Mörkerstrid, taktiska inbrott och tät stämning i senaste Escape from Tarkov-filmen

Robot
Mörkerstrid, taktiska inbrott och tät stämning i senaste Escape from Tarkov-filmen

Den stängda betan ökar mängden flyende från Tarkov.

#beta, #escape-from-tarkov, #nyhetstips


Inaktiv

Det ser galet snyggt ut måste jag säga och gillar STALKER-vibbarna! Någon som vet hur spelet fungerar? Är det som PUBG eller mer som DayZ?

Medlem

Lite tråkig trailer ändå med tanke på hur intressant loot-, och crafting-systemet är. Känns lite konstigt att de inte visar upp det ens en snabbis i trailern.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är fortfarande oklart för mig om det här kommer bli "open world" som PUBG/DayZ osv eller om det är mindre banor bara? Allt jag sett på YouTube utspelar sig i en fabrik typ.

Medlem

Någon som vet någonting mer om singleplayer-delen som omnämns? Jag spelar bara single och då jag älskade Stalker så skulle det här ju vara guld!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Det är definitivt mer likt DayZ än PUBG, det är ett väldigt svårt och oförlåtande spel men är otroligt givande när man väl lyckas.

Tanken är att du ska ha en hemmabas där du har all din gear & loot som du har hittat och att du därifrån ska utrusta din karaktär, har inte lagts till än så just nu har du bara ett inventory/stash som du använder det för. Om du dör så tappar du allt din karaktär har på sig, om du inte har försäkrat det då så har du en chans att få tillbaka det så länge ingen lootar dig och tar med din utrustning från banan. Om du överlever så får du ta med dig allt du har hittat och har plats med på din karaktär, utrymme är begränsat så man får välja noggrant vad man värderar, om det är ett specifikt vapen du vill ta med dig eller om det är t.ex en hårddisk som du vill byta in mot något som en trader erbjuder. Så antingen kan du gå in i en match med full mundering och öka din chans för överlevnad, men samtidigt tar du en risk i att du kan förlora allt på ett välplacerat skott från fienden. Du dör otroligt lätt, men det gör även fienden. Din karaktär hanterar skadan på alla kroppsdelar separat och kan t.ex få ena benet sönderskjutet, så att det börjar blöda och du får en fraktur så att du måste bandagera och använda en skena för att kunna gå normalt och inte halta fram.

Traders erbjuder då även gear för valuta, vilka det finns lite olika slag av (dollar, euro & rubler) beroende på vilken trader du köper/säljer av/till. Vad dom erbjuder beror på vilken standing du har med dom, som styrs av hur mycket pengar du har spenderat hos dom och vilken lvl din karaktär har.

Just nu finns det 4st banor, factory är den minsta och första banan som kom, sedan finns det woods och customs som är betyyyydligt större banor som utspelar som utomhus med diverse byggnader, nu med patchen så kom banan shoreline som även är en väldigt stor utomhusbana. Vad jag förstått så är tanken att alla banor tillslut ska kopplas ihop och det ska bli freeroaming likt Destiny.

Spelet har vissa RPG-element med att din karaktär lvlar upp genom erfarenhet då får av att göra mer eller mindre allt i spelet, utöver det så har din karaktär individuella skills så som styrka för att bära mer, stamina för att springa längre osv som lvlar upp separat. Vapen kan modifieras i en stor utsträckning, väldigt välgjort och underhållande.

Nu finns det mycket djup i spelet och jag har inte nämnt allt, men jag kan då rekommendera spelet starkt då jag har haft väldigt kul med det. Dock så med beta patchen så lyckades dom orsaka en massa desync problem & buggad AI som är sjukt OP, hållar på att fixas just nu så förhoppningsvis kommer det en patch inom kort.

Här är en video som visar upp spelet ganska väl, dock från januari så det har definitivt ändrats sedan dess.

https://www.youtube.com/watch?v=etwETB-IaMs

Medlem

@beersgarden: Bara multiplayer just nu, men det går att spela banorna mot bara botar om man så önskar, dock ingen story eller quests ännu.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det ser galet snyggt ut måste jag säga och gillar STALKER-vibbarna! Någon som vet hur spelet fungerar? Är det som PUBG eller mer som DayZ?

Skrivet av powerbuoy:

Är fortfarande oklart för mig om det här kommer bli "open world" som PUBG/DayZ osv eller om det är mindre banor bara? Allt jag sett på YouTube utspelar sig i en fabrik typ.

Spelet har massa mindre banor du intar och sen måste du döda antingen npcer eller riktiga spelare. samla loot osv, sen extracta lite som multiplayer läget i Division, Factory är en av banorna, finns flera. tror dom hjar runt 5 banor nu? kan ha fel där.

När du väl extractat så är de dags o sälja sin loot, spara de man känner man kan behöva i sin inventory, eller byta in till traders osv, du kan även spela spelet i grupper upp till 5 spelare med kompisar men man måste ändå hitta varandra ingame när du laddar in på en bana.

Finns även ett hideout som antingen kom nu eller senare i betan där du ska kunna själva inreda saker och byta ut saker osv.

Avstängd

@powerbuoy: dom kommer sätta ihop alla banor vid ett senare tillfälle. Men detta är mer likt som någon sa DayZ än vad det är likt PUBG

Medlem

@Heggiiman @Eddz0r @Pawbeltolaf ok fint då har man lite bättre koll. Hoppas det här med ihopsatta banor sker och inte rinner ut i sanden. Hade även varit ballt om traders:arna faktiskt var NPCs i någon form av hembas (tänk samma som i Destiny typ) så att man faktiskt kunde gå runt och sälja saker. Helt poänglöst egentligen men jag gillar sånt för immersion.

Medlem

En annan grej, törs man lita på den här "xsolla" de använder för betalning? Känns lite sketchy att skicka kortuppgifter till en tjänst jag aldrig hört talas om...

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

En annan grej, törs man lita på den här "xsolla" de använder för betalning? Känns lite sketchy att skicka kortuppgifter till en tjänst jag aldrig hört talas om...

Xsolla är även dom som sköter Subscription betalningar genom Twitch, så jag litar på dom.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

En annan grej, törs man lita på den här "xsolla" de använder för betalning? Känns lite sketchy att skicka kortuppgifter till en tjänst jag aldrig hört talas om...

Jo det funkade för mig iaf, köpte det dyraste paketet de hade. En grej som hände som jag inte räknat med dock( fanns säkert att läsa i det finstilta ) var att det lades till skatt på beloppet så paketet gick på runt 1600:- , det var ändå lätt värt pengarna , tycker redan nu jag fått valuta för allt trots alpha/beta med buggar osv osv , för jag älskar spelet , om man gillar PUBG och får lite puls o spänning utav det så är detta spel mycket mer av den varan.

Medlem

@Eddz0r @Almajty alright nu pre-order:at! Kommer inte in i betan före den 5e dock står det :'(

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

@beersgarden: Bara multiplayer just nu, men det går att spela banorna mot bara botar om man så önskar, dock ingen story eller quests ännu.

Tackar tackar!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

@Eddz0r @Almajty alright nu pre-order:at! Kommer inte in i betan före den 5e dock står det :'(

Nej dom har så att dom som preordade först kommer in först. alla som pre ordade innan betan släpptes kommer in senast nu på Torsdag, efter det kommer alla andra som köper betan in!

Jag har inte heller kommit in än då jag köpte mitt den 20de denna månaden, så jag gissar onsdag/torsdag för mig

Medlem
Skrivet av Almajty:

Jo det funkade för mig iaf, köpte det dyraste paketet de hade. En grej som hände som jag inte räknat med dock( fanns säkert att läsa i det finstilta ) var att det lades till skatt på beloppet så paketet gick på runt 1600:- , det var ändå lätt värt pengarna , tycker redan nu jag fått valuta för allt trots alpha/beta med buggar osv osv , för jag älskar spelet , om man gillar PUBG och får lite puls o spänning utav det så är detta spel mycket mer av den varan.

Det blev ju ändring på det iom nya skatteregler som kom i år om jag inte kommer ihåg fel. Vilket gör att det numera även tillkommer skatta på Twitch-prenumerationer. :'(

Medlem

när kommer spelet då`?

Medlem

Har några polare som spelat detta ett tag nu och är mer eller mindre besatta av det, är sjukt sugen på att prova på.


signatur
Medlem
Skrivet av powerbuoy:

@Eddz0r @Almajty alright nu pre-order:at! Kommer inte in i betan före den 5e dock står det :'(

Du kommer in senast den 5:e Så det kan ju mycket väl bli så att man får tillgång till betan tidigare.

Medlem

@Skuggsvept: Sant. Vet någon hur länge den håller på? Eller är det BETA fram till release nu? (som Arma 3 var tex)

Avstängd

@Almajty: spelet är ju långt ifrån likt pubg, det är ju mer likt stalker och dayz

1
Skriv svar