Valve - PS3-spel dröjer

Inaktiv

"Vi måste rikta in oss på plattformar som är på väg i den riktning vi själva vill vara i om ett par år.". PS3:an som är en spelkonsoll kan väl inte vara mer än rätt då? :S

Medlem

Ja är det inte märkligt att "Valve",, Ett världsledande företag som INTE klarar av att utveckla spel till PS3 bara för att det är så krångligt... jävla skitsnack är vad det är!

Speciellt när så många andra.. tex Rockstar med sitt "Red Dead" bara TJOFF slår till med en världsrelease på ett spel som är väldigt lika GTA4 och BARA gick att göra rättvisa på 360 engång i tiden?

PS3 är framtiden... kopierings fritt(i dagsläget) och bättre lagrings media!

Microsoft förstör för spelarna med sinna miljoner och snart väldigt underlägsna konsol....

Vilken sida är ni på.... Spelens eller MS? Fanns inte den kassa 360´n med sina hängningar och röda ringar så hade vi bättre spel idag!

Och JA! Jag har 360, PS3 och WII!

Det är det enda rätta!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Masterslay:
Skrivet av Odin:
Skrivet av Wazz:

En Xbox är väldigt öppen, det är näst intill samma som att arbeta mot en PC, förutom vissa quirks.
Samma genomskinlighet finns hos mac, iphone osv. där vem som helst kan lära sig hur man gör... PS3an är däremot ett helt slutet system som är väldigt avskärmat mot de som inte är PS3-devs.

och kolla vad det har gjort med 360 till en pirat consol jädrans tur att sony inte har gått samma väg som MS.

Riktigt bra sagt!

LOL, vad fan har det med saken att göra? Spelar väl ingen roll öht!

Ni småpegar kanske inte har tänkt på att i princip alla spel säljer bättre på X360 än på PS3 så det spelar inte precis någon roll att det går/gick att pirata till den.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Ja är det inte märkligt att "Valve",, Ett världsledande företag som INTE klarar av att utveckla spel till PS3 bara för att det är så krångligt... jävla skitsnack är vad det är!

Speciellt när så många andra.. tex Rockstar med sitt "Red Dead" bara TJOFF slår till med en världsrelease på ett spel som är väldigt lika GTA4 och BARA gick att göra rättvisa på 360 engång i tiden?

PS3 är framtiden... kopierings fritt(i dagsläget) och bättre lagrings media!

Microsoft förstör för spelarna med sinna miljoner och snart väldigt underlägsna konsol....

Vilken sida är ni på.... Spelens eller MS? Fanns inte den kassa 360´n med sina hängningar och röda ringar så hade vi bättre spel idag!

Och JA! Jag har 360, PS3 och WII!

Det är det enda rätta!

Vad yrar du om ?

När en helt ny maskin kommer ut så är den ju självklart bättre än dom äldre som finns ute,

När 360 kom ut blev ps2 föråldrat, när ps3 kom ut blev 360 föråldrad, fast inte lika mycket.

Det kommer alltid komma nåt som är bättre,
även ps3 kommer bli föråldrad när MS släpper när ny maskin, och såvidare.

" Vilken sida är ni på.... Spelens eller MS? Fanns inte den kassa 360´n med sina hängningar och röda ringar så hade vi bättre spel idag! "

Vad har spelens kvalitet att göra med att 360n pajar rätt så ofta, och ska folk välja sida för att du anser att 360n är kass ?

Medlem

Det finns en del exempel på utvecklar som sagt/antydit att det är för dyrt att koda till PS3, senaste exemplet var väl Monster Hunter Tri som skulle komma till PS3 men de bytte till Wii för att minska kostnaderna och förkorta utvecklingstiden.

Jag tror att Valve vet de snackar om när de tycker att PS3 inte är bra för de.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

När börjar de utveckla till linux då?

De är tydligen på gång med linux portar för både steamklienten och Sourcemotorn...

Och det är inte så långt bort med tanke på att dom tjänat in en massa jobb redan på OSX porten...
(osx=opengl; linux=opengl tex)
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=valve_stea...

Medlem
Skrivet av anon_19389:

"Vi måste rikta in oss på plattformar som är på väg i den riktning vi själva vill vara i om ett par år.". PS3:an som är en spelkonsoll kan väl inte vara mer än rätt då? :S

Jag håller med..
PS3 är väl dessutom den enda enhet som spelutvecklarna tjänar pengar på de som spelar spelet.. (Nu räknar vi inte World of Warcrat som ett spel). Jag känner nog ingen som har xbox som inte sitter på minst 50 nedladdade spel.. Eller PC för den delen..

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av Dannie:

"Vi måste rikta in oss på plattformar som är på väg i den riktning vi själva vill vara i om ett par år.". PS3:an som är en spelkonsoll kan väl inte vara mer än rätt då? :S

Jag håller med..
PS3 är väl dessutom den enda enhet som spelutvecklarna tjänar pengar på de som spelar spelet.. (Nu räknar vi inte World of Warcrat som ett spel). Jag känner nog ingen som har xbox som inte sitter på minst 50 nedladdade spel.. Eller PC för den delen..

jag och många fler kör original...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar