Självsamhet

Flakmonkey
Självsamhet

Tänkte bara länka till ett blogginlägg jag läste häromdagen som jag tyckte var väldigt vettigt. Det handlar om det här med att kunna vara ensam och att det inte är fel att låta barn vara ensamma ibland utan att det kan vara väldigt nyttigt för dem. Myntar också ett nytt ord som kanske inte behövs men som ändå låter bra nämligen självsamhet för att skilja det från just ensamhet. Det är ju trots allt en stor skillnad på att vara själv och att vara ensam och bara för att du är själv behöver du inte känna dig ensam. På samma sätt så kan du ju vara ensam trots att du är omgiven bland en massa människor.

Hursom så tycker jag att inlägget är väl värt att läsa även om det kanske kan anses vara lite långt. Det är ju så jobbigt att läsa någonting som är längre än ett tweet numera

Läs inlägget här

#blogg

ZF
Medlem
Självsamhet

det här var det saknade i insiktsbristen i de där föräldrarna som hade shoppaholicungar antar jag. de beklagade sig samtidigt över brist på tid och pengar samtidigt som de närmast maniskt hade ett schema (en del bokstavligt) för att fylla avkommans tid med prylar och aktiviteter i rädsla att de inte ska hitta sin grej.

tid hade kanske gett dem möjligheten att skapa aktiviteter och grejer, om så av en kotte eller nått.

1
Skriv svar