Sista Monster Hunter: World-betan är igång

Robot
Sista Monster Hunter: World-betan är igång
Medlem

Kanske jag testar denna omgång - låter ju spännande. Men man har ju annars tillräckligt att göra....

Medlem

Grr att dom fortfarande inte ska ha någon beta på Xbox One >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

too soon jag har inte kommit över pc-släppet ännu

Tråddemonen
Testpilot

De tidigare beta så har det varit väldigt glest med funktioner och tyckte även att alla 3 kontrakten var lite för lätta om man anpassade sig efter de byten som man hade på kontrakten. Hoppas att denna beta är lite mer utmanande än de tidigare kontrakten. Läste att Nergigante kommer att vara en utav utmaningarna och det låter spännande.

Medlem
Förstår inte hypen

Förstår inte riktigt hypen med detta spel. Känns stelt, långsamt och inte alls så roligt. Har jag missat något?

Medlem

Är alla uppdrag tidsbaserade i fulla spelet som det är i betan?


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Är alla uppdrag tidsbaserade i fulla spelet som det är i betan?

Ja, Monster Hunter har normalt sett tidsbegränsningar på alla hunts. Dock har du mycket kortare tid här i betan än du kommer ha vid release. 50 minuter är normalt men några kan ha kortare. Detta är baserat på typ samtliga tidigare Monster Hunter.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Ja, Monster Hunter har normalt sett tidsbegränsningar på alla hunts. Dock har du mycket kortare tid här i betan än du kommer ha vid release. 50 minuter är normalt men några kan ha kortare. Detta är baserat på typ samtliga tidigare Monster Hunter.

Jag har ju inte spelat något Monster Hunter men detta ser verkligen riktigt intressant ut och alltid hört gott om serien. Men varför tidsbegränsning? Allergisk mot stressmoment och undrar varför man nu måste inkludera det? Säkert gott om tid per uppdrag, men jag blir ändå stressad över att ha en klocka som tickar och en känsla "inte hinna" sådant jag vill, som exempelvis titta på utsikten, planera osv osv.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

@Hittebarn: Då blir det inget köp för min det. Håller med dej. Hatar stress och tidspress i spel.

Sen tyckte jag kontrollen kändes väldigt seg.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Jag har ju inte spelat något Monster Hunter men detta ser verkligen riktigt intressant ut och alltid hört gott om serien. Men varför tidsbegränsning? Allergisk mot stressmoment och undrar varför man nu måste inkludera det? Säkert gott om tid per uppdrag, men jag blir ändå stressad över att ha en klocka som tickar och en känsla "inte hinna" sådant jag vill, som exempelvis titta på utsikten, planera osv osv.

Det är också en fråga som kommer upp bland spelarna då och då.

En aspekt är så klart att du inte kan lalla runt for ever och planera, invänta perfekta tillfället mm. på svåra hunts utan måste fokusera på uppdraget. Det finns en "story" anledning men det är så klart bara för att förklara spelmekaniken.

Dock skulle jag säga att det egentligen inte är något du behöver bry dig om. Vill du lalla runt i ett område kommer det finnas gott om möjligheter att göra detta, dock inte när du ger dig på ett för dig väldigt utmanande monster. Då kommer du behöva din tid för att spöa monstret. Du besöker dock samma område om och om igen och kommer lära känna dem väl och ha gott om tid att utforska och titta på fina vyer. Men det är inte som ett MMO så jag förstår om det ändå skaver att vara begränsad av tid.

1
Skriv svar