Sony: "Vi behöver inte gamlingarna"

Robot
Medlem
Sony: "Vi behöver inte gamlingarna"

haha så hårt! mm fan om man skulle skaffa konsol skulle ju man skaffa ps 3 kanske

Medlem

Helt rätt strategi av Sony. Med mer än dubbelt så många sålda PS2or som Xbox och Gamecube tillsammans så förstår man ju att dom vill få över alla PS2-ägare till PS3, folk köper ju än idag PS2, att få dom att välja en PS3 istället hade varit rena guldgruvan för Sony.

Medlem

Men... Var inte många anhängare av ps2an causals och äldre? Tackvare T ex madden, andra sportspel & allt annat gimmick tjafs dom höll på med?

Struntsamma, jag hoppas ni håller ert ord sony och fortsätter med det konceptet så kommer ja definitivt fortsätta köpa era konsoler i framtiden.

Medlem

Wii är ju mer för casuals. Det här stämmer bra.

signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Sänk priset så får dom nog fler PS2 ägare till PS3.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

återinför ps2 bc och ett bättre pris, så kanske de hade kunnat nå ut till ps2 ägarna bättre?

Medlem

Lägre pris på ps3 så kommer dom få massa fler spelare vill jag lova.

Medlem

Gillar den attityden, jag gillar verkligen inte Nintendos gimmick-image

Inaktiv

Helt rätt Sony!

Medlem

Jag tycker det är synd att Sony inte marknadsför casual-spelen mer, det finns gott om dem till PS3 också. Det mesta av mitt PS3-spelande är faktiskt Playstation Store-titlar med polarna.

Att man styr t.ex. Mario Kart på Wii genom att tilta kontrollen känner många till, men att PS3 har exakt samma finess är mer okänt. Dålig marknadsföring.

Medlem

Generalisering{Folk köpte ju PS2 pga av DVD'n. PS3 har ju Blueray men eftersom den grafiska skillnaden mellan DVD och Blueray är ytterst liten så köper folk inte PS3, + att den är dyr också.}

Medlem

Tycker faktiskt inte PS3:an är speciellt dyr, jävligt prisvärd.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Dock nästan lika dyr som en XBOX360 + en Wii. Så extremt prisvärd kan den inte vara om man ska ha den att spela spel på.

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Medlem

Om Sony skulle sänka priset skulle dom gå ännu mer back.

signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

Dock nästan lika dyr som en XBOX360 + en Wii. Så extremt prisvärd kan den inte vara om man ska ha den att spela spel på.

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Åandra sidan Så får du ett PS3,Blu-ray spelare och en linux maskin i samma låda.

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Räknar man in mer eller mindre nödvändiga tillbehör för 360 och Wii blir skillnaderna i pris betydligt mindre.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Åandra sidan Så får du ett PS3,Blu-ray spelare och en linux maskin i samma låda.

Då finns det bara tre anledningar till att skaffa PS3 och det är för att köra linux, se film och spela MGS4. Där de har missat och det är därför inte PS2-folket som har sin konsol för att spela på byter till PS3.

Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Räknar man in mer eller mindre nödvändiga tillbehör för 360 och Wii blir skillnaderna i pris betydligt mindre.

exakt, jag sålde till en far wii maskin och prylar som tillsammans hamnade på ca 5500:-. Med andra ord, Wii är en dröm för tillbehörsfanatiker.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av Prehn:

word.. skrattade åt sony när maskinen släpptes
för 7000 spänn nu är den nere i ett mer rimligt prisläge .

Men det blir inte någon ps3 för mig endå så länge som majoriteten av spel titlarna finns till Xbox360
och ps3.

Marginell grafik skilnad och bla bla stör mig inte nämnvärt. ( ännu )

(Hoppas dock på att vinna en Ps3 i tävlingen här på fz )

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Om du ska köpa Arcade-versionen ja, men vem fan vill ha den? Ska du ha premium så blir de totalt runt 5000kr.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Prehn:

PS3 ca 3900
XBOX360 + Wi ca 4200

Om du ska köpa Arcade-versionen ja, men vem fan vill ha den? Ska du ha premium så blir de totalt runt 5000kr.

Eller hur!

Jag tycker att PS3'an är värd det man betalar och det är rent idiotiskt att jämföra den med en 360 eller ett Wii.

Tycker man kan splitta på det, så säg att man betalar 2500:- för en Spelmaskin och 1500:- för en DVD/Blu-Ray spelare, det tycker jag låter jävligt rimligt.

Men jag antar att många här inne är typ 15 basst och bor hos mamma och får sitt studie bidrag på ungefär en 1000 lapp varje månad då kan det va lite tight.

Medlem

starka ord

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Är det inte i princip bara folk utan arbeten som bryr sig så mycket om en prislapp på 3000 eller 4200kr. Jag har bara studiebidrag men hade fortfarande inga problem att motivera mitt ps3 köp. Visst är den dyrare men tänk hur lite det blir över 7-8 år.

Sen att min gamla 360 lät som ett jetplan spelade in också. Men känns skönt att veta att MS lyckats minska ljudvolymen på dom senaste revisionerna av 360s.

Medlem

Så nu måste alla som äger bfbc till 360 arcade gå och skaffa sig en hårddisk om dom ska kunna få uppdateringen?

Medlem

Visst får man en bluray-spelare också som kan motivera den dubbla prislappen, men vem vill ha en bluray-spelare till att börja med? "Plastbits-epoken är över, internetdistribution åt alla" liksom... onödigt att betala för något som redan är antikt.

en "vanlig" xbox 360 med hdmi och hårddisk (alltså inte den billiga core) går loss på under 2500 just nu...

Medlem

"Steinberg upprepar också mantrat om att Playstation 3 ska ha en livslängd på tio år"
lycka till med det! utvecklingen går före hans förnuft kan man ju lugnt säga^^
finns inget som hållit så länge vad jag kan minnas. (PCn går ju om efter några månader, eller rättare sagt sätter ribban från början)

signatur

🎮 PC Specs:
- 🖥️ GPU: ASUS TUF RTX 4080
- 🧠 CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D
- ⚡ RAM: 32 GB
- 🖥️ Monitor: ASUS ROG Swift OLED PG32UCDM (32-inch 4K QD-OLED, 240 Hz, 0.03 ms)

Inaktiv

Ja, vem vill sälja produkter till folk med pengar egentligen. Det skulle ju vara hemskt för Sony om de fick sina konsoler sålda!

Medlem

till och börja med så vill nu ms slå ut sony så gör dom det hur lätt som helst. Jag menar MS har sjukt mycket mer pengar bakom sig. Och vem bryr sig om BR?! Sååå sjukt bra kvalite osv blir det faktiskt inte när man ser på film, ingen direkt större skillnad mellan HD och BR. Sedan till det viktigaste av allt, PC kommer ALLTID att äga sönder både 360, PS3 och Wii tillsammans. En sann gamer sitter inte och trycker bakom en konsoll.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

till och börja med så vill nu ms slå ut sony så gör dom det hur lätt som helst. Jag menar MS har sjukt mycket mer pengar bakom sig.

Mja. Microsofts börsvärde är mycket högre än Sonys. Ja, även Nintendos börsvärde är högre än Sonys. Men börsvärdet är inte allt... Sony har t.ex. mycket mer i tillgångar än Microsoft.

12
Skriv svar