Age of Empires: Definitive Edition släpps i år!

Robot
Age of Empires: Definitive Edition släpps i år!

Efter Age of Empires 2 HD – originalet får ansiktslyft.

#age-of-empires, #e3-2017


Medlem

haha vad kommer vara skillnaden på det och Age of empire 2 - hd version.

Medlem

@Avedagreat: jadu vad tror du? Är ju inte ens samma spel utan prequel..

Medlem

Om det håller samma "standard" som tvåan fick med HD är jag inte imponerad, gick inte att ställa in upplösningen, utan den anpassade efter skrivbordet.
Ok, det må vara men då ska man kunna ställa in UI:t också i mitt tycke för det gick fan varken läsa eller se något på större upplösningar.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Geeks Gaming

Windows 10 och Xbox live multiplayer = Windows store... nej tack.

Medlem

Alltså det absolut enda jag inte gillar med AoE, AoE 2 och Star Wars Battlegrounds spelen, är att ALLA enheter gör lika mycket skada. Förutom den unika enheten man kan träna i slottet.
Verkligen ingen sten-sax-påse mekanik överhuvudtaget. Det är ju bara skins egentligen som skiljer, vilket är väldigt tråkigt.
Är nog därför jag tycker AoE 3 är starkast i serien

Medlem

Segt att det är age of empires och inte tvåan, fast ärligt talat efter att få lira lite age of empires 2 "hd" på senare tid så uppskattar jag nog dom mest som glada minnen.

Medlem

PHOTON MAN
E=MC2 TROOPER
Big Momma
POW
Stormbilly
:$

Medlem
Medlem

Det där Age of Empires-eventet lär bli något och se fram emot! Hoppas på en fyra

Remaken ser mumsig ut! Men hade det inte varit bättre med ett Age of Empires IV (eller V, beroende på hur man räknar)? När grafiken ändå har muterats på detta sättet.

Backloggens befriare

Äntligen!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Håller tummarna att även lagget fixas när man börjar få 300+ enheter, mycket viktigare än ytterligare bättre grafik.

Medlem

Sjukt osäker på detta.
Det är ju Aoe1 inte 2 och när man tittar lite extra så ser det konstigt ut - konstigt och hackigt.
Vad betyder ens förbättrat gameplay, att det blir lite bättre än Aoe1, att det blir som Aoe2, att det blir bättre än Aoe2?
Kommer det vara låst till Windows 10 den affären?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av erson:

@Avedagreat: jadu vad tror du? Är ju inte ens samma spel utan prequel..

Att säga att detta är en prequel är väl som att säga att Terminator1 HD är en prequel till terminator 2?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Lägg av med trollandet troll.

1
Skriv svar