Final Fantasy IV återlanseras med ett helt nytt kapitel

Robot
Final Fantasy IV återlanseras med ett helt nytt kapitel

För den som inte kan få nog av återutgivningar av Final Fantasy IV kommer ytterligare en till PSP. Inkluderad i samlingen är Wiiware-uppföljaren The After Years samt ett helt nytt kapitel.

#final-fantasy-iv, #final-fantasy-iv-the-complete-collection, #final-fantasy-iv-the-after-years


Inaktiv
Final Fantasy IV återlanseras med ett helt nytt kapitel

Tänk om de kunde ge lika mycket uppmärksamhet till seriens i mitt tycke bästa spel, Final Fantasy VI, så hade det känts mer intressant.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Hade ju helt klart känts mer intressant med Final Fantasy VI ja.

Är det bara jag som avskyr när företag går in och "förbättrar"/utökar gamla klassiker flera decennier efter ursprungssläppen (Star Wars lol)? Själv älskar jag FF4 men känner att den gamla Super NES-kassetten redan är "komplett" och är faktiskt inte det minsta intresserad av nya sidohistorier och fortsättningar som görs av folk där många antagligen inte ens var inblandade i originalspelet till att börja med. Har ingenting emot rena konverteringar där t ex grafiken/översättningen piffats till men innehållet är intakt, men när de ändrar för mycket så skippar jag hellre helt och hållet.

Hm, kanske är jag onödigt konservativ och gubbig... eller?

Inaktiv

Hade dom inte gjort det till 3d hade jag inte alls varit lika intresserad.

Medlem

Varför göra om alla final fantasy spel, o inte göra om ett av det mest sålda som kom till playstation 1, det som hade bäst story av alla dom ja spelat allafall, ni vet säkert vilket ja snackar om.

Och det är nämligen Final Fantasy 7!

Medlem

@Sebastian Lind
Jag håller med dig.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Hm, kanske är jag onödigt konservativ och gubbig... eller?

Konservativ och gubbig är två komplimanger i sammanhanget. Speciellt när man tar en titt på ungdomen av idag, hur spelmarknaden ser ut och vad de gör med gamla klassiker.

Däremot har jag ingenting emot om de släpper gamla klassiker för nedladdning på PSN för en billig peng. Med finputsad originalgrafik och möjligtvis online/coopläge (om originalet hade flerspelarläge) på sin höjd. Sluta gör spel till PSP och lägg ner skiten, eller gör åtminstone multisläpp. (ja, jag är bitter pga Valkyria Chronicles 2&3 och Peace Walker). Bärbart spelande är överskattat.

Nysläppet av TMNT 4: Turtles in Time var ju en ren förskräckelse till exempel. Den underbara musiken från originalet var som bortblåst, och så var även spelkänslan.

Bah, humbug!

Medlem

Final Fantasy IV: The After Years var ju verkligen inget att hänga i julgranen. Det var även väldigt tråkigt att det var uppdelat i små kapitel där man hela tiden måste betala mer för att spela nästa kapitel.

1
Skriv svar