Flera hemliga Xbox-exklusiva spel är på gång, lovar chef

Robot
Flera hemliga Xbox-exklusiva spel är på gång, lovar chef

Microsoft har mer att berätta än man hittills berättat.

#battlegrounds, #forza-motorsport-7, #microsoft, #xbox-one, #xbox-one-x


Medlem

Verkar som konsolen har fortfarande problem där cpu farten är viktig. Även spel som körs i 1080p till exempel Just Cause 3 kan inte hålla 60fps i 1080p. Visst "gammalt" spel men lite synd att de inte drog upp cpu lite med. 8core hade inte varit nödvändigt. 4-6 core med högre frekvens hade gjort större nytta. Den gpu kraft räcker ändå inte till för att en flaskhals effekt till cpu. För pengarna dock får man ju mycket faktiskt.

Medlem
Medlem

Hyfsat meningslös om man har en PC redan, är mer intresserad av PS4 eller Switch som faktiskt har exklusiva spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

xbox är så meningslös, dom flesta spel kommer ju ändå till pc så vad är vitsen punga ut över 5000spänn för en konsoll? för det priset kan man lika gärna köpa ett vettigt grafikkort till pcn iställe. ps4 har ju ändå helt klart dom bättre spelen som inte kommer till pc never men inte tänker jag ge så mycket vad en xbox kostar.. galet ju för det har man sin pc.

Medlem

@Pholiage: Ska de ändra antalet cpu kärnor osv är det lika bra att de fixar en ny generation som inte hålls tillbaka av att spelen ska fungera på one och one s.

Medlem

@SWEBarb: Tja, meningen är väl om man inte redan har en pc?
Som jag förstått det så lägger sig GPU nånstans mellan ett 1060 och 1070.
Det är inte helt illa pinkat att få GPU i den nivån, plus resten av hårdvaran och operativsystem för runt 5300:-.

Jag tycker dock att uttalandet som denna artikel handlar om verkar rätt mkt bullshit.
"Alltså vi har massa bra spel på G men vi vill inte säga nått om dom". Nähä, så man ska köpa grisen i säcken och sen hoppas på att det är nått bra? Låter väldigt väldigt suspekt i min mening.

Sen är det väl stor sannolikhet att dessa spel blir windows-cross-play eller vad det nu heter, så som @SWEBarb är inne på, har man en gamingpc så är det meningslöst ändå.

Nä, PS4:an står stark i konsolvärlden eftersom den iaf är ett bra komplement till en gaming-pc om man är ute efter bredden av exklusiva spel.

Medlem

Håller med whoo, låter märkligt. OM det stämmer undrar jag varför man lägger upp det så, borde man inte vilja locka med kommande exklusiviter när man släpper ny hårdvara?

Medlem

@jOnÄTÄn: Jo men kärnorna spelar inte så stor roll än. Inte ens på pc. Där är fortfarande frekvens viktigare än antal. Och nuvarande konsoler är bara htpc med skräddarsydda operativsystem. Även en gammal 2600k på 4ghz presterar mycket bättre än Xbox one X.

Medlem

Hur kan folk finna playstation mer intressant pga eklusivitet, exklusivitet är riktigt dåligt. Har ni inga principer?

Medlem

@SWEBarb: PC är inte ett alternativ för många, därför fungerar inte den jämförelsen. Den funkar just för dom som gillar att spela på sin pc helt enkelt.

Jag har en bärbar gaming-pc för strategispel och lite annat, men när jag ska spela är det först och främst konsoll som gäller. Tycker för övrigt xbox är en utmärkt konsoll där "det finns inga spel"-argumentet faktiskt är lite överdrivet.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hur kan folk finna playstation mer intressant pga eklusivitet, exklusivitet är riktigt dåligt. Har ni inga principer?

För att spelen som går att spela på PC är mycket bättre att spela på PC än på en xbox.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Vercadi: Poängen med kommentarerna är väl anledningen till att köpa en Xbox? Självklart vore det bra för spelaren om alla spel fanns tillgängliga på alla plattformar, då hade jag nöjt mig med min dator och skippat konsolerna och därav hade dom inte sålt några konsoler till mig eller likasinnade spelare. Men jag vill spela Uncharted, jag vill spela Bloodborne osv, vilket får mig att skaffa ett Playstation men varför skulle jag köpa ett Xbox? helt onödigt köp då jag kan spela dessa spel på min PC.

Redaktör

Många här på FZ och i Sverige överlag har ju ett rätt gott öga till pc-spelande, men det är ju faktiskt så att åtskilliga föredrar att lira på konsol. Av vana, ekonomi, okunnighet, bekvämlighet, vänskap eller annat.


signatur
Medlem

@Vercadi: exklusiviteter för att locka kunder är väl knappast unikt för bara spelbranschen? Jag har en vanlig xbox one och en ps4 pro, varför skulle jag köpa one x?

Medlem

Kan tänka mig att en av dessa "exklusiviteter" är nästa Tomb Raiderspel, Shadow of the Tomb Raider.

Square Enix har utlovat mer info innan årets slut, så jag antar att den kommer nu. Inte för att det spelet lär vara exklusivt för Xbox, något som Phil Spencer fick krypa till korset och erkänna till slut efter debaclet med "Rise of the Tomb Raiders" exklusivitet, som ju bara var tidsexklusiv. Det kom till pc ett par månader senare, och till PS4 ett knappt år senare, men då med extra allt.

Medlem

@bopp: ja det låter iofs rimligt, så är det antagligen

Medlem

Den intressanta frågan för många är om dessa hemliga spel heter Halo 6, Forza Horizon 4 och Gears of War 5 eller om de försöker sig på något nytt?

KoP
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

xbox är så meningslös, dom flesta spel kommer ju ändå till pc så vad är vitsen punga ut över 5000spänn för en konsoll? för det priset kan man lika gärna köpa ett vettigt grafikkort till pcn iställe. ps4 har ju ändå helt klart dom bättre spelen som inte kommer till pc never men inte tänker jag ge så mycket vad en xbox kostar.. galet ju för det har man sin pc.

Inte nödvändigtvis. Själv har jag bara en laptop hemma = Noll expansions möjligheter. Så därför blir det en XboneX. Och en PS4'a har jag redan, men endast för dom exklusiva titlarna.

KoP
Medlem
Skrivet av Dunder:

För att spelen som går att spela på PC är mycket bättre att spela på PC än på en xbox.....

Inte på min pc (laptop). Den är för klen. :'D Så Xboxen är ett bättre alternativ för mig.

KoP
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Pholiage: Ska de ändra antalet cpu kärnor osv är det lika bra att de fixar en ny generation som inte hålls tillbaka av att spelen ska fungera på one och one s.

Fast dom hålls ju inte tillbaka i å med att dom släpper enchanted editions av spelen till XboneX så det har dom redan löst.

Medlem

@KoP: Nu kör de bara samma design fast snabbare. Men ska de byta typ av cpu medför det att de som gör spelen behöver optimera för två olika designer. Och självklart hålls ps4 pro och one x tillbaka av att de måste vara kompatibla med sina klenare motsvarigheter. I ett racing spel online kan ju inte en xbox one x spelare få bättre bilfysik än en som kör på den gamla. Endast flytet och det grafiska kan ju skilja. I singelplayer kan de skilja mer men det lär det inte göra pga utvecklarna inte vill lägga energi på det.

Ambassadör
Xbox

Poängen med att vänta med att utannonsera spel till mycket närmare release är ju för att undvika saker som Scalebound. Flera spelstudior använder samma princip. Vad är konstigt med det? Jag föredrar det i alla fall.

Köpa grisen i säcken? Det finns sjukt mycket att spela på Xbox redan utan att veta allt som lanseras i framtiden. I närtid kommer dessutom PUBG, Sea of Thieves, State of Decay 2 och Crackdown 3 iaf.


signatur

Jump in.

Medlem

Finns ju många som mig som har både PS4 , PC med 1060 och nu snart ett XBOX One X, Gillar man gaming så vill man nog ha det mesta.. vissa spel är roligare på konsol o vissa på pc osv.. Köp det ni vill o ha det kul istället för o hålla på o klanka ner på allt

Medlem

@mr-mister: Bra skrivet! Sitter med samma grejer som du förutom ps4. Är i detta nu i full färd med att packa upp xbox one x och laddar ner dag 1 uppdateringen. Spännande.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@mr-mister: Bra skrivet! Sitter med samma grejer som du förutom ps4. Är i detta nu i full färd med att packa upp xbox one x och laddar ner dag 1 uppdateringen. Spännande.

X släpps ju den 7 november, hur kan du ha en nu den 6 november ?

Medlem
Skrivet av laban005:

@Vercadi: exklusiviteter för att locka kunder är väl knappast unikt för bara spelbranschen? Jag har en vanlig xbox one och en ps4 pro, varför skulle jag köpa one x?

Varför vill du jag ska svara på varför du ska köpa en one x, jag tycker du borde sälja båda dina konsoler.

Medlem

@Justin Time: Den kom med posten från Webhallen, vet inte om den skulle levereras imorgon egentligen. Har inte förbokat innan, så vet inte om man brukar få kvällen innan?

Medlem

@Vercadi: du verkar bara osugen i största allmänhet på att föra en diskussion så vi lägger ner det direkt.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@Justin Time: Den kom med posten från Webhallen, vet inte om den skulle levereras imorgon egentligen. Har inte förbokat innan, så vet inte om man brukar få kvällen innan?

Jo det är nog rätt så vanligt, men vet inte om det är så bra att köra nåt innan det ska släppas.
Butiker får inte sälja innan det datum tillverkaren bestämt att produkten ska släppas, när det gäller postorder så kan man få prylarna innan produkten får börja användas.
Vet inte om man kan få nån tillsägelse eller nåt om man startar typ dagen innan det bestämda släppdatumet för vanlig kunder.

12
Skriv svar