka lite synd om drönarna med sina handkontroller och CoD som aldrig fått uppleva riktigt bra multiplayer.

Medlem

Det enda FPS jag spelar i multiplayer.

En rekomendation är dock att man har headset och mikrofon när man spelar och att man faktiskt använder mikrofonen. Berätta var man är och vad som händer så att alla kan hjälpa till.

1
Skriv svar