Funcom släpper Secret World Legends i vår

Robot
Funcom släpper Secret World Legends i vår

Det kusliga mmo-spelet The Secret World stöps om och blir gratis!

#funcom, #nyhetstips, #secret-world-legends, #the-secret-world


Medlem

dett blir lätt att spela igen

Skribent

Rekommenderar verkligen intervjun på mmorpg.com!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag gillade det, var lite annorlunda att man var tvungen att använda mobilen för att hitta saker i spelet ^^

Medlem

Älskade detta i början när det kom, spelade väldigt intensivt i någon månad men tappade lusten efter det, av just den simpla anledningen att combaten inte håller, annars är det ett fantastiskt spel. Om det nu ska bli stora förändringar för combaten så ger jag det en ärlig chans igen, helt klart.

Medlem

Awesome! Älskade spelet, men kände just att spelmekaniken var stel. Helt klart de bästa questerna i ett MMO någonsin, och det är en helt genialisk idé som spel, perfekt om man gillar skräckelement ála King och Lovecraft. Hade gärna sett en adaption till ett rent singleplayerspel med för den delen.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Awesome! Älskade spelet, men kände just att spelmekaniken var stel. Helt klart de bästa questerna i ett MMO någonsin, och det är en helt genialisk idé som spel, perfekt om man gillar skräckelement ála King och Lovecraft. Hade gärna sett en adaption till ett rent singleplayerspel med för den delen.

Det ska tydligen bli mycket mer solo vänligt, med ingen del av storyn bortom att spela ensam. Hur det fungerar återstår att se, men eftersom dom gör det till mer instanserat är kanske inte en dum gissning att det kommer svårighetsgrader till alla zoner samt solo läge till dungeons.

Medlem
Skrivet av waeress:

Det ska tydligen bli mycket mer solo vänligt, med ingen del av storyn bortom att spela ensam. Hur det fungerar återstår att se, men eftersom dom gör det till mer instanserat är kanske inte en dum gissning att det kommer svårighetsgrader till alla zoner samt solo läge till dungeons.

Kanske auto-skalning så som i Skyrim? Hoppas att de löser det oavsett.

Medlem

Låter lite som i Guild Wars 1 att man gör grupper innan man lämnar en stad.
Blir att prova det igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas dom låter pusseluppdragen vara som dom är, älskade att spendera kvällar med att knäcka de lite lurigare uppdragrn


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter intressant! Det ända mmo:t som jag känner lite sug efter att spela igen.

Medlem

Låter intressant, jag ville verkligen tycka om spelet. Men mekaniken gjorde det svårt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är det bara jag som är lite förvirrad? Jag älskar TSW och har spelat det från och till sen beta. Förstår verkligen varför de ger sig i kast med att förbättra striderna och det visuella. Min första tanke med en ny klient och nya servrar var att de vill dela spelarbasen. Så att de kan stänga ner gamla TSW när spelarantalet faller. Men en kompis som inte är lika cynisk gissade på att de snarare gör nytt för att de som vill ha kvar det gamla spelet inte ska tvingas acceptera en patch de kanske inte gillar. Jag lutar nu mer åt det hållet jag också.

Men det jag verkligen är konfunderad över är vad "SHARED-WORLD ACTION RPG" betyder. Det är ju tydligen ett avsteg från MMORPG. Men vad? Både Shared World och Action RPG skiljer sig ju från MMORPG. Finns så mycket olika saker det kan betyda. Om någon råkar sitta på lite insider info så säg gärna till.

Är i vilket fall försiktigt optimistisk och hoppas det hela blir en succé.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Awesome! Älskade spelet, men kände just att spelmekaniken var stel. Helt klart de bästa questerna i ett MMO någonsin, och det är en helt genialisk idé som spel, perfekt om man gillar skräckelement ála King och Lovecraft. Hade gärna sett en adaption till ett rent singleplayerspel med för den delen.

Du råkade inte spela en Templar när det begav sig?
Måste bara hålla med om att för den som gillar suspense horror, mörka mysterier, ockultism, mm och ett fokus på bra historier så är det ett magnifikt spel.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Är det bara jag som är lite förvirrad? Jag älskar TSW och har spelat det från och till sen beta. Förstår verkligen varför de ger sig i kast med att förbättra striderna och det visuella. Min första tanke med en ny klient och nya servrar var att de vill dela spelarbasen. Så att de kan stänga ner gamla TSW när spelarantalet faller. Men en kompis som inte är lika cynisk gissade på att de snarare gör nytt för att de som vill ha kvar det gamla spelet inte ska tvingas acceptera en patch de kanske inte gillar. Jag lutar nu mer åt det hållet jag också.

Men det jag verkligen är konfunderad över är vad "SHARED-WORLD ACTION RPG" betyder. Det är ju tydligen ett avsteg från MMORPG. Men vad? Både Shared World och Action RPG skiljer sig ju från MMORPG. Finns så mycket olika saker det kan betyda. Om någon råkar sitta på lite insider info så säg gärna till.

Är i vilket fall försiktigt optimistisk och hoppas det hela blir en succé.

Först, var lite förvirrad till att börja med jag också. Har spelat TSW sen beta och även om jag spelar många andra spel så är det nästan alltid några kvällar i veckan som går till TSW. Har dock läst en del under dagen av vad som förtydligats på olika ställen.

Tanken är inte att dela spelabasen, förmodligen vill dom att alla ska flytta med men inser att det inte kommer hända i första taget. Dom kommer inte att släppa nytt content till det gamla spelet så efterhand är det nog vad som kan hända ändå, att det stängs ner. (Här ska man då tänka på att Funcom är duktiga på att hålla servrar uppe för sina spel som i stort sett endast går runt men inte har en reell framtid. Anarchy Online t.ex. snart 16 år online och går sedan länge typ bara runt ekonomiskt) Så beroende på hur många som stannar kvar på dom villkoren så kommer det leva längre eller kortare.

Det nya spelet kommer att i grunden ha nästan alla missions och content. NM dungeons, Kaidan och all PvP utom Shambala är exempel på vad som kommer saknas vid release. Resten är dock planerat att släppas "veckorna efter release". Hur det faller ut får vi se

I slutet av året planerar dom att fortsätta main storyn med säsong 2.

"Shared World Action RPG", The Division är ett exempel, kanske man kan säga att både Destiny och Guild Wars 2 är det också.
KM, BM, CotSG och dom andra zonerna kommer att få mycket lägre antal max spelare i en instans. Agartha, London och andra hubbar kommer att agera som ställen där det får plats flera och där man kan möta många spelare.
Spelet kommer att bli mycket mer solo vänligt och "allt content" kommer att gå att spela solo. Men det kommer självklart gå att spela med andra också. (Jag gissar på svårighetsgrader på zones (som KM) och solo-möjlighet på dungeons, eller nån form av level scaling)

Action handlar om den stora ändringen på stridssystemet. Dom pratar om att utnyttja hårkors-spelsättet, att det blir levels och en del ändringar kring hjulet med förmågor. Jag tror det kommer bli mycket mer likt 3e/1a-persons action rollspel i strider.

Det kommer mer info nästa vecka och dom planerar en live stream då.

Medlem

Jag som spelar TSW just nu är ganska besviken över detta beslut. Hade hellre sett dem uppdatera orginalet och låta alla behålla sina karaktärer.
Nu blir det så att alla som fortfarande spelar och stödjer spelet blir av med allt. Visserligen finns TSW kvar än så länge men det finns ingen anledning att spela det längre då nya versionen har allt upplåst utan kostnad, kan också tänka mig att servrarna stängs ner inom något år.
Blir att uninstalla TSW och börja köra något annat MMO.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Funcom är ett märkligt företag. De gör spel som ger oss unika upplevelser men haltar samtidigt på minst ett ben i processen.

För mig som älskade TSW känns detta lite som ett hån. Trailern visar inte någonting nytt, samma cutscenes som i originalspelet (och grafiken ser mig veterligen inte bättre ut).

Jag är av uppfattningen att de som jobbar på Funcom älskar spel men att de gör absurda, märkliga beslut.

Medlem

@anon_234443: Håller med! Önskar att de hade gjort om combat och UI på den existerande versionen istället för att dela på spelarbasen och förmodligen göra så att TSW slutar existera helt. Var riktigt hypad när jag hörde att de tänkte satsa mer på spelet men att sedan få höra att de tänker överge TSW och satsa på "nya" spelet gör mig riktigt besviken.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag tror ju att combat systemet och progression systemet kommer att förändras så pass mycket att det är därför dom valde den här vägen. Följande scenarios är gissningar då detaljerna hur det nya ser ut är allt för små:

Alt1. Släpp uppdateringen på nuvarande. Gear och progression förändras så pass mycket att alla karaktärer måste resettas, gear tas bort eftersom det är för tidskrävande att översätta till det nya systemet. Ingen möjlighet att spela det "gamla spelet". Skulle inte detta göra vissa spelare precis lika förbannade och besvikna?

Alt2. Släpp uppdateringen som ett nytt spel. Behåll det gamla spelet för dom som vill spela det som det var då. Inget behov av att faktiskt ta bort det spelarna redan har.

Faktum är ju att TSW i sin nuvarande form inte tilltalade tillräckligt med spelare för att få nytt content. Det har varit så i stort sett från start. Tror det här är det smartaste sättet att göra för Funcom.

En sak jag är väldigt tveksam till dock är att dom plockat bort möjligheten för nya spelare att spela det gamla TSW. Kan tycka att dom kunde ha tillåtit det när dom ändå planerar på att hålla igång servern.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Du råkade inte spela en Templar när det begav sig?
Måste bara hålla med om att för den som gillar suspense horror, mörka mysterier, ockultism, mm och ett fokus på bra historier så är det ett magnifikt spel.

Hehe Min första karaktär var Dragon faktiskt, den andra var Templar och sen senaste jag började på nu i höstas var Illuminati.

Medlem
Skrivet av waeress:

...
Alt1. Släpp uppdateringen på nuvarande. Gear och progression förändras så pass mycket att alla karaktärer måste resettas, gear tas bort eftersom det är för tidskrävande att översätta till det nya systemet. Ingen möjlighet att spela det "gamla spelet". Skulle inte detta göra vissa spelare precis lika förbannade och besvikna?

Alt2. Släpp uppdateringen som ett nytt spel. Behåll det gamla spelet för dom som vill spela det som det var då. Inget behov av att faktiskt ta bort det spelarna redan har.

...

Instämmer, tror att det är helt rätt väg att gå. Hoppas att de kollar lite på The Division, som jag tycker gör combat och RPG-elementen helt rätt, och vore applicerbart på The Secret World. Vore kul att veta hur omfattande förändringen är, om de bara uppgraderar befintlig spelmotor eller skapar/använder en ny. Något för FZ att göra en intervju om måhända?

Medlem
Medlem
Skrivet av waeress:

Ah, tack. Tusan. Vore ändå skoj med en intervju här på FZ!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ah, tack. Tusan. Vore ändå skoj med en intervju här på FZ!

Håller med. Men kanske lite längre fram när det går att få mer detaljer? Dom har väldigt lite som kan berättas just nu utöver vad som dom har svarat i intervjun jag länkade. Kollar man intervjuer på andra siter så är det typ identiska svar och info om samma saker.

Medlem

Funcom skickade nyss ut den första större vågen av invites till closed beta. Fler omgångar kommer att följa under kommande veckor.
Det kommer att ske flera wipes under beta perioden.
Det kommer att avslutas med en open beta där dom räknar att behålla progression till release.

Inatt hade Beyond the Veil, en podcast om TSW, en intervju med Game Director Romain Amiel a.k.a Tilty. Intervjun var hela 3 timmar lång där han fick svara på frågor från communityt.
Det var mycket information som kom fram under intervjun.

Lite för mycket att sammanfatta här. Men länken till podcasten är (lite streamproblem, så 3 delar):
https://www.twitch.tv/videos/132322835
https://www.twitch.tv/videos/132330588
https://www.twitch.tv/videos/132340995

Medlem

Riktigt coolt. Kommer att försöka hålla mig till Open Beta i alla fall, så får vi se hur känslan i spelet är då!

1
Skriv svar