Nästa World of Warcraft-expansion utannonserad!

Robot
Nästa World of Warcraft-expansion utannonserad!

World of Warcraft: Battle for Azeroth tar oss till Kul Tiras och Zandalar.

#world-of-warcraft


Medlem

Vanilla wow tho VANILLA WOW !

Medlem
Skrivet av Drickautomat:

Vanilla wow tho VANILLA WOW !

Rätt tråkig trailer dock.

Medlem

Kul att se att WoW får vanilla servrar! Kommer personligen inte spela det då jag har mina ögon på annat men t.om jag blir lite lycklig då jag vet hur många som vill ha det.

Medlem

PogChamp!


signatur

Meep!

Medlem

Battle for Azeroth har nog en av dom bästa cinematicsen hittills, riktigt jävla bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Horde VS Alliance som det ska vara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Blizzard fortfarande nummer 1 i cinematics. Fy fan säger jag bara. Alla andra släng er i väggen för helvete!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Så vad innebär "allierade raser"?

Medlem

Så om man någonsin ska testa World of Warcraft, skulle ni inbitna rekommendera "Classic"?

Avstängd
Skrivet av Rafner:

Så vad innebär "allierade raser"?

Förmodligen subraces.

Medlem

@Rasmous: Alltså, jag vette fan hur det står sig idag. Väldigt mycket nostalgi givetvis men även jag blir lite smått sugen. Om inte annat så testa! Men förvänta dig inte guld och gröna skogar helt enkelt

Avstängd
Skrivet av Rasmous:

Så om man någonsin ska testa World of Warcraft, skulle ni inbitna rekommendera "Classic"?

Definitivt inte. Lirade pre-tbc och det var riktigt kul, DÅ. Att börja lira det idag skulle vara som att hoppa in i typ C&C Red Alert 1utan att ha spela det innan, väldigt få skulle uppskatta det. Hela syftet med "Legacy Servers" är att Blizzard ska casha in på nostalgin på de som tjatat efter detta i flera år.

Medlem

Fast 95% av alla de som spelade Vanilla när det begav sig är ju farsor, mitt i karriären osv. Så 5-6 timmars spelande varje dag är inte längre någon vidare aktuellt? Dessutom har privatservrar fyllt detta behov för de flesta som varit sugna i snart 10 års tid redan?! Jag blir mer förvånad och förvirrad än fylld med hopp och förväntan.

Slutsats:
Too little and too late?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Rafner:

Så vad innebär "allierade raser"?

Det kommer 6 nya spelbara raser varav 4 av dem har vi redan mött i Legion. Man låser upp dem genom att göra quests, när man låst upp kan man skapa en ny karaktär som t.ex. Nightborne.

https://worldofwarcraft.com/en-us/battle-for-azeroth/features...

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Så om man någonsin ska testa World of Warcraft, skulle ni inbitna rekommendera "Classic"?

Nej. Det var kul då och jag skulle kunna tänka mig att prova bara för att få en dos nostalgi, men spelet,även om det gått igenom många inte så bra perioder, har utvecklats ordentligt under alla år och är bättre nu än då.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Nej. Det var kul då och jag skulle kunna tänka mig att prova bara för att få en dos nostalgi, men spelet,även om det gått igenom många inte så bra perioder, har utvecklats ordentligt under alla år och är bättre nu än då.

Håller helt med. Spelet var väldigt bra för sin tid när det släpptes men saknade väldigt mycket av sådant mmo spelare tar för givet idag. Dessutom var det extremt grindigt.

Medlem

Ståpäls av Sylvanas i den trailern. For the horde! Blizzards cinematics är bara bäst


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ge mig ett Warcraft 4 allready

Medlem

Ett år bort till denna expansion då, då ingen nämner något datum?
Som de spekulerar om på ett annat forum https://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20759181193

Medlem

Oj en Classic var oväntat. Jag kommer helt klart att skapa en my mage eller priest och Prova.

Medlem

Fantastisk trailers som vanligt, kunde dock inte bry mig mindre om spelet.
Ge mig Warcraft 4 istället, detta hade varit en perfekt trailer för ett sådant spel

Medlem
Skrivet av Remus:

Blizzard fortfarande nummer 1 i cinematics. Fy fan säger jag bara. Alla andra släng er i väggen för helvete!

I alla fall när det gäller att visa något så man inte förstår alls vad det har med själva spelet i sig att göra. xD

Vore trevligare med trailers som visade spelen och inte en massa skit.

Medlem
Skrivet av Exxo:

I alla fall när det gäller att visa något så man inte förstår alls vad det har med själva spelet i sig att göra. xD

Vore trevligare med trailers som visade spelen och inte en massa skit.

De hade 2 trailers för expansionen:

En gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=QsZ9xkVQ_Vs

En cinematic som visades i inlägget.

Sen så om man tittar på Cinematicen så förstår man vad expansionen kommer handla om: Horde vs Alliance kommer tillbaka.

Medlem

Det var lite lustigt att höra att Neil Robertson, en av de främsta snookerspelarna i världen, blev beroende av WoW och att det gick ut över snookern. Tydligen hade han varit på turnering i Kina och ville WoW:a övrig tid, men det var så dålig uppkoppling att han missade nån raid och var rasande över det i 4-5 dagar.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Exxo:

I alla fall när det gäller att visa något så man inte förstår alls vad det har med själva spelet i sig att göra. xD

Vore trevligare med trailers som visade spelen och inte en massa skit.

Du vet Story? Lore? Inte? Okej. Klaga vidare.

Medlem

Jaha. Känner precis likadant inför detta som de senaste 5 expansionerna och kan inte förstå hur man kan känna så mycket annat. Man lvlar upp igen, fixar bra gear igen, lessnar igen.

Skulle dom skärpa sig lite och typ göra lite av sakerna som Albion Online pysslar med med guildstyrda zoner och avancerad ekenomi och grejjer (som faktiskt funkar, alltså.. inte "guildstyra zoner") så skulle nog hypenyvån ligga bra mycket högre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Börjar köra igen när WoW Classic släpps. Tröttnade på WoW efter Cataclysm. Det sämsta man kan göra med ett MMORPG är att höja leveltaket. Öppna upp nya zoner, nytt gear, mounts osv är inget problem men när man höjer leveltaket så hänger man som casual player inte med lika snabbt som hardcore spelare och det är där jag tycker många MMORPG failar i dagsläget.

1
Skriv svar